کانکتور در جهت اتصال تورچ و انبر های جوشکاری و اتصال به دستگاه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. کانکتور نری مادگی جوشکاری در مدل رکتیفایری و اینورتر عرضه می گردد که به صورت نری و مادگی می باشند. هر کدام از آنان قابل استفاده در جای خود خواهند بود. از هر دو اینورتر در دستگاه جوشکاری استفاده نخواهد شد.

کانکتور نری مادگی جوشکاری

کانکتور نری و مادگی به صورت جداگانه عرضه می گردد. سازندگان دستگاه های جوشکاری جهت ساخت دستگاه نیاز به نصب کانکتور مادگی خواهند بود. مکانی که شما انبر جوش خود را نصب می کنید ، کانکتور مادگی نامیده میشود که در دستگاه های مختلف از سایز متناسب با خود نصب خواهد شد.

سایز کانکتور های جوشکاری به شرح ذیل است:

  • کانکتور 25
  • کانکتور 35
  • کانکتور 50
  • کانکتور 75

در تصویر قرار داده شده در بالا ، ردیف پایین مدل نری می باشد و ردیف بالا مادگی را مشاهده می کنید.

در نظر داشته باشید هر دو نری و مادگی باید از سایز یکسان برخوردار باشند که تولید کنندگان این محصولات به درستی اینکار را انجام خواهند داد. کانکتور نری همیشه به صورت اینورتر بوده که قادر به باز شدن پوسته لاستیکی رویی بوده و کابل درون آن با استفاده از پیچ مربوطه متصل خواهد شد و روکش روی آن قرار خواهد گرفت.

کانکتور مادگی جوشکاری می تواند به دو صورت اینورتری و رکتیفایری یا همان ترانسی باشد. لطفا در سایت ما به صفحه قیمت دستگاه جوش صبا 200 امپر توربو نگاهی بیندازید ، خواهید دانست که نوع رکتیفایری در دستگاه مربوطه به چه صورت می باشد. کانکتور مادگی اینورتری زمانی استفاده خواهد شد که کاربر خواهد دو کابل را به یکدگیر متصل نماید می تواند از هر دو مدل از نوع اینورتری استفاده نماید ، اینکار از خطرات برق گرفتگی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

برند فیش کانکتور نری و مادگی

در ساخت این محصول کارگاه و کارخانه هایی در ایران فعالیت دارند و توانسته اند محصولات با کیفیتی را عرضه نمایند ، در کنار این تولیدات برندهای دیگری از طریق واردات به داخل و در بازار عرضه می گردد.

در این قیمت چند برند را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. وینر Winner
  2. گاما Gama
  3. سپهر جوش

روش نصب کانکتور جوشکاری

بروی فیش نری جوشکاری خود یک برامدگی وجود دارد که به اندازه آن در نوع مادگی فرو رفتگی وجود دارد ، این دو قسمت را با یکدیگر فیکس نمایید و بعد از داخل شدن نری ، اقدام به اندکی چرخواندن نمایید.

بعد از اینکار از خارج شدن کابل در زمان جوشکاری خبری نخواهد بود.

یکی دیگر از مصرف کنندگان در کانکتور ها علاوه بر سازندگان می توان تعمیرکاران دستگاه جوش ها اشاره نمود. بعد از مدت زیادی فعالیت، کانکتور ها عمر خود را از دست داده اند. این موضوع ممکن است به عدم رسانای خوب برق باشد یا سوختگی و غیر ایمن شدن باشد که نیاز به تعویض خواهند داشت.

استفاده از مدل نری در برخی از تورچ ها امکان پذیر است ، مدل هایی که دارای سوکت برقی نیستند و به صورت معمولی استفاده میشوند که در تورچ آرگون های 250 آمپر معمولا به این صورت می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]