تمیز کردن جوش های استیل ضد زنگ با ژل آنتوکس

تمیز کردن جوش الکتروشیمیایی – سریعترین و ایمن ترین راه برای تمیز کردن جوش های استیل ضدزنگ با ژل آنتوکس استیل

تمیز کردن جوش چیست؟

تمیز کردن جوش( ژل آنتوکس استیل )  به منظور افزایش مقاومت در برابر خوردگیسطوح فلزی پس از جوشکاری TIG و MIG انجام می شود .

زنگ زدگی و آلودگی متقاطع فقط برخی از نمونه ها هستند.

مشکلاتی مانند تغییر رنگ و رنگهای گرم اغلب بعد از اعمال تکنیک های جوشکاری خاص بوجود می آیند.

درمان سطح فولاد ضد زنگ

چه عواملی باعث خوردگی می شوند؟

آماده سازی سطوح فلزی برای جوشکاری ، آنها را در معرض عناصر مختلف جوی مانند اکسیژن و رطوبت قرار می دهد که شرایط مناسبی برای زنگ زدگی ایجاد می کند.

به همین دلیل تمیز کردن جوش (و پرداخت) برای حفظ استحکام ، شکل و سایر خصوصیات سازه های فلزی بسیار مهم است. افزایش دوام و ظاهر جذاب سطوح فلزی از دیگر مزایای فرآیند تمیز کردن است.

انواع تمیز کردن ژل اسید

تمیز کردن جوشکاری مکانیکی شامل استفاده از دستگاه های سنگ زنی و ساینده برای از بین بردن لایه فوقانی از سطح فلزی است که در آن زنگ زدگی و سایر نواقص ایجاد می شود. این فرایند زمان بر است و به ندرت به نتایج تمیز با ارزش زیبایی شناختی لازم می رسد.

تمیز کردن شیمیایی 

ژل آنتوکس رایج ترین ماده شیمیایی برای تمیز کردن جوش است.این روند نسبتاً مؤثر است ، اما به دلیل کاستی های آشکار بسیار ناپایدار است:

خطر سلامتی – ژل آنتوکس حاوی اسیدهای هیدروفلوئوریک ، نیتریک و گوگرد است. همه آنها برای بدن انسان بسیار خطرناک هستند و می توانند باعث آسیب جدی و طولانی مدت به پوست و اندام های داخلی شوند .

سهولت استفاده – ژل آنتوکس  فقط توسط اپراتورهای مجاز قابل استفاده است. بعلاوه ، باید تمام بدن پوشانده شود تا هیچگونه تماسی با اسید ایجاد نشود. این یک سطح کاملاً جدید از پیچیدگی را به روند تمیز کردن جوش شما اضافه می کند.

تأثیرات زیست محیطی – آسیب فوری به ارگانیسم انسان تنها اثر منفی استفاده از ژل اسید شوی نیست. آلودگی هوا و مواد زاید تهدیدی جدی برای محیط زیست محسوب می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد خطرات ژل اسید شوی آنتوکس  را در اینجا بخوانید .

تمیز کردن جوش الکتریکی

تمیز کردن جوش الکتروشیمیایی سریعتر و موثرتر از دو روش دیگر است. همچنین ، خطرات قابل توجهی برای سلامتی انسان ایجاد نمی کند.

این روش با از بین بردن آلودگی متقابل ، زنگ زدگی و سایر اشکال ناخالصی روی سطوح فلزی فوق العاده مؤثر است .


فرآیند تمیز کردن جوش الکترولیتی

فرآیند تمیز کردن الکترولیتی بسیار ساده است.

یک مایع تمیزکننده الکترولیتی خفیف با استفاده از یک برس تمیز کننده جوش رسانا ، روی سطح جوش اعمال می شود. جریان الکتریکی (AC / DC) به کار می رود بنابراین تمیز کردن مورد نظر و نتایج انفعال انجام می شود.

