بالن صنعت فروشنده انواع مانومتر می باشد که از نمونه پر فروش آن می توان به اکسیژن اشاره نمود. مانومتر اکسیژن به دو نوع صنعتی و پزشکی تقسیم خواهد شد. نوع صنعتی جهت جوشکاری هواگاز و پزشکی در جهت تنفس بیماران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.99/10/29

مانومتر اکسیزن

ما توانسته ایم قیمت مانومتر اکسیژن در برندهای مختلف ایرانی و خارجی را در اختیار مشتریان قرار بدهیم. اینگونه مشتریان ما قادر به انتخاب محصول با کیفیت مختلف و قیمت مد نظر خود خواهند بود. در زیر تصویر دو مدل صنعتی و پزشکی را مشاهده خواهید کرد.

در نظر داشته باشید این تصاویر نمونه محصولات هستند ، در حالی که محصولات ما در برندهای مختلف و تعداد زیاد موجود است که جهت مشاهده تمامی محصولات می توانید با ما در ارتباط باشید یا اینکه از درون سایت آنان را مشاهده نمایید.

مانومتر زینسر اکسیژن
مانومتر پزشکی نجات
مانومتر پزشکی نجات

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص نوع پزشکی می توانید محصول مانومتر پزشکی ما را مشاهده نمایید تا اطلاعات تکمیلی تری بدست آورید.

مانومتر اکسیژن چیست؟

What is oxygen manometer چه چیزی در مورد تنظیم کننده ها وجود دارد؟

بالن صنعت نماینده فروش انواع مانومتر و رگلاتور در برند های مختلف می باشد .

شکل 1

مانومتر اکسیژن فشار گاز روی سیلندرها ممکن است اولین چیزی نباشد که توجه می کنید ، اما سازنده چشم خود را بر روی آنها دارد. تفاوت در اندازه سنج و کدنویسی رنگ او را قادر می سازد جریان گاز و محتوای سیلندر را حتی از فاصله ای ارزیابی کند.

در فرآیند برش اکسی سوخت ، شعله های پیش گرم شده از مشعل برش ، تکه ای از فولاد را به رنگ قرمز آلبالو می آورند. پس از رسیدن درجه حرارت کیندلینگ ، اعمال فشار بر اهرم اکسیژن مشعل ، جریان اکسیژن خالص را آزاد می کند و اکسیداسیون سریع را آغاز می کند. این برش اکسی سوخت است.

از آنجا که اپراتورها بر روی مسیر برش تمرکز می کنند ، آنها به ندرت در مورد مانومتر هایی که اکسیژن و سوخت مشعل خود را تأمین می کنند ، دو بار فکر می کنند. چه اتفاقی می افتد در داخل یک رگلاتور که آن را قادر می سازد برای یک فرآیند برش بدون دردسر فراهم کند؟ چگونه رگولاتورها به ارائه کارآمد و ایمن کمک می کنند؟ آیا یک طراحی تنظیم کننده می تواند حتی تجربه اپراتور را افزایش دهد؟

What is oxygen manometer

تعریف فنی تنظیم کننده ، همانطور که توسط تنظیم کننده استاندارد ISO 2503 (بخش 3.12) تعریف شده است ، وسیله ای است برای تنظیم فشار ورودی به طور کلی متغیر به فشار خروجی که تا حد ممکن ثابت باشد. منابع فشار ورودی شامل سیلندرهای فشار قوی ، سیلندرهای مایع ، سیستم های عرضه فله و کمپرسورهای هوا هستند.مدیریت فشار خروجی برای مشعلهای oxyfuel با اتصالات برش ، گرمایش و جوشکاری لازم است. سیستم های جوشکاری؛ عملیات برش پلاسما. (این به طور معمول شامل سیلندرهای هوا یا نیتروژن است که برای ساخت میدان استفاده می شوند.)

مانومتر جنرال اکسیژن
مانومتر جنرال اکسیژن

مانومتر اکسیژن چیست؟ مانومتر ها بسته به نیازهای عملکرد ، محدودیت اندازه ، حداکثر فشار ورودی ، نوع گاز مورد استفاده ، نیاز به خلوص و حتی ترجیحات “نگاه و احساس شخصی” در اشکال مختلفی وجود دارند ( شکل 1 راببینید).

