گاز فریون چیست؟

گاز فریون چیست؟ گاز خنک کننده احتمالا شما هم در روزهای تابستان چه در منزل و یا در اتومبیل بیشتر اوقات خود را در کنار کولرها و دستگاه های تهویه هوا سپری می کنید. در بیشتر سیستم های خنک کننده و تهویه هوا که قبل از سال 2003 تولید شده اند.

از گاز فریون به عنوان سرد کننده شده است. فریون در حقیقت یک نام تجاری برای گروهی از مواد شیمیایی است (شناخته شده به عنوان کلروفلوئوروکربن ها یا CFC ها) است که به عنوان یک مبرد یا خنک کننده در سیستم تهویه هوا استفاده می کنند.

گاز فریون بی رنگ می باشد. و در دمای اتاق حالت گازی دارد و در صورت سرد شدن به مایع تبدیل می شود. گاز فریون گازی بدون رنگ و بو است، البته برخی از محصولات آن دارای بوی اتری می باشند.

اختراع گاز خنک کننده

اولین بار در سال 1980 خنک کننده های CFC ساخته شدند. اما آن ها بسیار خطرناک و قابل اشتعال بودند. تا اینکه در سال 1930 گاز فریون که گازی غیر سمی و غیر قابل اشتعال است ساخته شد.

گاز فریون یک گاز بی رنگ است که اغلب با عنوان گاز R22 هم شناخته می شود. زیرا گاز R22 یکی از پرکاربردترین گازهای فریون است. گاز فریون برای سال های زیادی در یخچال فریزرها و سیستم های خنک کننده استفاده می شد.

تا اینکه در سال 1987پروتوکل مونترال (سازمان بین المللی حفاظت از محیط زیست) استفاده از گاز فریون را ممنوع اعلام کرد. گاز فریون نه تنها خودش منجر به تخریب لایه اوزون می شود بلکه تولید گاز فریون چیست هم محصول جانبی دیگری را در اتمسفر آزاد می کند که اثر گلخانه ای داشته و منجر به گرم شدن زمین می شود.

اگرچه امروزه استفاده از گاز فریون به شدت محدود شده است اما وسایل قدیمی تر همچنان گاز فریون را به اتمسفر آزاد می کنند. گاز فریون تنها در سیستم های تهویه هوا و کولرها استفاده نمی شود بلکه در یخچال فریزهای ایستاده و قفسه ای هم استفاده می شود

و مهم تر از این ها در بسیاری از لوازم خنک کننده صنعتی و تجاری، حمل و نقل و سردخانه مواد غذایی کاربرد دارد.

کاربرد گاز فریون

  • حتی رطوبت گیرها هم از گاز R22 استفاده می کنند.
  • سیستمی از سیم پیچ ها و کمپرسور در دستگاه تهویه وجود دارد.
  • دستگاه تهویه هوا گاز R22 را فشرده کرده و آن را بسیار داغ می کند.
  • زمانی که این گاز در سیم پیچ ها به حرکت در می آید سرد و مایع می شود.
  • در این حالت R22 سرد شده گرما را از هوای اطراف جذب کرده و هوای سرد را به بیرون می دهد.
  • این سیکل  ورود هوای گرم و خروج هوای سرد در دستگاه ثابت است و با این عمل هوای خنک و مطبوعی در محیط ایجاد می شود.
  • پرکاربردترین گازهای فریون موجود در بازار گاز R134 (در اتومبیل ها ) و گاز R22 (در سیستم های تهویه هوا) هستند.

البته کاربردگاز فریون چیست؟ در دستگاه های تهویه هوا و سرد کننده ها بعد از سال 2003 و به طور جدی تر بعد از سال 2010 به دلیل مشکلات مربوط به تخریب لایه اوزون و گرمایش زمین در آمریکا و اروپا ممنوع شد

ولی به دلیل قیمت پایین آن در کشورهای در حال توسعه و از جمله ایران همچنان کاربرد دارد. گاز فریون 22 پر مصرف ترین گاز فریون در ایران است. یکی از کاربردهای معمول گاز R22 در سیستم های تهویه هوا، اسپیلیت ها، پکیج ها و یخچال فریزها است.

مشخصات گاز فریون

گاز R22 گازی غیر سمی و غیر قابل اشتعال است و نسبت به گاز R11 که جایگزین آن شده است قابلیت تخریب لایه اوزون بسیار کمتری دارد.

