گاز کربنیک|دی اکسید کربن|CO2

دی اکسید کربن نباید تنفس گردد و حتما در صورت نشتی CO2 محل انتشار گاز تا پراکنده شدن خالی بماند.

نام محصولگاز کربنیک|دی اکسید کربن|CO2|فروش|کپسول|سیلندر
کد محصولگاز – دی اکسید کربن – 130 

دی اکسید کربن نباید تنفس گردد و حتما در صورت نشتی CO2 محل انتشار گاز تا پراکنده شدن خالی بماند.

فشار شارژ سیلندر CO2 ماکزیمم به ۷۰ بار میرسد ولی بسته به دمای بالا ممکن است به فشار بالاتر نیز برسد که خطرناک است.

تجزیه CO2 ممکن به تولید مقداری مونواکسید کربن بینجامد.

نام گازدی اکسید کربن
نام شیمیاییCO2
نقطه انجماد79- درجه سانتی گراد
دمای بحرانی30.9- درجه سانتیگراد
چگالی بخار0.114
غلظت بخار53/1
حجم مخصوص771/8
فشار بخار4 /56 بار

کاربردها

1- گاز  کربن دی اکسید (CO2) برای اکواریم هایی که دارای گیاه دریایی می باشند استفاده میشود.
2- از این گاز در علوم شیمی  برای کنترل دمای راکتور ها استفاده می شود.
3- گاز کربن دی اکسید برای خنثی سازی ترکیبات شیمیایی کاربرد دارد.
4- در صنایع غذایی برای گازدار کردن نوشابه ها استفاده میشود
5- همچنین برای بسته بندی مواد غذایی و بالا بردن تاریخ مصرف آنها از گاز CO2 استفاده می شود.
6- از این گاز برای تصفیه آب نیز استفاده می شود.
7- از گاز کربنیک به عنوان گاز عایق در جوشکاری استفاده می شود.
8- در صنایع کشاورزی به عنوان محرک رشد گیاهان استفاده می شود

نگهداری استاندارد گاز دی اکسید کربن:

Carbon bottle GB / GB aluminum bottle / ISO steel bottle / DOT steel bottle

برای استفاده سیلندر گاز کربنیک حتما باید از تجهیزات تقلیل فشار استفاده شود، همچنین بعد از خالی شدن کپسول مخازن نگهداری گاز  CO2 باید در مکانی خنک و همچنین دارای تهویه مناسب  و بدور از هرگونه مواد قلیایی و اسید قرار گیرد.

وقتی از CO2 مایع و یخ خشک استفاده می نمایید حتما از پوشش کامل از جمله عینک استاندارد استفاده نمایید.

سیلندر ها حتما باید دارای کلاهک باشد و در محل خود ثابت گردد.

خواص

1- باعث خفگی و یخزدگی  شدید می شود.
2- تماس باCO2  مایع باعث سوختگی شدیدو همچنین آسیب به ارگان های حیاتی  می گردد.
3- کربن دی اکسید باعث آسیب به شش ها و ریه و چشم می شود.
4- در صورت تنفس طولانی مدت حتما کمکهای اولیه نیاز می باشد.

گاز کربنیک چیست

دی اکسید کربن (CO2) یک گاز کمی سمی ، بی بو و بی رنگ با طعم کمی اسیدی و اسیدی است. دی اکسید کربن یک ماده تشکیل دهنده کوچک اما مهم هوا است. این ماده اولیه لازم برای بیشتر عمر گیاه است که با استفاده از فرآیند فتوسنتز دی اکسید کربن را از هوا خارج می کند.

غلظت معمولی CO2 در هوا در حال حاضر در حدود 0.040٪ یا 404 ppm است. غلظت دی اکسید کربن جوی در یک الگوی فصلی در حدود 6 ppmv افزایش می یابد و می افتد. غلظت CO2 در هوا نیز به طور مداوم از سال به سال برای بیش از 70 سال افزایش یافته است. نرخ فعلی افزایش در حدود 2.5 ppm در سال است.