طراحی مانومتر مدرن را می توان به ویلیام استتنر ، بنیانگذار ویکتور ، که اولین محصول خود را در سال 1913 پس از از دست دادن چشم در انفجار تنظیم کننده تنظیم کرد ، ردیابی کرد.همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است ، طراحی وی در برابر آزمایش زمان مقاومت کرده و بسیاری از مانومتر های مدرن ظاهری مشابه را حفظ کرده اند. شکل 3 اجزای اصلی داخلی یک تنظیم کننده را برجسته می کند ، و رنگ مناطق با فشار کم و پایین را کد می کند.

مانومتر اکسیژن چیست؟ در داخل رگولاتور ، دیافراگم عنصر سنجشی است که بیشتر کارها را انجام می دهد – یعنی باز و بسته کردن که کنترل جریان گاز را از اتاق های فشار قوی و کم فشار تنظیم کننده کنترل می کند. کنترل جریان گاز یک چرخه سه مرحله ای است:

  1. وقتی اپراتور دستگیره مانومتر یا رگلاتور را چرخانده ، چشمه تنظیم را که بالای دیافراگم قرار دارد فشرده می کند. هنگامی که فنر تنظیم فشار کافی را اعمال می کند ، دیافراگم فشار می یابد تا صندلی را شروع کند تا جریان گاز شروع شود ، این امر به گاز اجازه می دهد تا پر کردن محفظه کم فشار را آغاز کند.
  2. فشار حاصل از آن در محفظه کم فشار تا حدی افزایش می یابد که نیروی رو به بالا روی دیافراگم برای غلبه بر نیروی چشمه تنظیم کافی باشد ، باعث بلند شدن دیافراگم و بسته شدن صندلی می شود. این حالت استاتیک به فشار زایشی تنظیم می شود که در فشارسنج تنظیم کننده مشاهده می شود.
  3. با جریان گاز تجهیزات پایین دست ، فشار در محفظه کم فشار افت می کند ، که تعادل نیرویی نابرابر ایجاد می کند و به چشمه تنظیم اجازه می دهد تا دیافراگم را به سمت پایین فشار دهد ، که این صندلی را باز می کند و دوباره چرخه را شروع می کند.

در حین استفاده ، تنظیم کننده دائماً خود را مجدداً تعویض می کند تا گاز را از محفظه فشار کم خارج کند ( شکل 4 را ببینید). آنچه اپراتور به عنوان فشار تحویل ثابت درک می کند ، در واقع اقدام مداوم در داخل تنظیم کننده برای حفظ تعادل است.

دو مؤلفه اصلی

مانومتر اکسیژن چیست؟ از آنجا که دیافراگم و صندلی بیشتر کارها را انجام می دهند ، آنها همچنین دو مؤلفه اصلی هستند که عملکرد جریان را در یک تنظیم کننده هدایت می کنند. دیافراگم ها اغلب از مواد الاستومری ، مانند نئوپرن ، و همچنین از فلزات ، مانند ورق استیل نازک ساخته می شوند.

دیافراگم الاستومر نئوپرن دارای انعطاف پذیری باورنکردنی است و آن را برای استفاده به عنوان دیافراگم تنظیم کننده مناسب می کند ، جایی که مرتباً در حال حرکت است تا صندلی تنظیم کننده را باز و بسته کند. با این حال ، هر ماده الاستومر به طور طبیعی با گذشت زمان تخریب می شود ، مستعد جذب آلاینده ها است و مستعد اختلال در عملکرد ناشی از درجه حرارت زیاد شدید یا پایین کار می کند.

فولاد ضد زنگ به طور کلی به عنوان ماده ای با دوام تر درک می شود. این ماده باعث آلودگی و زنگ زدگی نمی شود و تقریباً در برابر دمای شدید غیرقابل نفوذ است. اما مانند هر فلز ، قبل از تخریب ساختار دانه آن ، می تواند چرخه های زیادی از حرکت فلکس را پشت سر بگذارد و باعث از بین رفتن خصوصیات مکانیکی شود.

