آیا گاز هلیوم خطرناک است؟

استنشاق گاز هلیوم میتونه خطرناک باشه. تنفس در هلیوم خالص بدن را از اکسیژن محروم می کند ، گویی که نفس خود را نگه میدارید. اگر به هیچ وجه نتوانستید  نفس بکشید باید چند دقیقه دیگر بمیرید – به محض اینکه بدن شما از اکسیژن ذخیره شده در خون خسته شود. اما هلیوم این روند را سرعت می بخشد: وقتی گاز ریه های شما را پر می کند ، یک گرادیان انتشار ایجاد می کنید که اکسیژن را از بین می برد. به عبارت دیگر ، هر نفس هلیوم که مصرف می کنید اکسیژن بیشتری از سیستم شما خارج می کند. پس از استنشاق هلیوم ، سطح اکسیژن بدن در عرض چند ثانیه می تواند به سطح خطرناکی کاهش یابد

استنشاق گاز هلیوم

آیا گاز هلیوم خطرناک است؟ اگر در یک میهمانی از یک بادکنک هلیوم در حال مکیدن یا استنشاق گاز هلیوم هستید  ، در مورد آسفسیکسیشن کشنده نگران باشید. در بدترین حالت ، احتمال سرفه بسیار زیاد – در این مرحله استنشاق هلیوم را متوقف می کنید تا میزان اکسیژن بدن به حالت عادی باز گردد.نگرانی بیشتر این احتمال است که هنگام سقوط به خودتان آسیب بزنید. مکیدن هلیوم از مخزن تحت فشار بسیار خطرناک است: اگر گاز خیلی سریع وارد شود ، ممکن است ریه های شما ترکیده و خونریزی کند .

البته شما هر زمان که در یک بالن غول پیکر هلیوم بالا می روید ، خود را به خطر می اندازید. بچه های کالج در فلوریدا اولین کسانی نبودند که این شیرین کاری را انجام دادند. در سال 2002 ، یک مورد از یک مجله پزشکی ژاپنی یک قسمت مشابه را توصیف کرد: یک نوجوان مست با سر خود را به یک بالن تبلیغاتی فشار داد و آسفیر شد. چندین نویسنده همچنین موارد خودکشی را از طریق استنشاق هلیوم گزارش داده اند.

فروش گاز

در همین زمان ، پزشکان از معلولی از هلیوم و اکسیژن (به نام ” هلیوکس “) برای کمک به بیماران دارای انسداد فوقانی تنفسی استفاده می کنند. این روش درمانی انجام می شود زیرا هلیوم یک گاز بسیار سبک است و راحتر می توان آن را از طریق مجاری هوایی مسدود شده فشار داد. (وقتی گاز هلیوم را استنشاق می کنیم  صداهای خنده دار می گیریم زیرا گاز سبکتر فرکانس های طنین انداز صوتی ما را تغییر می دهد.

بالن صنعت وارد کننده انواع گاز هلیوم در کپسول های مختلف می باشد .

بروزرسانی 99/04/04

گاز هلیوم بادکنک خطرناک است

ایمنی از استفاده گازها در منازل برای مصرف کنندگان بسیار اهمیت دارد و قبل از خرید از نداشتن خطر تمایل به اطمینان خواهند داشت.

از هلیوم در بادکنک ها برای پر کردن مورد استفاده قرار می گیرد و باعث خواهد شد که شما بتوانید با بادکنک های رنگی محیط زیبایی را برای جشن آرایی بوجود آورید.

در این قسمت خواهید دانست که دلیل خطر بوجود آمدن از انفجار بادکنک را متوجه شوید.

هلیوم یک گاز خنثی و بی خطر است ، اگر به خالصی از این گاز در بادکنک استفاده کنید ، اتفاقی برای شما رخ نخواهد داد و می توانید با خیال راحت استفاده نمایید.

در زمان خرید از مجموعه های فروشنده در این زمینه باید اطمینان حاصل کنید که گاز خالص را خریداری می کنید ، موضوعی است که در بالن صنعت به آن اهمیت فراوان داده خواهد شد.

از سه گاز جهت پر کردن بادکنک یا بالن استفاده میشود.

آیا به وسیله کپسول گاز هلیوم می توان میزان دقیقی بادکنک پر کرد و گاز هلیوم استفاده شده چه میزان ماندگاری دارد؟
آیا به وسیله کپسول گاز هلیوم می توان میزان دقیقی بادکنک پر کرد و گاز هلیوم استفاده شده چه میزان ماندگاری دارد؟
  • گاز هلیوم : که درست ترین گاز می باشد و مخصوص پر کردن بادکنک و بالن به حساب خواهد آمد. بی خطر است و قادر است که بادکنک شما را به بالاترین نقطه برساند. ببینید : شارژ گاز هلیوم
  • گاز هیدروژن : گازی خطرناک در زمینه پر کردن بادکنک می باشد که به دلیل قیمت ارزان تر برخی از فروشنده ها متاسفانه از آن در ادغام کردن با هلیوم به فروش میرسانند. که این امر باعث انفجار و ایجاد شعله خواهد شد.
  • گاز اکسیژن : از این گاز برای پر کردن بادکنک و بالن استفاده نمیشود. زیرا این گاز سنگین می باشد و قادر به بالا بردن نخواهد شد.

نتیجه گیری :

هلیوم در صورتی که به تنهایی استفاده شود از خالص بودن برخوردار است و گازی بی خطر می باشد که این موضوع نتیجه را خواهد رساند که هلیوم خطرناک نیست.

ولی اگر از سیلندری استفاده کنید که ترکیب هلیوم و هیدروژن باشد ، خطرناک می باشد و در صورت وارد شدن شعله یا گرمای شدید باعث بوجود آوردن شعله ناگهانی خواهد شد.

محصولات حساسی همچون خرید هلیوم را از مجموعه هایی با دانش بالا و اطمینان خرید خود را انجام دهید.

جلوگیری از خروج گاز درون بادکنک

بادکنک ها بر خلاف جنس محکمی که دارند از روزنه های ریزی برخوردار هستند که منجرب خروج ناخواسته گاز به تدریج از درون بادکنک خواهد شد.

برای مشاهده این موضوع می توانید بادکنکی را پر کردن و در محیط رها کنید ، روزانه متوجه خواهید شد که در حال کم شدن حجم آن هستید.

چسب هایفلوت آمریکا
چسب هایفلوت آمریکا

مسئله ای که گواهی از این موضوع می باشد که روزنه های ریز درون بادکنک می باشد.

برای اینکه این خروج گاز را به تاخیر بندازید ، می توانید از چسب بادکنک استفاده نمایید.

یکی از محصولاتی که به شما کمک خواهد که در حفظ گاز درون بادکنک موفق تر باشید. چسب بادکنک است که قبل از پر کردن بادکنک درون ان ریخته میشود تا روزنه های ریز را بپوشاند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]