مزایای تمیز کردن جوش الکتروشیمیایی

در اینجا مزایای اصلی تمیز کردن با (ژل اسید شوی ) جوش با ماشین های الکتروشیمیایی ذکر شده است:

انعطاف پذیری – سیستم های تمیز کردن الکتروشیمیایی قابل حمل هستند و می توانید به راحتی از آنها در محل استفاده کنید – شما محدود به یک منطقه کنترل شده نیستید.

ایمنی – مایعات الکترولیتی فقط حاوی یک اسید فسفریک ملایم (همچنین در نوشابه ها نیز استفاده می شوند) و قابل استفاده هستند هم توسط علاقمندان و هم متخصصان. تجهیزات حفاظتی (دستکش غیرمجاز) در بیشتر موارد غیر ضروری است.

سرعت فرآیند – تمیز کردن جوش الکتروشیمیایی بسیار سریع است. ماشینهای خوب سطح را به طور همزمان تمیز و منفعل می کنند – بدون هیچ زحمتی و تکرار اضافی.

مقاومت بهینه در برابر خوردگی – تحقیقات ما نشان می دهد که فرایند الکتروشیمیایی بهترین مقاومت در برابر خوردگی را در مقایسه با سایر روش های تمیز کردن فراهم می کند.

مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ

تمیز کردن جوش الکتروشیمیایی مخصوصاً با جوش های فولادی ضد زنگ موثر است.

چرا این مهم است؟ – از جنس استنلس استیل به دلیل ظاهر ، دوام ، پایداری و مقاومت در برابر خوردگی بالا در کلیه شاخه های صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

ژل آنتوکس استیل

انفعال سطح و نقش آن در فرآیند تمیز کردن جوش الکتروشیمیایی

در مقایسه با سایر آلیاژهای فولادی ، فولاد ضدزنگ از نظر توانایی در مبارزه با خوردگی و حفظ تمامیت ساختاری آن بی نظیر است.

با این حال ، هنوز از مقاومت کاملاً در برابر زنگ زدگی فاصله دارد.

در اینجا چرا

فولاد ضدزنگ به لطف ترکیب ساختاری خاص خود ، به یک لایه سطح غیرفعال مجهز شده است که ذرات اکسیژن و رطوبت را از رسیدن به پایه آهنی خود متوقف می کند.

"<yoastmark

این سطح محافظ معمولاً در طی انواع مختلف ساخت (به عنوان مثال جوش) به شدت آسیب دیده و دیگر قادر به مهار خوردگی نیست .

فولاد ضدزنگ پس از از دست دادن انفعال خود ، به طور طبیعی طعمه زنگ زدگی و دیر یا زود در معرض پوسیدگی ناشی از خوردگی قرار می گیرد.

اما همه چیز از دست نرفته است.

خبر خوب این است که لایه محافظ منفعل می تواند کاملاً بازسازی شود.

این فرآیند (دوباره) انفعال نامیده می شود.

هنگام استفاده از روش الکتروشیمیایی ، انفعال سطح به طور همزمان با تمیز کردن جوش انجام می شود ، بدین معنی که شما هر دو فرآیند را در یک پاس به طور کامل به پایان می رسانید .

شما قادر خواهید بود انواع مختلفی از آلودگی جوش ( قلع حرارتی ، تغییر رنگ ) را از بین ببرید و سطح را از خوردگی آینده محافظت کنید – همه اینها در همان زمان.

واقعا به همین اسونیه.

این در واقع یکی از بزرگترین مزیت های روش الکتروشیمیایی نسبت به سایر روش های تمیز کردن جوش است.

سنگ زنی مکانیکی و ژل آنتوکس می تواند نتایج مطلوبی را ارائه دهد ، اما برخلاف تمیز کردن جوش الکتروشیمیایی ، این روش ها تضمین مجدد مجدد غیرفعال بودن نیستند ، که در مورد فولاد ضد زنگ یک ضرر بزرگ است.

بالن صنعت نماینده فروش ژل آنتوکس استیل یا ژل اسید شوی آنتوکس می باشد .

این ژل در بسته های یک کیلوگرمی موجود می باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]