آزمایشگاه های Underwriters (UL) استاندارد 252 به دیافراگم استیل ضد زنگ نیاز دارد تا در برابر 10،000 چرخه استقامتی قبل از آنکه ایمن تلقی شود ، مقاومت کند ، اما دیافراگم های الاستومر به دلیل ویژگیهای انعطاف پذیری ذاتی یک الاستومر نسبت به فولاد به 25،000 چرخه استقامتی نیاز دارند.

دیافراگم مناسب دوام فولاد ضدزنگ را با انعطاف پذیری یک الاستومر برای بهترین هر دو جهان ترکیب می کند. طرح های دیافراگمی جدیدتر به دنبال فراتر رفتن از انتظارات عملکرد فعلی هستند ( شکل 5 را ببینید).

اندازه فیزیکی دیافراگم برای عملکرد بسیار مهم است ، زیرا یک منطقه بزرگتر حساسیت بیشتری را نسبت به تغییرات فشار ایجاد می کند و باعث خروج بیشتر جریان می شود. با این حال ، یک دیافراگم بزرگتر به معنای یک تنظیم کننده از نظر جسمی بزرگتر است ، که می تواند اندازه و وزن را به تنظیم کننده های قابل حمل اضافه کند ، که باید به صورت دستی به سیلندرها وصل شوند.

همچنین ، بسیاری از برنامه ها به عملکرد و حساسیت فوق العاده احتیاج ندارند ، بنابراین یک تنظیم کننده ساخته شده برای عملکرد شدید ممکن است بیش از اندازه (و اغلب به طور قابل توجهی گران تر) باشد.

اندازه فضای صندلی نیز بسیار مهم است. یک دهانه بزرگ بیشتر جریان دارد ، اما بزرگتر لزوماً بهتر نیست ، زیرا می تواند منجر به افت فشار بیشتر و “بالا آمدن” شود (رجوع کنید به نوار کناری Rise Explained ). انتخاب مواد صندلی برای طراحی تنظیم کننده بسیار مهم است و در ساخت آنها از مواد مختلف زیادی استفاده می شود.

مواد صندلی نرم مانند اورتان عملکرد بسیار خوبی در فشارهای پایین ارائه می دهد و بسیار آلوده کننده آلاینده ها و نواقص سطح سطح است. با این حال ، صندلی های نرم تحت فشار حرکت می کنند ، بنابراین گاهی اوقات عملکرد به خصوص در دماهای پایین می تواند کم رنگ به نظر برسد. مواد صندلی سخت ، مانند PCTFE یا نایلون ، پاسخ دقیق تری ارائه می دهند ، می توانند فشار ورودی زیاد را تحمل کنند و در دمای سرد نیز به خوبی کار کنند.

با این وجود ، اینها می توانند در برابر نواقص سطح و آلودگی های سطحی بسیار مستعد باشند ، بنابراین اغلب برای تمیز کردن محاصره می شوند و نیاز به ماشینکاری بحرانی تر و اتمام سطح دارند.

مانومتر اکسیژن چیست؟
مانومتر اکسیژن چیست؟

شکل 2
در حالی که تنظیم کننده های فعلی از مواد مدرن تر استفاده می کنند ، ظاهراً به طرز چشمگیری شبیه به یک طرح ثبت شده در سال 1917 است.

عملکرد جریان

یک تنظیم کننده در نظر گرفته می شود که عملکرد مطلوبی داشته باشد وقتی که به طور مداوم فشار مورد نیاز برنامه را اعمال می کند ، همانطور که توسط اپراتور تنظیم شده است. بدون توجه به نیازهای برنامه بر روی آن و تا حد امکان محتوای سیلندر ، فشار فشار تنظیم شده را باید تحویل دهد.

با استفاده از نوک برش استیلن اندازه 3 به عنوان نمونه ، نمودار استاندارد نشان می دهد که این برنامه به 40 تا 45 PSIG (210 تا 240 SCFH) برش اکسیژن و 5 تا 10 PSIG اکسیژن گرم شده نیاز دارد. اگر اپراتور تنظیم کننده را برای تحویل 40 PSIG تنظیم کند ، هنگام قطع فشار اهرم برش اکسیژن ، اپراتور انتظار 40 PSIG را دارد. اگر فشار به 35 PSIG سقوط کند ، عملکرد ضعیفی است.