دی اکسید کربن با احتراق و توسط فرآیندهای بیولوژیکی تشکیل می شود. اینها شامل تجزیه مواد آلی ، تخمیر و هضم است. به عنوان نمونه ، هوای بازدم حاوی 4٪ دی اکسید کربن یا 100 برابر مقدار دی اکسید کربن موجود در آن است.

قیمت کپسول گاز co2 خوراکی

مقادیر زیادی CO2 توسط کوره های آهک تولید می شود که سنگ آهک (در درجه اول کربنات کلسیم) را برای تولید اکسید کلسیم (آهک ، برای ساخت سیمان استفاده می کند) می سوزاند. و در تولید منیزیم از دولومیت (کربنات کلسیم منیزیم کلسیم). سایر فعالیتهای صنعتی که مقدار زیادی دی اکسید کربن تولید می کنند تولید آمونیاک و تولید هیدروژن از گاز طبیعی یا مواد اولیه دیگر هیدروکربن است.

غلظت CO2 در هوا و گازهای پشته از منابع احتراق ساده (بخاری ، دیگهای بخار ، کوره) به اندازه کافی زیاد نیست تا بازیافت دی اکسید کربن از نظر تجاری امکان پذیر باشد. تولید دی اکسید کربن به عنوان یک محصول تجاری مستلزم احیای و تصفیه آن از یک جریان گاز نسبتاً زیاد ، غنی از CO2 ، به طور کلی جریانی است که به عنوان یک محصول فرعی غیرقابل اجتناب از یک فرایند تولید مواد شیمیایی در مقیاس بزرگ یا به نوعی بیولوژیکی ایجاد می شود. روند.

تقریباً در همه موارد ، دی اکسید کربن که برای مصارف تجاری اسیر و تصفیه می شود ، در صورت عدم بازیابی برای حمل و نقل و استفاده مفید در سایر نقاط ، در نقطه تولید به جو منتقل می شود.

گاز کربنیک خوراکی

متداول ترین عملیاتی که از آن دی اکسید کربن تولید شده تجاری حاصل می شود ، گیاهان صنعتی هستند که از گاز طبیعی ، زغال سنگ یا سایر مواد اولیه هیدروکربن و هیدروکربن های هیدروژن یا آمونیاک تولید می کنند و عملیات تخمیر با حجم زیاد که در آن محصولات گیاهی برای مصرف انسان به اتانول تبدیل می شوند ، سوخت خودرو یا استفاده صنعتی. کارخانه های تولید آبجو از محصولات مختلف دانه ای یک منبع سنتی هستند. گیاهان ذرت به اتانول سریعترین منبع درحال رشد گاز خوراک برای بازیافت CO2 بوده است. مخازن گاز طبیعی غنی از CO2 که در سازندهای زیرزمینی یافت می شود که در درجه اول در غرب ایالات متحده و در کانادا قرار دارد منبع دیگری از دی اکسید کربن قابل بازیافت است.

گاز کربنیک خوراکی از منابع طبیعی و صنعتی برای تقویت تولید روغن چاههای قدیمی با تزریق دی اکسید کربن در سازندهای زیرزمینی مناسب استفاده می شود. دی اکسید کربن به طور انتخابی مورد استفاده قرار می گیرد ، در درجه اول در چاه هایی که نه تنها از فشار مجدد بهره مند می شوند بلکه از کاهش ویسکوزیته روغن موجود در مخزن ناشی از بخشی از CO2 که در روغن حل می شود نیز بهره می برد. (تا چه میزان دی اکسید کربن در روغن حل می شود با نوع نفت موجود در مخزن متفاوت است. اگر اثر کاهش ویسکوزیته کمترین باشد ، ازت که معمولاً ارزان تر است ، ممکن است در عوض به عنوان فشرده سازی استفاده شود.)

