نکات صحیح برش و جوشکاری

درک طراحی و عملکرد نوک مشعل

نوک جوشکاری یا مشعل برش جائی است که عمل در آن باشد ( شکل 1 را ببینید). نکات جوشکاری معمولاً باعث ایجاد فشار مثبت (بالاتر از 1 پوند در اینچ مربع [PSI]) می شوند و در فشارهای برابر استیلن و اکسیژن استفاده می شوند. این نکات آلیاژ مس با یک سوراخ به یک مشعل مجهز به میکسر متصل شده است که سوخت را با اکسیژن مخلوط می کند ، دقیقاً مانند کارباور در اتومبیل گاز و هوا را مخلوط می کند.

نکات صحیح برش و جوشکاری
نکات صحیح برش و جوشکاری

شکل 1
نکات جوشکاری اکسیژن و سوخت را با هم مخلوط کرده و سپس گاز مخلوط را از طریق نوک جوش وارد می کند و در انتهای نوک سوزانده می شود.

متأسفانه بهترین اندازه و یکنواختی نکات جوشکاری و برش برای استفاده می تواند باعث سردرگمی کاربران شود.

جوشکاری

طراحی نکته بر اساس ویژگی های شعله گاز سوخت مورد استفاده و همچنین استفاده در نظر گرفته شده از نازل برش است. نکات برش به سبک های یک تکه و دو تکه ارائه می شود.

نکات یک تکه با استیلن استفاده می شود و از آلیاژ مس ساخته می شود تا در برابر گرما روند برش مقاومت کند ( شکل 2 را ببینید). این آلیاژ مس با استفاده از سیم های مخصوص ماشینکاری ، حفر شده و در حال چرخش است تا سوراخ های دقیقی برای پیش گرم شدن ها و برش حفره های اکسیژن ایجاد کند. برای تولید نکات برش پایدار باید تحمل ها را با دقت کنترل کرد.

نکات صحیح برش و جوشکاری
نکات صحیح برش و جوشکاری

شکل 2
نکات یک قطعه (1) یک گذرگاه اکسیژن برش و (2) معابر پیش گرم کردن شعله را دارد.

نکات استیلن با چهار یا شش سوراخ پیش گرم تولید می شود و به منظور پیش گرم شدن های سبک ، متوسط ​​و سنگین برای استفاده با صفحه تمیز ، کثیف یا زنگ زده تولید می شود. نکات شستشوی پرچین از یک جریان اکسیژن برش با سرعت کم استفاده می کند تا پرچ ها را از طریق یک صفحه بدون آسیب رساندن به آن بچسبانید. همچنین نکاتی برای جوشکاری جوش ، برش ورق و سایر مصارف تخصصی موجود است.

نکات یک قطعه را می توان با متیل استیلن-پروپادن (MAPP®) و پروپیلن استفاده کرد. آنها دارای هشت سوراخ پیش گرم برای تأمین گرمای اضافی مورد نیاز این گازها هستند. با این حال ، نکات دو قطعه به طور کلی بهترین نتیجه را با گاز MAPP و پروپیلن ارائه می دهد.

نکات یک قطعه دارای حفره های اکسیژن است که به دو شکل تنظیم می شوند: یک سوراخ مستقیم با استفاده از 40 تا 60 PSI برای برش دست و یک مته واگرا که دارای سوراخ خروجی مخروط یا شعله ور برای استفاده در دستگاه برش است. نکات مختلف متناوب از فشارهای خروجی بالاتر 70 تا 100 PSI استفاده می کنند و 25 درصد افزایش سرعت برش را در مورد نکات مستقیم متصل می کنند.

نکات صحیح برش و جوشکاری
نکات صحیح برش و جوشکاری

شکل 3
نکات دو تکه شامل (1) یک پوسته بیرونی ، (2) یک عضو داخلی ، (3) شیار برای پیش گرم کردن شعله ها ، (4) اندام شیارها ، و (5) یک عبور اکسیژن برش است.

نکات دو تکه از یک پوسته بیرونی و یک درج شکافته تشکیل شده است ( شکل 3 و 4 را ببینید ). درج اسپلینت برای از بین بردن نیاز به سوراخ کردن سوراخهای پیش گرم مورد نیاز برای گازهای سوختی سردتر و کندتر استفاده می شود. تنظیمات مختلف اسپلین باعث می شود که گازهای مختلف سوخت به طور موثرتری بسوزند.

