فروش گاز هلیم برای بادکنک -خرید کپسول گاز هلیوم و گاز بادکنک

خصوصیات کلی:

فروش گاز هلیم .هلیم (Helium) با نشان شیمیایی He یک عنصر شیمیایی که با عدد اتمی ۲ و وزن اتمی ۴٫۰۰۲۶۰۲ است. این گاز، بیبو، بی رنگ، بی مزه، غیرسمی، از دیدگاه شیمیایی بی اثر و تک اتمی است که در جدول تناوبی استاندارد در بالای گروه گازهای نجیب جا دارد. دمای ذوب و جوش این ماده در میان دیگر عنصرها بسیار پایین است به همین دلیل در دمای اتاق و البته در بیشتر موارد به شکل گازی است مگر اینکه در شرایط بسیار ویژه‌ حالت آن را از گاز به مایع تبدیل کرد.

هلیم پس از هیدروژن دومین عنصر سبک جهان است و از لحاظ فراوانی هم باز بعد از هیدروژن در جایگاه دوم قرارمی‌گیرد. نزدیک به ۲۴٪ از جرم گیتی از آن این عنصر است که این مقدار بیش از ۱۲ برابر ترکیب تمام عنصرهای سنگین است. هلیم به همان صورت که در خورشید و مشتری وجود دارد در دیگر نقاط هستی نیز یافت می شود.

فروش گاز هلیم :

  • از خالص بودن گاز هلیوم قبل از خرید مطمئن شوید. ( افراد سود جو دست کاری می کنند در گازهای هلیوم و از گازهای هیدروژن و کاربید استفاده می کنند چرا که به صرفه تر هست برای فروشنده)
  • از بادکنک مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید بادکنک های هلیومی با فویلی با وزن سبک تهیه بفرمایید
  • اگر از بادکنک معمولی استفاده می کنید همراه با ان چسب مخصوص(هایفلوت ) نیز تهیه کنید
  • ماندگاری گاز هلیوم در بادکتک های فویلی تا 1 هفته و معمولی (اگر بدون چسب استفاده شود) 1 روزاست
  • فروش گاز هلیم

روش استفاده از چسب برای بادکنک:

  • دهانه بادکنک رو باز کنید
  • مقدار کمی چسب هایفلوت رو داخل بادکنک بریزید
  • بادکنک رو اروم ماساژ دهید
  • بلافاصله با گاز هلیوم پر کنید
  • چسب رایج بازار چسب مخصوصی به نام های فلوت ( hifloat ) است.

هلیوم معمولا در کپسول های 50 لیتری و فشار 150 تا 200 بار به فروش می رسد.

هلیوم گاز وارداتی است و با خلوص 99.999% ( گرید 5) ، 99.9999% (گرید 6) و 99.9995% (گرید 5.5) به فروش میرسد. در حالت مایع هلیوم معمولا در مخازنی که به دوئر یا دوار معروف است، عرضه می گردد که این مخازن بیشتر درحجم های 200 ، 250 و 400 لیتری موجود می باشند.

خرید گاز هلیوم برای مصارفی که نام برده شد انجام می شود. هلیوم به صورت گاز فشرده و مایع در کپسول هایی عرضه می شود. برای مصارف پزشکی و پر کردن باد کنک در خانه، خرید گاز هلیوم در قالب کپسول انجام می شود. رنگ کپسول 50 لیتری ممولا قهوه ای می باشد .

تاریخچه:

واژه ی هلیم از واژه ی یونانی هلیوس به معنای «ایزد خورشید» گرفته شده‌است. زمانی که هنوز هلیم شناخته نشده بود، ستاره شناس فرانسوی ژول ژانسن در زمان خورشیدگرفتگی سال ۱۸۶۸ برای نخستین بار در طیف‌سنجی نورخورشید، خط زرد طیفی هلیوم را مشاهده کرد; بدین منظور، هنگامی که از نخستین کسانی که هلیم را شناسایی کردند یاد می‌شود نام ژول ژانسن در کنار نام نورمن لاکیر نیز جای می‌گیرد.

فروش گاز هلیم
فروش گاز هلیم

نحوه تولید:

درصد حجمی هلیوم در هوا حدودا 0/00052% است بنابر این به دلیل درصد کم، برای تولید آن نمی توان از روش های جدا سازی اجزای هوا استفاده کرد. درصد حجمی این گاز در گاز طبیعی حدود 7 درصد است که با روش های جداسازی و با تکنولوژی های خاص این گاز را از گاز طبیعی استخراج می کنند. در حال حاضر ایران از لحاظ منابع گاز طبیعی مقام اول را در جهان دارد و می توان گفت دارنده بیشترین ذخایر هلیم در جهان است اما متاسفانه بدلیل نداشت تکنولوژی تولید آن ایران واردکننده گاز هلیوم  است.

