کپسول اکسیژن و مانومتر

کپسول اکسیژن ابزاری برای نگهداری اکسیژن می باشد  که این می‌تواند خواه به صورت گاز اکسیژن  یا اکسیژن مایع باشد.

کاربردها

کپسول‌های اکسیژن، اکسیژن را برای کاربردهای زیر نگهداری می‌کنند:

  • فرایندهای صنعتی ساخت فولاد و مونل متال
  • تجهیزات جوشکاری، شیشه‌کاری و برش‌گازی
  • کاربرد ملخ پیش‌برنده موتورهای موشک‌ها
  • کاربردهای پزشکی خانگی برای کمک به تنفس
  • تنفس در ارتفاعات بالا
  • کمک‌های اولیه
  • دیگر کاربردها

اجزای کپسول اکسیژن

یک کپسول اکسیژن از قطعات زیر شکل گرفته است

  1. کپسول اکسیژن: استوانه‌ای شکل و دربردارنده اکسیژن
  2. فشارسنج:یا مانومتر نشانگر فشار گاز داخلی درون کپسول
  3. شیر تنظیم کننده خودکار: کاهش‌دهنده فشار گاز درون کپسول را پیش از رسیدن به فشارسنج
  4. جریان‌سنج: نشانگر مقدار اکسیژن مصرف شده را بر حسب لیتر در دقیقه
  5. پیچ کنترل: تنظیم میزان اکسیژن را با توجه به جریان سنج
  6. شیشه آب مقطر: مرطوب کننده اکسیژن

دستگاه اکسیژن

دستگاه اکسیژن ابزاری برای اکسیژن‌رسانی به کسانی است که دچار کمبود اکسیژن هستند. این افراد بیشتر دچار بیماری‌های قلبی، ریوی یا مسمومیت با گاز شده‌اند.و یا کسانی که دچار تنگی نفس می باشند مورد استفاده قرار می گیرد .

نام محصولکپسول گاز اکسیژن  |گاز اکسیژن | فروش گاز اکسیژن خالص|کپسول|سیلندر اکسیژن و مانومتر
کد محصولGas-oxygen -Grade5-100

توضیحات

نگهداری از کپسول حاوی اکسیژن بسیار اهمیت دارد. اکسیژن در برابر گرما و شعله به سرعت شعله ور می شود. کپسول اکسیژن خانگی را همیشه دور از حرارت و نور مستقیم خورشید قرار دهید. روشن کردن سیگار در اتاقی که کپسول حاوی اکسیژن نگهداری می شود، خطرناک است. جهت جلوگیری از ایجاد جرقه جتما کپسول را توسط پایه چرخدار، حرکت دهید کشیدن کپسول و افتادن آن خطراتری را به همراه دارد.هرگز به کپسول اکسیژن چربی یا روغن نزنید چون این کار سبب انفجار می شود

مشخصات

بیشترین کاربرد بین کپسول های اکسیژن مخصوص سیلندر ۱۰ لیتری می باشد که به دلیل سبک بودن و قابل حمل بودن مصرف بیشتری نسبت به سیلندرهای دیگر را دارا می باشد .

یک از ملزومات کپسول اکسیژن مانومتر می باشد ، اصولا مانومتر ها به دو دسته صنعتی و پزشکی تقسیم می شوند .

مانومتر های صنعتی برای کارهای جوشکاری و گازهای خلوص بالا مصرف میشود که دارای گیج ورودی و خروجی و به صورت دوگیج می باشد ولی در مدل پزشکی آن اکثرا دارای یک درجه ورودی و یک فلومتر که برحسب لیتر بر دقیقه می باشد ، وهمچنین دارای یک ماسک دهنی یا ماسک دماغی می باشد که معمولا در بیمارستانها و مطب ها کاربرد دارد .