پروپیلن و MAPP با استفاده از اسپلن های ریز و مستطیل و یک شکاف بسیار جزئی از درج در قسمت جلوی پوسته ، کارآمدترین پیش گرم ها را برای لنگر شعله های پیش گرم فراهم می کنند. برای گاز طبیعی ، متان و پروپان ، V-splines باعث پیش گرم شدن بیشتر می شود. نکات کوچک معمولاً دارای اسپلین کوچک هستند و نکات بزرگ از V-splines گسترده استفاده می کنند. این گازها برای لنگر زدن بهتر شعله های پیش گرم این گازهای آهسته تر نیاز به یک شکاف عمیق تر بین درج و پوسته دارند.

نکات صحیح برش و جوشکاری
نکات صحیح برش و جوشکاری

شکل 4
نکات دو تکه برای گازهای سوخت جایگزین مانند گاز طبیعی ، متان ، پروپیلن ، MAPP و پروپان استفاده می شود. این شکل یک مشعل برش را نشان می دهد که یک برش را شروع می کند و در عمل است.

مانند نکات یک قطعه ، نواحی اکسیژن در نکات دو تکه می توانند یک پیکربندی مستقیم یا واگرایی داشته باشند و نکات مخصوص برای شستشو و شستشو در دسترس است.

تطبیق نکته برای پردازش

جوشکاری گاز فقط با اکسی استیلن یا MAPP انجام می شود. این گازها واکنشی دارند که گرما را جذب می کنند (درون گرمی). سایر گازهای سوختی متداول – متان ، گاز طبیعی ، پروپیلن و پروپان – واکنشی دارند که گرما را آزاد می کنند.

بنابراین ، استیلن و MAPP با انتشار گرما ، یک فاکتور مثبت BTU هستند و با سوختن می سوزند ، در حالی که سایر گازهای سوختی گرمازا هستند و با جذب گرما ، یک عامل منفی BTU است. نتیجه این است که استیلن و MAPP گرمای بالایی را به مخروط اصلی که برای جوشکاری گاز استفاده می شود ، تحویل می دهند.

استیلن کارآمدترین گاز برای جوشکاری گاز است. متیل استیلن-پروپادن معمولاً برای جوش دادن ضخامت مواد یک نوک به یک یا دو اندازه بزرگتر نیاز دارد.

استیلن یک گاز انفجاری است. برای تثبیت این گاز در سیلندرها ، سیلندرها باید دارای مواد بسته بندی جرم متخلخل با فضاهای سلولی کوچک باشند که در آن می توان گاز استیلن جمع کرد. توده متخلخل با استون اشباع می شود ، که در آن استیلن گازی حل می شود. حداکثر فشار سیلندر استیلن به 250 پوند در هر متر اینچ مربع (PSIG) در 70 درجه فارنهایت محدود می شود.

فشار برداشتن استیلن 15 PSIG است. برای به حداقل رساندن برداشتن استون ، استیلن نباید با سرعتی بیش از 1/10 از ظرفیت آن استوانه در ساعت مصرف متناوب یا 1/15 برای استفاده مداوم خارج شود.

جوشکاری و لحیم کاری با نکات جوشکاری انجام می شود که از هر نوع سوخت مشترک استفاده می کنند زیرا به گرمای بیشتری که نیاز به همجوشی باشد نیاز نیست. نکات مربوط به جوشکاری برای استفاده از سوخت های جایگزین غالباً نیاز به یک شکاف در محل خروجی نوک دارد تا از خاموش شدن شعله در انتهای نوک جلوگیری کند.

نوک گرمایشی با میکسرهایی که سوخت و اکسیژن را مخلوط کرده و آن را به نوک می رسانند ، به دسته مشعل وصل می شود. یکی از اشتباهاتی که جوشکارها هنگام استفاده از نکات گرمایش ایجاد می کنند ، گرسنگی نوک با عدم تأمین سوخت کافی آن است.

کمبود سوخت باعث می شود که شعله در نوک عقب بماند و در نتیجه آتش سوزی و چراغ برق ایجاد می شود. جوشکارها باید از نیاز سوخت در نوک گرمایش مورد استفاده خود آگاه باشند و در صورت لزوم ، تأمین گاز را با مجهز به سیلندرها در کنار هم حفظ کنند.