کاربردها:

به دلیل واکنش پذیر نبودن هلیوم، دمای میعان بسیار پایین، رسانایی بسیار بالا، چگالی کم و… این گاز نقش بسیارمهمی در صنایع مختلف بازی می کند. می توان گفت بیشترین استفاده هلیم به عنوان ماده سرد کننده است.

پزشکی:

هلیم مایع سرد ترین ماده روی کره زمین است (منفی 269 درجه سانتی گراد) به همین دلیل تنها ماده سرد کننده ای است که میتوان از آن در صنایع ابر رسانا استفاده کرد. بنابراین یکی از بیشترین استفاده های هلیم مایع در دستگاههای MRI است.

جوشکاری با گاز محافظ و الکترود تنگستنی:

هلیم، در فرایند جوشکاری با قوس الکتریکی بر روی موادی که در دمای جوشکاری در اثر تماس با هوا یا نیتروژن دچار آسیب می‌شوند به عنوان لایه محافظ یا پوشش عمل می‌کند. گازهای گوناگونی در جوشکاری با قوس الکتریکی به عنوان گاز محافظ به کار می‌روند که هلیم به جای آرگون ارزان، بویژه برای موادی که رسانش گرمایی بالاتری دارندمانند آلومینیم و مس بکار می‌رود.

تشخیص محل نشت:

یک کاربرد صنعتی هلیم، تشخیص محل نشت است. چون هلیم توان پخش شدن بسیار خوبی از میانه ی بدنه یه جامدات دارد و نیز سه بار سریعتر از هوا به داخل جامدات نفوذ می کند بدین منظور به عنوان گازی که می‌تواند محل نشت را ردیابی کند، بکار می‌رود. برای نمونه می توان از مخزن‌های فشارهای بالا یا ابزارهای سردکننده یاد کرد. برای تشخیص جای نشت یک ابزار، آن را درون یک محفظه که در ابتدا کاملاً خلا شده و سپس از هلیم پر شده، قرار می دهند. هلیمی که از محل‌های نشت عبور کرده را با کمک ابزار طیف سنجی جرمی هلیم شناسایی می‌کنند. این ابزار بسیاردقیق است و دقت آن به ۱۰−۹ (mbar·L/s) یا ۱۰−۱۰ (Pa·m3/s) هم می‌رسد. این فرایند اندازه گیری معمولاً به صورتخودکار انجام می‌شود و در اصطلاح به آن helium integral test می گویند. یک فرایند ساده تر شناسایی نشت، پر کردن وسیله ی مورد نظر از هلیم است. برای این کار پس از پر کردن وسیله مورد تست با هلیم، باید با ابزارهای دستی محل نشت را جستجو کرد.

هلیمی که از ترک‌های یک وسیله عبور می کند را نباید با نفوذ گاز از بدنه ی ماده اشتباه گرفت. ثابت نفوذ هلیم از بدنهی مواد (شیشه، سرامیک و مواد آزمایشگاهی)، مشخص است و ضریب گذر آن قابل محاسبه‌ است. البته بیشتر گازهایبی اثر مانند گازهای نجیب و نیتروژن و البته هلیم، از بدنه ی بیشتر مواد نمی‌توانند عبور کنند.

پرواز:

از آنجاییکه هلیم از هوا سبکتر است (نزدیک به ۷ درصد شناوری بیشتری دارد)، از این گاز در کشتی‌های هوایی و بالون‌ها استفاده می کنند. همچنین ویژگی‌هایی چون آتشگیر نبودن و به تاخیر انداختن آتش باعث سازگاری بیشتری هلیم برای چنین کاربردهایی است. با اینکه کاربرد هلیم در بالون‌ها بسیار شناخته‌ شده است اما این نوع کاربرد تنهابخش کوچکی از کاربردهای این گاز است. کاربرد دیگر هلیم در موشک‌های فضاپیما است. فضای خالی بالای محلی که سوخت موشک قرار دارد بوسیله هلیم پر می‌شود؛ این کار این امکان را فراهم می سازد که هم جابجایی سوخت واکسیدکننده‌ها آسان تر شود و هم بتوان با آن هیدروژن و اکسیژن را فشرده کرد تا سوخت موشک بدست آید. همچنین برای زدودن سوخت و اکسیدکننده‌ها از ابزارهای پیش از پرواز و پیش خنک کردن هیدروژن مایع در فضاپیما به هلیم نیاز است. برای نمونه موشک ساترن ۵ در برنامه ی فضایی آپولو پیش از پرتاب به 370,000 m۳ هلیم نیاز داشت.