یک تنظیم کننده خوب نرخ جریان تنظیم شده را از جریان های بسیار سنگین (مانند نوک برش بزرگ یا اتصال گرمایش چند لایه) به جریان های بسیار کوچک (مانند نوک جوش اندازه 0 ، که نیاز به 3 تا 5 PSIG اکسیژن دارد) ارائه می دهد.

برای ارزیابی عملکرد تنظیم کننده ، به نمودار داده جریان نگاه کنید. یک تنظیم کننده خوب عملکرد تقریباً مسطح دارد ، بدین معنی که نزدیک به فشار تنظیم شده در کل محدوده جریان خود را تحویل می دهد. در مقابل ، فشار تحویل از یک تنظیم کننده با عملکرد ضعیف ممکن است در جریانهای بسیار کم صاف شروع شود اما با افزایش تقاضای جریان ، قوس به سرعت پایین می رود. این افت فشار زایمان می تواند عواقب منفی جدی بر عملکرد برنامه داشته باشد.

یک تنظیم کننده حق بیمه می تواند چندین دهه عملکرد بدون دردسر را فراهم کند ، اما در نهایت بهترین تنظیم کننده نیز پوشید. مشکلات عملکرد به طور کلی در یکی از پنج زمینه قرار می گیرد: خرابی صندلی (از آلودگی و سایش).

خرابی دیافراگم (برآمدگی ، اشک یا ترک).خرابی سنج (پرش سوزن از آسیب دیدگی ، محوطه شکسته یا نشت).اتصالات نشت (موضوعات آلوده یا آسیب دیده می شوند). و “آواز خواندن” یا “وزوز” (وقتی صندلی و دیافراگم بخاطر ضعف لرزش از همگام سازی خارج می شوند). یک تکنسین تعمیر می تواند برای حل این مشکلات اجزای جایگزینی نصب شده نصب کند و یک تنظیم کننده خوب نیز برای تعمیر آسان میدان طراحی شده است.

طراحی شده برای ایمنی

مانومتر اکسیژن چیست؟ در حدود سال 2009 ، یک رگولاتور جدید طراحی شده است که شامل چندین ویژگی ایمنی است که طرز نگاه و عملکرد یک تنظیم کننده را تغییر داده است.

اینها شامل مناطق گیرنده ضربه ای است که برای کمک به تنظیم کننده و اپراتور در صورت سقوط استوانه از محافظت در برابر رگولاتور محافظت می شود ( شکل 6 را ببینید) شکل تنظیم کننده ای که از سنج ها و سایر اجزای حساس محافظت می کند ، و یک ذره ذره ای که باعث آلودگی آلاینده ها می شود.

قدرت انفجاری آنها برای جلوگیری از آتش سوزی اکسیژن از آنجایی که گاز فشار قوی از سیلندر وارد رگولاتور می شود ، یک چرخش 90 درجه ناگهان جریان گاز را تغییر می دهد. با این حال ، به جای ایجاد نوبت ، ذرات سنگین تر تمایل به پیروی از قانون اول نیوتن خواهند داشت و همچنان به جیب کوچک – تله ذرات – که برای تصرف آنها طراحی شده است ، ادامه می دهند و آنها را از انرژی انفجاری خود سرقت می کنند.

هر ذره ای سبک تر که می تواند به نوبه خود با یک دیفیوزر ثانویه روبرو شود ، به شما کمک می کند تا قبل از رسیدن به صندلی تنظیم کننده حساس ، انرژی دیگری باقیمانده پراکنده شود.

سطح ایمنی تحویل شده توسط ویژگیهای ثبت شده مانند اینها به جلوگیری از تصادفات کمک می کند. رگولاتورها همچنین شاهد تغییراتی در طراحی بیرونی بوده اند که با هدف به حداقل رساندن خطاهای اپراتور انجام می شود.

به عنوان مثال ، در بسیاری از تنظیم کننده ها ، سنج های فشار قوی و کم فشار به اندازه و شکل یکسان هستند و علاوه بر خواندن اعداد فشار واقعی روی صورت ، هیچ ویژگی متمایز دیگری ندارند.