گاز R134 هم یک گاز خنثی است که به عنوان جایگزینی برای گاز R12 که یک گاز بسیار مضر برای لایه اوزون محسوب می شود معرفی شد.

مضرات تخریب لایه اوزون و قابلیت گرم کردن زمین گاز R134 بسیار کمتر از گاز R12 است.

گاز فریون چیست؟

گاز R134 به عنوان یک سردکننده یا خنک کننده دما بالا در سیستم های تهویه اتومبیل ها و به عنوان گاز یخچال و گاز کولر در کولرها، اسپیلیت ها و یخچال فریزرهای خانگی و یخچال سوپرمارکت ها استفاده می شود.

همچنین برای سرد کردن کامپیوترها و به عنوان پیشرانه سوخت در برخی سلاح های پنوماتیک کاربرد دارد.

گاز R22 و گاز R134 را به عنوان گاز کولر و گاز یخچال هم می شناسند.

بالن صنعت وارد کننده انواع گازهای خنک کننده است.

بروزرسانی 99/04/15

فریون

فریون ها گازهای بی رنگ ، بی بو ، غیر قابل اشتعال ، غیر خورنده و مایعات با سمیت کم هستند که در دهه 1930 به عنوان مبرد معرفی شدند. آنها همچنین به عنوان پیشرانه برای ذرات معلق در هوا و در بسیاری از کاربردهای فنی مفید واقع شدند. نقاط کم جوش آنها ، کشش سطح پایین و گرانروی کم آنها را به ویژه مبرد مفید می کند.

گاز کولر و یخچال
گاز کولر و یخچال

آنها ترکیبات بی ثبات و بی ثبات هستند. فریون ها نه از خطر آتش سوزی برخوردار هستند و نه بوسیله سیستمهای برودتی و تهویه مطبوع ، بوی قابل تشخیص می دهند. مهمترین اعضای این گروه دیکلروودیفلوئورومتان (فریون 12) ، تری کلرول فلوئورومتان (فریون 11) ، کلرودی فلوئورومتان (فریون 22) ، دی کلروتراستروفلوئورثان (فریون 114) و تریکلروتریفلوئورثان (فرون 113) هستند.

شارژ کردن کولر گازی اینورتر با گاز R410a

در اواسط دهه 1970 ، تفکیک فتوشیمیایی فریون ها و CFC های مرتبط به عنوان یکی از دلایل عمده تخریب لایه ازن زمین در نظر گرفته شد.

از بین رفتن ازن می تواند تهدیدی برای زندگی حیوانات روی زمین ایجاد کند زیرا ازن تابش اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند که می تواند باعث ایجاد سرطان پوست شود.

استفاده از فریون در ظروف اسپری آئروسل در اواخر دهه 1970 در ایالات متحده ممنوع شد. در اوایل دهه 1990 ، جمع آوری شواهد از بین رفتن ازن در مناطق قطبی باعث افزایش زنگ هشدار عمومی در سراسر جهان شد و تا سال 1996 بیشتر کشورهای توسعه یافته تولید تقریباً همه فریون ها را ممنوع اعلام کرده بودند. همچنین کلروفلوئوروکربن را مشاهده کنید.

چگونه فریون در تهویه هوا استفاده می شود؟

بسیاری از مردم فکر می کنند تهویه مطبوع آنها با پمپ کردن هوای گرم از خانه یا محل کار خود و پمپ کردن هوای خنک در آن کار می کند. این کاملاً درست نیست. هوای گرم در حقیقت به عنوان هوای سرد به چرخه چرخانده می شود. این مدار تا زمانی که ترموستات به دمای هدف پایین بیاید ادامه می یابد.

تهویه مطبوع شما چگونه این کار را می کند؟

به روشی مشابه نحوه یخچال و فریزر شما قادر به ماندن در سرما ، اما منهای جعبه عایق بندی شده است.

بنزین غیر قابل اشتعال که به فریون معروف است ، به منظور کم نگه داشتن درجه حرارت ، مجدداً دوباره در بیشتر یخچال و فریزرها فرآیند تبخیر را انجام می دهد. از همین چرخه برای تهویه مطبوع استفاده می شود.

اینگونه کار می کند: اول ، یک کمپرسور در سیستم تهویه مطبوع شما گاز فریون سرد را فشرده می کند. مقدار کمی روغن با روغن فریون ترکیب می شود تا کمپرسور روغن کاری شود.