شرکت بالن صنعت وارد کننده انواع کپسول اکسیژن در سایزهای ۲ لیتری ،۵ لیتری،۱۰ لیتری ، ۲۰ لیتریو ۴۰ لیتری می باشد .

خواص

  1. مراکز درمانی
  2. بیمارستانها
  3. مخصوص بیماران

بروزرسانی 99/05/19

مانومتر کپسول اکسیژن

مانومتر ها همانطور که گفته شد به عنوان فشارشکن در کپسول مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مانومتر کپسول اکسیژن یک نوع از نوع های مختلف این محصول پر کاربرد می باشد. مانومتر به دو دسته پزشکی و صنعتی تقسیم خواهند شد و هر کدام آنان باز زیر شاخه هایی از مدل خواهند داشت.

مانومتر کپسول اکسیژن را می توان به هر دو نوع صنعتی و پزشکی اشاره نموده ولی در زمینه صنعتی با این اصطلاح رگلاتور کپسول اکسیژن می شناسند و در پزشکی با کلمه مانومتر اشاره خواهد شد.

در نظر داشته باشید که محصول معرفی شده در این قسمت و شما در تصویر مشاهده می کنید از نوع پزشکی می باشد و جهت تنفس بیماران ریوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیمارانی که در تنفس مشکل دارند یا در اتاق عمل و بعد از آن که بیمار نیاز به اکسیژن جهت تنفس می باشد از کپسول های فوق استفاده می گردد. مانومتر کپسول اکسیژن فقط اشاره به نوع خاصی از کپسول ندارد و قابلیت نصب به روی تمامی سایز های کپسول را داراست.

کپسول 5 لیتری ایرانی به همراه مانومتر اکسیژن
کپسول اکسیژن 10 لیتری فولادی

کپسول اکسیژن با مانومتر

در صورتی که شما بیمار در خانه دارید و نیاز به کپسول جهت تنفس بیمار دارید می توانید با خرید کپسول اکسیژن با مانومتر اقدام به راه اندازی تجهیزات مورد نیاز تنفس آن نمایید. کپسول اکسیژن با مانومتر به صورت پک آماده نمی باشد و برای خرید این محصول با تصور یکی بودن به دنبال آن نباشید.

کپسول اکسیژن با مانومتر از دو محصول که با یکدیگر فعالیت دارند گفته میشود. کپسول اکسیژن جهت نگهداری گاز اکسیژن می باشد و در سایز های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ماومتر اکسیژن برای استفاده گاز درون کپسول به میزان لازم استفاده خواهد شد.

کپسول هایی که دارای گاز شارژ شده می باشند از فشار بالایی تا 250 بار برخوردار هستند. باز کردن شیر بدون استفاده از فشارشکن باعث خواهد شد فشار خروجی موجب صدمه زدن خواهد شد. از این رو استفاده از فشارشکن برای کم کردن فشار خروجی امری ضروری است.

کپسول اکسیژن و مانومتر

کپسول اکسیژن و مانومتر

خرید این محصول تخصصی را می توانید به راحتی انجام دهید. مجموعه بالن صنعت در زمینه فروش اینگونه محصولات دارای تنوع بسیاری می باشد. از این رو توانسته است تنوع محصولات را افزایش دهد که موجب شده است قیمت محصولات متغییر باشد.

برای نمونه کپسول اکسیژن می توان به نوع ایرانی و چینی اشاره نموده که در سایز های مختلف از جمله سایز های لیست شده زیر اشاره نمود:

  • 2 لیتری
  • 5 لیتری
  • 10 لیتری
  • 20 لیتری
  • 40 لیتری

و در خصوص مانومتر می توان به برخی از محصولات همچون موارد فوق اشاره نمود:

  1. مدل سینا
  2. مدل نجات
  3. مدل کیمیا

شما می توانید برای خرید کپسول اکسیژن و مانومتر با مجموعه بالن صنعت در ارتباط باشید و از خدمات ارزنده این مجموعه برخوردار شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]