ایمنی:

فروش گاز هلیم .گاز هلیم غیر سمی بوده و اشتعال ناپذیر است. همچنین گاز هلیم اکسید کننده نیست. هلیم در غلظت های بالاجایگزین هوا شده و باعث خفگی می شود. هلیم از هوا سبک تر بوده به همین دلیل سرعت صوت در هلیم بیشتر میشود. هیچگاه هلیم را به طور مستقیم تنقس نکنید چون جایگزین هوا در تارهای صوتی شده و باعث تغییر در صدامی شود.

رنگ سیلندر گاز هلیم به رنگ قهوه ای می باشد.

فرق گاز هلیوم با هیدروژن چیست ؟

فرق-گاز-هلیوم-با-هیدروژن-چیست-؟.jpg
فروش گاز هلیم

گاز هلیوم و گاز هیدروژن دو مورد از سبک ترین گاز ها هستند فرق گاز هلیوم با هیدروژن در ساختار شیمیایی و اتمی و همچنین خواصی است که از آن ها دیده می شود. در اینجا به چند مورد از تفاوت های آن ها و فرق گاز هلیوم باهیدروژناشاره خواهیم کرد.

مشخصات هلیوم و هیدروژن

در جدول زیر فرق گاز هلیوم با هیدروژن در مشخصات اتمی و ساختاری را مشاهده می کنید.

ویژگیهلیومهیدروژن
نمادHeH
عدد اتمی21
عدد جرمی4.0026021.00794
حالت طبیعیگازگاز
چگالی0.1786 gr/lit0.08988 gr/lit
نقطه ذوب (درجه سلسیوس)272.2-259.2-
نقطه جوش (درجه سلسیوس)268.9-252.9-
ایزوتوپ های پایدار2 ایزوتوپ3 ایزوتوپ

فراوانی هلیوم و هیدروژن

دو عنصر هلیوم و هیدروژن فراوان ترین عناصر در جهان هستی بوده و هلیوم بعد از هیدروژن در مقام دوم قرار دارد. اما در جو کره ی زمین مقدار هلیوم بسیار کم است. این مقدار به حدی است که استخراج هلیوم از هوا مقرون به صرفنیست و آن را از منابع دیگری به دست می آورند. اما هیدروژن فراوانی بیشتری در جو زمین دارد.

هلیوم و هیدروژن در خورشید

فروش گاز هلیمخورشید عمدتاً از دو عنصر هلیوم (25%) و هیدروژن (73%) تشکیل شده است. تبدیل هیدروژن موجود در خورشید به هلیوم به این صورت است که همواره 4 اتم هیدروژن به یک اتم هلیوم تبدیل می شود و ما به التفاوت ماده ای که در این بین ناپدید می شود به صورت انرژی در می آید و نور و گرمای خورشید را تأمین می کند.

هلیوم و هیدروژن برای پر کردن بالن و بادکنک

هلیوم و هیدروژن هر دو گاز هایی هستند که چگالی کمتری نسبت به هوا دارند. به همین دلیل بالن و بادکنکی که ازاین دو گاز پر شده باشد در هوا شناور مانده و پرواز می کند. گاز هلیوم نسبت به گاز هیدروژن قیمت بسیار بالاتری دارد. اما محدودیت های ایمنی باعث می شود که کاربرد هیدروژن در این موارد محدود شده و با وجود هزینه ی بیشتر تنها از هلیوم برای پر کردن بادکنک استفاده کنند.

ایمنی هیدروژن و هلیوم

فروش گاز هلیم .گاز هلیوم یکی از عناصر گروه گاز های نجیب است. گاز هلیوم کاملاً بی اثر بوده و در شرایط طبیعی وارد واکنش نمیشود. به همین علت هلیوم را گازی بی اثر می نامند. اتم های گاز هلیوم حتی با خود نیز واکنش نمی دهند و مولکولهای گاز هلیوم تک اتمی هستند.

اما، برخلاف هلیوم، هیدروژن مولکول های دو اتمی دارد و واکنش پذیر است. گاز هیدروژن اشتعال پذیر و آتشگیر است و استفاده از آن در بعضی از کاربرد ها خطر آفرین خواهد بود.

فرق گاز هلیوم با هیدروژن در ساختار سبب ایجاد تفاوت در ویژگی ها و در نتیجه تفاوت در کاربرد ها می شود.(فروش گاز هلیم)

فروش گاز هلیم .برای بادکنک -خرید کپسول گاز هلیوم و گاز بادکنک . بالن صنعت پخش کننده انواع گاز هلیوم در کپسول های 50 لیتری ، 20 لیتری و 10لیتری و انواع هلیوم یک بار lمصرف می باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]