این می تواند دشوار باشد که آنها را با یک نگاه جدا از هم بگوییم. از بین این دو سنج ، فشار کم (تحویل) را می توان به راحتی از نظر دیدگاه ایمنی و مهم از اهمیت بیشتری در نظر گرفت. به همین دلیل ، رگولاتورهای جدید دارای فشار فشار زیادی در تحویل هستند ، در حالی که فشارهای فشار سیلندر کوچکتر بوده و به عقب بازگردانده می شوند.

تحقیقات نشان می دهد که اپراتورها معمولاً مقادیر فشار را بر حسب موقعیت سوزن قضاوت می کنند نه اینکه از نزدیک سنج را بخوانند. به همین ترتیب ، سنجهای مدرن از کدگذاری رنگ مانند سبز برای کامل یا خوب ، رنگ زرد برای جزئی یا منصفانه و قرمز برای خالی یا خطر استفاده می کنند تا موقعیت سوزن را بصری تر و راحت تر دنبال کنند.

حتی با یک نگاه از فاصله 10 یا 15 فوت ، اپراتورها می توانند به راحتی فشار زایمان و محتوای سیلندر را ارزیابی کنند.

طرح های تنظیم کننده مدرن همچنین دارای کدگذاری رنگی برای نشان دادن نوع گاز هستند ، مانند سبز برای اکسیژن ، قرمز برای استیلن و نارنجی برای پروپان مایع و همچنین چهره های مخصوص برچسب زدن و اندازه گیری که اطلاعاتی در مورد حداکثر فشارها و سایر خصوصیات مهم محصول ارائه می دهند.

ظهور توضیح داد

مانومتر اکسیژن چیست؟ با افزایش فشار ورودی ، فشار خروجی افزایش می یابد (به طور معمول در نتیجه تخلیه محتویات سیلندر). بنزینهای سوختی از قبیل استیلن و پروپان دارای فشار سیلندر بسیار کمی هستند و سیلندرهای آنها تا حد زیادی فشار و جریان عملکرد مداوم را تأمین می کنند تا سیلندر تقریباً خالی باشد. گازهای پر فشار مانند اکسیژن ، نیتروژن و هوا داستانی متفاوت است.

در اینجا چگونگی افزایش کار آمده است:

شکل 3

مانومتر اکسیژن چیست؟ اجزای داخلی تنظیم کننده گاز تک مرحله ای نشان داده شده است. این تنظیم کننده نسل بعدی شامل یک تله ذرات و دیفیوزر نیز می باشد که هر دو ایمنی را افزایش می دهند.

1. فشار ورودی نیرویی را روی صندلی تنظیم کننده اعمال می کند ، که اساساً آن را مجبور می کند که بسته شود.

2- هنگام تنظیم تنظیم کننده ، فنر تنظیم کننده باید علاوه بر نیرو ، با این نیرو مقابله کند

برای رسیدن به فشار خروجی مورد نیاز اگر فشار ورودی 15 پوند نیرو تولید کندفشار دادن صندلی بسته و فشار تحویل به 40 پوند نیاز دارد. از زور به دست می آیند ، پس از آنتنظیم بهار تا 15 پوند بارگیری می شود.

به علاوه 40 پوند. مورد نیاز برای فشار زایمان ، برای کل نیروی خالصاز 55 پوند3. با کاهش فشار ورودی ، نیروی ورودی نیز کاهش می یابد. این بدان معنی است که چشمه تنظیم نیروی کمتری دارد

بیش از آن است که برای به دست آوردن فشار زایمان بر آن غلبه کند بنابراین اگر اصلی 15 پوند. فشار زورصندلی بسته تا 10 پوند کاهش می یابد ، پس از آن نیروی باقی مانده برای فشار زایمان اکنون 45 پوند است.(55 پوند – 10 پوند) به جای 40 پوند اصلی.

مانومتر اکسیژن چیست؟
مانومتر اکسیژن چیست؟

شکل 4

تنظیم دکمه تنظیم کننده ، جریان گاز را به سمت تجهیزات پایین دست باز می کند.هنگام شروع برش ، گاز فشار قوی محفظه کم فشار تنظیم کننده را مجدداً شارژ می کند و تا زمانی که تقاضا مداوم باشد ، چرخه کامل دوباره آغاز می شود.

