گاز مبرد R600a – یا متیل پروپان

همه چیز درباره گاز مبرد R600a

ایزوبوتان گازی مبرد همچنین به عنوان متیل پروپان و بیشتر به عنوان R600a شناخته می شود.

نام محصولگاز مبرد R600a|گاز فریون |کپسول گاز R600| فروش گاز R600|فروش گاز متیل پروپان
کد محصولR600 -gas

متیل پروپان

 فرمول مولکولی آن C4H10 است و ساده ترین آلکان (هیدروکربن اشباع) دارای یک کربن سوم (سه اتم کربن در اطراف یک اتم کربن مرکزی) است. از آنجا که نگرانی های جهانی در مورد کاهش لایه ازن بوجود آمده است ، ایزوبوتان جایگزین گازهای فروون آسیب دیده در سیستم های برودتی و یخچال و فریزر و به عنوان سوخت پیشران در قوطی های اسپری آئروسل شده است. این ترکیب از سال 1993 در یخچال ها مورد استفاده گسترده قرار گرفته است. هنگامی که به عنوان مبرد استفاده می شود ، آن را R600a می نامند ، در غیر این صورت معمولاً ایزوبوتان نامیده می شود. ایزوبوتان همچنین در بعضی از اجاق های قابل حمل کمپینگ استفاده می شود ، معمولاً به عنوان بخشی از مخلوط 80:20 با پروپان.

R600a تقریباً هیچ پتانسیل تخلیه ازن و پتانسیل گرمایش جهانی بسیار کم – فقط 3.3 برابر GWP دی اکسید کربن. برخی نگرانی های ایمنی در مورد ایزوبوتان در سال 2009 ظاهر شد که تعدادی از یخچال های خانگی در انگلستان به دلیل نشت گاز به داخل کابینت لرز آتش گرفتند و در اثر جرقه های الکتریکی آتش گرفتند. سرانجام این نگرانی ها با توجه به وجود بیش از 300 میلیون یخچال خنک کننده R600a در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

این ترکیب دارای یک توده مولی 58.12 گرم مول-1 است و به عنوان یک گاز بی رنگ و بی بو ارائه می شود. دارای دمای جوش از 13 درجه سانتیگراد تا 9 درجه سانتیگراد و در دما و فشار استاندارد دارای چگالی 2.51 میلی گرم میلی لیتر است. ظرفیت بالای گرمای آن ، آن را به یک مبرد ایده آل تبدیل می کند.

استفاده های دیگر

در مخلوط کردن آرگون ، ایزوبوتان در پیشخوان های Geiger به عنوان بخشی از مخلوط گاز پرکننده استفاده می شود. این گاز همچنین به عنوان یک جزء در مخلوط های گاز کالیبراسیون در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای تشخیص انتشار گازهای گلخانه ای محیط زیست ، ردیابی ناخالصی های موجود در محصولات صنعت نفت و گاز و همچنین به عنوان گاز معرف در اسفراکتومتری جرمی یونیزاسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]