فلاش بک هوا برش

فلاش بک هوا برش Flashback باز پرداخت در نازل برش یا نوک پیوست جوش (دهانه) آغاز می شود.

در شرایط صحیح که تعادل بین مخلوط گاز سرعت خروج (سرعت خروج گاز از نازل) و سرعت احتراق (سرعت سوخت) وجود داشته باشد ، گاز به طور صحیح و پایدار می سوزد.

اگر سرعت خروج مخلوط گاز بالاتر از سرعت احتراق باشد ، انفجار رخ می دهد. شعله در فاصله دورتر از نوک نازل میسوزد. این امر با کاهش فشار و در نتیجه سرعت سرعت توسط اپراتور اصلاح می شود.

اگر سرعت احتراق بیش از سرعت خروج مخلوط گاز باشد ، بازگرداندن فلاش بازخوانی خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد ، شعله در تجهیزات می سوزد.

3 نوع متفاوت از پدیده ها وجود دارد:

BACKFIRE.Flashback

آتش سوزی نشان می دهد که شعله با ضربات تند دوباره به مشعل جوش می سوزد. شعله خاموش است یا خود را دردهانه نازل مجدداً مجدداً خاموش می کند. آتش سوزی به خودی خود بی ضرر است اما می تواند علامتی از تقصیردر تجهیزات یا تأمین گاز باشد

پس زمینه پایدار

در آتش سوزی پایدار ، شعله می سوزد ، دوباره به محل اختلاط دسته های مشعل (جایی که اکسیژن و استیلن مخلوط می شوند) می رود. این روش توسط یک انفجار اولیه (آتش سوزی) و به دنبال آن صدای سوت مشخص می شود. اگربه سرعت قطع نشود ، مشعل ذوب می شود و فرار از محصولات احتراق می تواند باعث صدمات شود. برای متوقف کردن آتش سوزی پایدار ، دریچه اکسیژن را به سرعت ببندید و به دنبال آن شیر استیلن روی شاخه قرار بگیرید.

فلش بک

فلاش بک نشان می دهد که شعله با سرعت بسیار زیاد از طریق مشعل ، شیلنگ ها و تنظیم کننده می سوزد. اگر فلاش بک هوا برش به سیلندر استیلن برسد ، که فاقد تجهیزات ایمنی لازم است ، ممکن است فلاش بک وارد استوانه شود. فلاش بکمتشکل از یک جبهه فشار است که با دو برابر سرعت صدا حرکت می کند ، به دنبال آن یک جبهه Flame و به دنبال آنتغذیه برگشتی گاز

برای جلوگیری از فلاش بک می توانید چه کاری انجام دهید؟

  1. از تجهیزات اکسی / استیلن استفاده نکنید مگر اینکه آموزش دیده باشید.
  2. وضعیت برش نازل و گردن جوش را بررسی کنید. این موارد را در شرایط خوبی قرار دهید. نازلهای برش ضعیف وگردن های جوشکاری باعث ایجاد جریان آشفتگی گاز می شوند که باعث اختلال در سرعت خروج مخلوط گاز میشوند و این باعث افزایش خطر بازرسی نازل ها و گردن های جوش به طور منظم می شود. اطمینان حاصل کنیدکه آنها توسط گرد و غبار یا پراکنده مسدود نشده اند. نازل های آسیب دیده را جایگزین کنید.

۳- بررسی کنید که شاخه جوش به شیرهای غیر برگشتی تعبیه شده است و تنظیم کننده ها در آن ها با دستگیره های فلاش بک هوا برش نصب شده اند.

فلاش بک هوا برش
فلاش بک هوا

GASES FEEDING BACK – FRAME FRONT – PRESSURE FRONT

از آنجا که فلاش بک هوا برش متشکل از یک  Pressure ، یک  Flame و تغذیه Gas Back است ، باید یک مبدل بازنگری فلاش بک هوا برش براساس آن ساخته شود. در صورت تغییر ناگهانی فشار تقریباً 12bar ، شیر خاموش حساس به فشار ایجاد میشود. این امر باعث ایجاد شیر غیر بازگشتی و قطع شدن بیشتر گاز از سیلندرها نیز می شود. با فشار دادن اهرم سیگنال می توان بازگیر کننده فلاش بک را باز کرد. اما این باید قبل از یافتن دلیل فلاش بک انجام نشود.

گیرنده شعله از جنس استنلس استیل  است که اجازه می دهد تا گاز از داخل آن عبور کند. جلوی شعله قادر به نفوذ در این سد نخواهد بود و خاموش می شود. ممکن است واحد بیش از حد گرم شود مبدل فلاش بک نیز دارای یک شیر حساس به دما است که در 95 درجه ذوب می شود. ج. اگر این اتفاق بیفتد بازرس Flashback قادر بهتنظیم مجدد نخواهد بود و مجرای فلش بک باید جایگزین شود.

ویژگی فلاش بک

یک ویژگی دیگر در مورد بازکننده Flashback W-66 ایناست که آن را با یک شیر تخفیف انفجار نصب کرده است که در 7 باز می شود ، 5 بار برای استیلن و 13-14 بار برایاکسیژن. فشار در حین فلاش بک می تواند بیش از 60 بار باشد بنابراین فایده این شیر این است که خطر انفجارشیلنگ را کاهش می دهد. دستگیره های فلش بک باید مطابق EN 730-1 / ISO 5175-1 باشد و ترجیحاً دارای تأییدBAM هستند. امید به زندگی: با فاصله 5 ساله جایگزین کنید.

در مورد شیرهای غیر برگشتی (شیرهای بازرسی جریان برگشتی) که بر روی شاخه جوش (دسته) نصب شده اند ،مانع از عبور گاز در جهت مخالف می شود. برای جلوگیری از تغذیه مجدد اکسیژن یا استیلن و مخلوط کردن در یکی ازشیلنگ ها موثر است. در نظر داشته باشید که به سرعت کافی جواب نمی دهد تا جلوی کامل فلاش را بگیرید.

فلاش بک هوا برش
فلاش بک هوا برش

به منظور بهبود هر چه بیشتر ایمنی نسبت به اپراتور می توان برخی از ویژگی های گیرنده فلاش بک را به سمتساقه (دسته) خود منتقل کرد. FR-20 دریچه برگشتی و گیرنده شعله را در یک واحد واحد گنجانیده است.

فلاش بک هوا برش
Flashback
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]