4- در نتیجه ، فشار تحویل کمی افزایش می یابد و در یک برنامه برش ، شعله برش باید باشد

کمی اکسید کننده می آید. اپراتور باید تنظیم و تنظیم مجدد تنظیم کننده را متوقف کندفشار تحویل اصلی برای دستیابی به شعله خنثی.

مانومتر اکسیژن چیست؟

  بروزرسانی 99/05/28

مانومتر اکسیژن چیست

کپسول های فشار قوی که حاوی گاز اکسیژن می باشند دارای فشاری بالغ بر 250 تا 300 بار هستند که خروج آنان بدون کنترل ، مصرف بیهوده می باشد. مانومتر اکسیژن چیست در این بخش به شما خواهد گفت که کنترل کردن فشار گاز حاوی سیلندر چگونه است.

تا این بخش با تمام جزئیات مانومتر اکسیژن آشنا شدید. از مهمترین قسمت فنی این ابزار که دیافراگم نام دارد با رسم شکل مشاهده نمودید.

در نظر داشته باشید ساختار در نوع های فشار شکن ها متفاوت می باشد. مانومتر اکسیژن از اجزای زیاد و منتوعی تشکیل شده است که در اثر کارکرد ممکن است خراب گردد و در زمان تعمیر اقدام به تعویض قطعات خواهند نمود.

استفاده از مانومتر های معتبر در بازار منجرب خواهد شد که در زمان تعمیرات ، قطعات مربوط به فشارشکن مورد نظر در دسترس باشد و قیمت کمتری در قبال تعمیر پرداخت نمایید.

برای هر مانومتر اکسیژن از نقشه های انفجاری برای بیان قطعات جهت خرید استفاده میشود. نقشه مانومتر اکسیژن توسط کارخانه تولید کننده ابزار تهیه و ارائه می گردد.

تنظیم مانومتر اکسیژن

تنظیم مانومتر اکسیژن دو نوع انجام می گردد ، یک تنظیم مربوط به تعمیرکار مانومتر است که اقدام به ریگلاژ کردن فشارشکن می نماید. موضوع دوم مربوط به مصرف کننده می باشد.

در خصوص تنظیم کردن مانومتر اکسیژن پس از تعمیر ، باید بگوییم که یک کار فنی است و از قرار دادن روش آن معذور هستیم. ممکن است مفهوم به درستی انتقال نگردد و منجرب خطرات ناگوار گردد.

تنظیم مانومتر اکسیژن در زمان تعمیر باعث خواهد شد که میزان گاز خروجی به درستی تنظیم گردد . این امر در مانومتر های دو بار ، یک بار یا pssi که در آزمایشگاه ها و مکان های حساس مورد استفاده قرار می گیرد بسیار حائز اهمیت می باشد.

بحث بعدی در خصوص تنظیم مانومتر اکسیژن جهت استفاده است که کار بسیار ساده ای می باشد. برای استفاده از گاز درون کپسور کافیست بعد از باز کردن شیر کپسول اقدام به باز کردن شیر مانومتر نمایید.

شیر مانومتر اکسیژن را به آرامی باز نمایید و بر اساس گیج خروجی در زمان تنظیم شدن عقربه به روی عدد مورد از چرخاندن بیشتر جلوگیری نمایید.

تنظیم مانومتر کپسول اکسیژن

برای گاز های مختلف از یک مانومتر مشترک استفاده ننمایید. اطلاعات کافی در خصوص نحوه استفاده گاز ها بسیار مهم است که باید بدون تجربه نباشید.

از شایع ترین مسائلی که مشاهده کرده اید ، انفجار کپسول به دلیل استفاده از دست چرب در زمان باز کردن کپسول اکسیژن بوده است.

برای تنظیم مانومتر کپسول اکسیژن نکات ایمنی را رعایت کنید که از مهمترین آنها می توان به استفاده نکردن دست های چرب در زمان تنظیم کردن مانومتر اکسیژن می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]