محدودیتی وجود دارد که چه مقدار گاز را می توان از یک سیلندر جدا کرد. بسیاری از جوشکارها سعی دارند نکات گرمایش زیادی را از روی یک سیلندر استیلن اجرا کنند. حداکثر سرعت برداشت برای یک سیلندر استیلن بزرگ ، 300 فوت مکعب تنها 30 فوت مکعب در ساعت است.این به اندازه کافی استیلن است که فقط یک نوک گرمایش بسیار کوچک را دارد.

اگر نوک گرمایش شروع به آتش سوزی کند ، جوشکار باید نوک را خاموش کرده و منبع سوخت سوخت را بررسی کند. ادامه کار با نوک خاموش کردن می تواند برای تجهیزات خطرناک باشد و برای پرسنل خطرناک باشد.

دریچه های بازرسی و دستگیره های فلاش بک می تواند به جلوگیری از جریان معکوس ، آتش سوزی در پشت و چراغ قوه کمک کند. این دستگاه ها به منظور تقویت روند کار و کمک به محافظت از پرسنل و تجهیزات در صورت وجود شرایط خطرناک طراحی شده اند.

جوشکارها حتماً ظرفیت شیرهای چک و دستگیره های فلاش بک را که برای اطمینان از ظرفیت جریان مورد نیاز استفاده می شود ، بررسی می کنند. دریچه چک و یا گیرنده فلاش بک بدون ظرفیت جریان کافی می تواند جریان را محدود کرده و مشکلات جدی ایجاد کند.

البته هیچ دستگاهی نمی تواند جایگزین روش های عملی ایمن و تجهیزات صحیح نگهداری شود.

نکات صحیح برش و جوشکاری
نکات صحیح برش و جوشکاری

شکل 5
در هنگام انتخاب جوشکاری یا برش نوک برای یک برنامه ، اندازه مته ها و اندازه دهانه نوک ملاحظات مهمی است.

اندازه نکات

اندازه گیری و استاندارد سازی نکات برش ، جوشکاری و گرمایشی می تواند یک چالش واقعی باشد زیرا تولید کنندگان شماره هایی را به نکات خود اختصاص می دهند که هیچ ارتباطی با اندازه متراکم ، ضخامت مواد یا هر چیز دیگری ندارند ( شکل 5 را ببینید). به عنوان مثال ، تولیدکننده A ممکن است نوک آن را بخورد که فولاد 1/2 اینچی را به عدد 1 کاهش دهد ، در حالی که تولیدکننده B آن را شماره 2 می نامد ، حتی اگر هر دو اندازه مته اکسیژن یکسان در حدود 0.038 اینچ دارند.

انجمن جوشکاری آمریکا (AWS) از تولیدکنندگان نوکی خواسته است تا نکاتی را با اندازه ضخامت مواد تمبر کنند تا سردرگمی اعداد اندازه را از بین ببرند. در سال 2000 AWS سیستم طراحی یکنواخت ANSI-AWS C4.5M را برای نازل های Oxy-Fuel منتشر کرد. در این استاندارد نکاتی وجود دارد که باید با نام تولید کننده ، نمادی برای شناسایی بنزین سوخت ، حداکثر ضخامت مواد و یک کد یا تعدادی از قسمت ها برای مرجع داده های عملیاتی سازنده مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال ، زیرا استاندارد اجباری نیست ، بسیاری از تولید کنندگان به دلیل هزینه اضافی برای تغییر یا اضافه کردن تمبر مطابقت ندارند.دومین عامل مؤثر بر انطباق این است که استاندارد نیاز به استفاده از اندازه گیری های متریک برای ضخامت و جریان دارد.

مطابقت با نکات برش سازندگان مختلف ، بررسی اندازه های اندازه گیری شده توسط اکسیژن است. همه آنها تقریباً یکسان هستند زیرا مقدار اکسیژن وارد شده به برش یکسان است. اکسیژن بیش از حد یا بیش از حد کم بر روی برش اثر منفی دارد.

نکات جوش از تولید کنندگان مختلف می تواند با اندازه دیافراگم مطابقت داشته باشد. نکات گرمایش با خروجی BTU با استفاده از سوخت سوخت در نظر گرفته شده مطابقت دارد. جوشکار باید میزان سوخت سوخت مورد نیاز برای اجرای نوک را بررسی کند و حتماً گاز کافی را برای اجرای نوک بدون آتش سوزی و گرمای بیش از حد فراهم کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]