کپسول گاز آرگون

آرگون یک عنصر شیمیایی با نماد Ar و عدد اتمی 18 است.در گروه 18 جدول تناوبی قرار دارد و یک گاز نجیب است .  آرگون سومین گاز فراوان در جو زمین است که با 0.934 درصد (9340 ppmv ) است.

نام محصولکپسول گاز آرگون |گاز خلوص بالا| فروش گاز آرگون خالص|کپسول|سیلندرآرگون
کد محصولGas-Argon-Grade5-100

آرگون یک عنصر شیمیایی با نماد Ar و عدد اتمی 18 است.در گروه 18 جدول تناوبی قرار دارد و یک گاز نجیب است .  آرگون سومین گاز فراوان در جو زمین است که با 0.934 درصد (9340 ppmv ) است. بیش از دو برابر بخار آب فراوان است (که میانگین آن در حدود 4000 ppmv است اما بسیار متفاوت است) ، برابر دی اکسید کربن (400 ppmv) فراوان و بیش از 500 برابر نئون (18 ppmv) فراوان است. آرگون وفورترین گاز نجیب در پوسته زمین است که شامل 0.00015٪ پوسته است.

تقریباً تمام آرگونهای موجود در جو زمین دارای آرگون رادیوژنیک 40 است که از پوسیدگی پتاسیم  در پوسته زمین حاصل می شود. در جهان ، آرگون به مراتب رایج ترین ایزوتوپ آرگون است ، زیرا به راحتی توسط هسته هسته ستاره ها در ابرنواخترها تولید می شود .

نام “آرگون” از کلمه یونانی “Арόν” ، به شکل مفرد و خلفی از uterργός به معنای ” تنبل” یا “غیرفعال” گرفته شده است ، به عنوان یک اشاره به این واقعیت که این عنصر تقریباً هیچگونه واکنش شیمیایی را تحمل نمی کند. اکتت کامل (هشت الکترون) در پوسته اتمی بیرونی باعث می شود آرگون در برابر پیوند با عناصر دیگر پایدار و مقاوم باشد. دمای سه گانه دمای آن 83.8058 K یک نقطه ثابت در مقیاس دما بین المللی 1990 است .

آرگون با تقطیر کسری هوا مایع به صورت صنعتی تولید می شود. آرگون بیشتر به عنوان یک گاز محافظ بی اثر در جوشکاری و سایر فرآیندهای صنعتی با دمای بالا که در آن مواد معمولاً غیر واکنشی واکنش پذیر می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، از جو آرگون در کوره های برقی گرافیتی استفاده می شود تا از سوختن گرافیت جلوگیری شود. آرگون همچنین در لامپ های رشته ای ، روشنایی فلورسنت و سایر لوله های تخلیه گاز استفاده می شود. آرگون یک لیزر متمایز آبی با رنگ سبز آبی ایجاد می کند. آرگون همچنین در استارت های درخشش فلورسنت استفاده می شود.

کپسول گاز آرگون محلول در آب با اکسیژن تقریباً برابر است و 2.5 برابر بیشتر از محلول در آب ازت در محلول در آب است. آرگون به عنوان جامد ، مایع یا گاز بی رنگ ، بی بو ، غیر قابل اشتعال و غیر سمی است. آرگون تحت اکثر شرایط از نظر شیمیایی بی اثر است و هیچ ترکیبات پایدار تأیید شده در دمای اتاق را تشکیل نمی دهد.

اگرچه آرگون یک گاز نجیب است ، اما می تواند برخی از ترکیبات را در شرایط مختلف مختلف تشکیل دهد. فلوروهیدرید آرگون (HArF) ، ترکیبی از آرگون با فلوئور و هیدروژن است که در زیر 17 K پایدار است (-256.1 درجه سانتی گراد ؛ -429.1 درجه فارنهایت) ، نشان داده شده است. اگرچه ترکیبات شیمیایی خنثی سطح آرگون در حالت خاکی در حال حاضر محدود به HArF هستند ، هنگامی که اتم های آرگون در یک شبکه از مولکول های آب به دام می افتند ، آرگون می تواند با استفاده از آب کلاتراتها را با آب تشکیل دهد. یونها ، مانند ArH +
و مجتمع های هیجان زده مانند ArF نشان داده شده اند. محاسبه نظری چندین ترکیب آرگون دیگر را پیش بینی می کند که باید پایدار باشنداما هنوز سنتز نشده اند.

اکتان کامل الکترون آرگون نشان دهنده زیر مجموعه های کامل و p است. این پوسته با ظرفیت کامل باعث می شود آرگون در برابر پیوند با سایر عناصر بسیار پایدار و بسیار مقاوم باشد. قبل از سال 1962 ، آرگون و سایر گازهای نجیب از نظر شیمیایی بی اثر بودند و قادر به تشکیل ترکیبات نبودند. با این حال ، ترکیبات گازهای نجیب سنگین تر از آن زمان ساخته شده اند. اولین ترکیب آرگون با پنتاکاربونیل تنگستن ، W (CO) 5 Ar ، در سال 1975 جدا شد. با این حال در آن زمان به طور گسترده شناخته نشده بود. در آگوست سال 2000 ، با درخشش نور ماوراء بنفش روی آرگون منجمد حاوی مقداری کمی از فلوراید هیدروژن با یدید سزیم ، توسط آرگون فلوروهیدرید (HArF) دیگری ، محققان در دانشگاه هلسینکی تشکیل شد. این کشف باعث شد تا این تشخیص پیدا شود که آرگون می تواند ترکیباتی با ضعیف را تشکیل دهد ، حتی اگر اولین بار نبود. این پایدار است تا 17 کلوین (256 درجه سانتیگراد). ArCF پراکنده
در سال 2010 مشاهده شد ، که به عنوان ایزوالکتریک با کربونیل فلوراید و فسژن وجود دارد ، مشاهده شد. این اولین مولکول گاز نجیب بود که در فضای بیرونی کشف شد.

هیدرید آرگون جامد (Ar (H2) 2 ) ساختار بلوری مشابه فاز MgZn 2 Laves دارد. این فشارها بین 4/4 تا 220 گیگا پاسکال شکل می گیرد ، اگرچه اندازه گیری های رامان نشان می دهد که مولکول های H2 در Ar (H2) 2 در بالای 175 GPa از هم جدا می شوند.

خواص

  • آرگون یک گاز شیمیایی بی اثر است .
  • اگر نیتروژن به اندازه کافی بی اثر نباشد ، آرگون ارزانترین جایگزین است.
  • آرگون از هدایت حرارتی کمی برخوردار است.
  • آرگون دارای خواص الکترونیکی (یونیزاسیون و / یا طیف انتشار) مطلوب برای برخی از برنامه ها است.

سایر گازهای نجیب برای اکثر این کاربردها به همان اندازه مناسب هستند ، اما آرگون ارزان ترین است. آرگون ارزان است ، از آنجا که به طور طبیعی در هوا رخ می دهد و به آسانی به عنوان محصول جانبی جداسازی هوای کریوژنیک در تولید اکسیژن مایع و ازت مایع به دست می آید : ترکیبات اصلی هوا در مقیاس بزرگ صنعتی استفاده می شود. سایر گازهای نجیب (به جز هلیوم ) نیز از این طریق تولید می شوند ، اما آرگون از همه جا بسیار غنی است. بخش عمده ای از برنامه های آرگون به دلیل اینکه بی اثر و نسبتاً ارزان است ایجاد می شود.

بالن صنعت وارد کننده کپسول گاز آرگون آزمایشگاهی با خلوص متفاوت می باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]