هنگامی که گاز فریون فشرده می شود ، فشار آن بالا می رود و باعث می شود خیلی گرم شود. در مرحله بعد ، گاز فریون داغ از طریق یک سری سیم پیچ ها حرکت می کند ، که این امر باعث کاهش حرارت آن و تبدیل آن به مایع می شود.

بالن صنعت فروشنده گاز فریون R134 و سایر مدل ها

گازR 134 A کولر
گازR 134 A کولر

Freon

مایع Freon سپس از طریق دریچه انبساط جریان می یابد ، که باعث می شود تا زمانی که تبخیر شود ، خنک شود.

نتیجه آن گاز کم فشار فریون است. سپس گاز سرد از طریق مجموعه دیگری از کویلها هدایت می شود. این اجازه می دهد تا گاز گرما را جذب کرده و هوای داخل اتاق یا ساختمان را کم کند.

تهویه مطبوع شما هوا موجود در اتاق را فیلتر کرده و گرد و غبار ، گرده ، دود و انواع دیگر آلودگی ها ، آلاینده ها و آلرژن ها را تمیز می کند.

سیستم های تهویه مطبوع غالباً آب اضافی را نیز از هوا می گیرند ، برای خنک کردن سیستم از آن استفاده می کنند و از طریق شلنگ آن را به بیرون می ریزند.

به این ترتیب ، هوا را درون آن رطوبت می بخشد. برخی از واحدهای تهویه مطبوع قادر به استفاده از رطوبت چگالیده به عنوان آب خنک مکرر در داخل سیستم هستند.

بروزرسانی 99/06/25

گاز فریون

در این قسمت به معرفی محصول گاز فریون پرداختیم و توضیحاتی را بهمراه تصاویر برای شما قرار داده ایم . از سوی دیگر در کنار معرفی محصول اقدام به معرفی سایر محصولات قرار داده ایم که می توانید با استفاده از لینک های ارائه شده مشاهده نمایید.

در این قسمت محصولی معرفی حضورتان قرار گرفت که با توجه به مکان های مختلف استفاده های گوناگون خواهد داشت . گاز فریون اغلب در جهت شارژ کردن کمپرسور های یخچال و خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد که تقاضای زیادی را به خود اختصاص داده است.

شارژ کردن یک خودرو یا یک یخچال استفاده از یک کپسول زیاد می باشد و خرید این محصول برای انجام شارژ یک دستگاه مقرون به صرفه نیست و ترجیجا خریداران محصول فوق خدمات های مرکزی می باشند.

خرید گاز فریون از مجموعه بالن صنعت می تواند قیمت مناسبی را برای شما به ارمغان آورد. واردات گاز فریون یکی از فعالیت هایی است که این مجموعه در راستای محصولات خود انجام داده تا بتواند قیمت کپسول فریون را برای مشتریان با قیمت بهتری ارائه دهد. خرید دست اول محصولات از مجموعه بالن صنعت به شما کمک خواهد نمود.

فروش کپسول گاز فریون

گاز فریون در کپسول هایی ارائه خواهد شد که یکبار مصرف می باشند و پس از استفاده قابل شارژ مجدد نمی باشند. کپسول گاز حاوی گاز مورد نظر می باشد که می توان در این راستا استفاده نمود.

محصول فوق در مجموعه بالن صنعت هر عدد کپسول در یک کارتن قرار دارد و دارای کامل شرایط ایمن و مناسب می باشد. فروش کپسول گاز فریون در مجموعه بالن صنعت از قیمت بروز برخوردار است و در تعداد های زیاد به مشتریان تخفیف داده خواهد شد.

از کجا گاز فریون بخریم ؟ اگر شما به دنبال مرکز فروش این محصول هستید ما می توانیم به شما کمک کنیم.

فروش کپسول فریون همانند ابزارالات عمومی نمی باشد و افرادی در فروش این محصولات نقش خواهند داشت که دانش آن را داشته باشند. مجموعه هایی همانند بالن صنعت که آشنایی کامل به گاز های داخلی و خارجی را داشته باشند قادر خواهند بود مشاور خوبی در این زمینه باشند.

کسب دانش و تجربه در این زمینه به ما کمک نموده تا بتوانیم فروشنده کپسول گاز فریون در مدل های مختلف باشیم.

با در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]