گاز co2

دی اکسید کربن باعث احتراق و سوختن نخواهد شد. هوا با میزان دی اکسید کربن بیش از 10٪ باعث از بین رفتن شعله باز می شود و در صورت تنفس می تواند تهدید کننده زندگی باشد. چنین غلظتهایی ممکن است در سیلوها ، اتاقهای هضم ، چاهها ، فاضلابها و موارد مشابه ایجاد شود. هنگام ورود به این نوع فضاهای محدود باید از احتیاط استفاده شود.

گاز CO2 1.5 برابر سنگین تر از هوا است ، بنابراین در صورت انتشار به هوا در ارتفاعات کم متمرکز می شود. دی اکسید کربن “یخ خشک” را در دمای -78.5 درجه سانتیگراد (-109.3º F) تشکیل می دهد. یک کیلوگرم یخ خشک از ظرفیت خنک کننده 2 کیلو یخ معمولی برخوردار است. گاز دی اکسید کربن مایع یا تحت فشار ، اگر تحت فشار قرار بگیرد ، یخ خشک را از طریق فرآیند خودکار برودتی تشکیل می دهد.

دی اکسید کربن به عنوان گاز مایع با فشار بالا ، فشار نسبتاً کم (حدود 300 psig یا 20 barg) مایع یخچال یا یخ خشک در دسترس تجاری است. مقادیر زیادی در مکانهای صنعتی تولید کود و پلاستیک و لاستیک تولید و مصرف می شود.

دی اکسید کربن یک ماده همه کاره است که در بسیاری از فرایندها و کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد – هر کدام از یک یا چند ویژگی از این ویژگی ها استفاده می کنند: واکنش پذیری ، بی تحرکی و / یا سرماخوردگی.

گاز co2 معمولاً به عنوان ماده اولیه برای تولید مواد شیمیایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک ماده کار در سیستم های اطفاء حریق؛ برای گازدار کردن نوشابه ها برای انجماد محصولات غذایی مانند مرغ ، گوشت ، سبزیجات و میوه. برای سرمازدگی گوشت ها قبل از سنگ زنی؛ برای تبرید و نگهداری از شرایط جوی ایده آل هنگام حمل و نقل محصولات غذایی به بازار. برای enha تولید نفت از چاه های نفت؛ و برای تصفیه آب قلیایی

دی اکسید کربن در جو زمین:

دی اکسید کربن موجود در هوا به دلیل توانایی جذب نور مادون قرمز به عنوان گاز گلخانه ای در نظر گرفته می شود.

غلظت دی اکسید کربن در جو زمین در بیشتر قرن گذشته با سرعت قابل توجهی رو به افزایش بوده است ، در مورد ارتباط متقابل بین سطح دی اکسید کربن در هوا و موضوع گرم شدن کره زمین علاقه و نگرانی زیادی وجود دارد ،

دی اکسید کربن به عنوان مؤلفه ای از چرخه کربن که در آن کربن بین جو ، تبادل کره زمین (که شامل سیستم های آب شیرین و خاک) ، اقیانوس ها و رسوبات (از جمله سوخت های فسیلی) است ، نقش اصلی را ایفا می کند. این فعل و انفعالات پیچیده و گسترده است. آنها بدون شک می توانند تحت تأثیر بسیاری از انواع فعالیت های انسانی قرار بگیرند ، اما تا چه اندازه انسان ها بر این فرآیندها تأثیر گذاشته و در آینده آنها را تحت تأثیر قرار می دهد ، همچنان موضوع تحقیقات و بحث های زیادی است.

99/10/15

کپسول co2 صنعتی

کپسول co2 به نوع های مختلفی از محصولات گفته میشود که به دو صورت صنعتی و آتشنشانی تقسیم بندی میشود. کپسول co2 صنعتی وظیفه ماست و در جهت فروش و شارژ دی اکسید کربن در حال فعالیت می باشیم. سایز این محصول متنوع می باشد و شما با توجه به میزان نیاز خود می توانید سایر مورد نظر را خریداری نمایید.

بالن صنعت در خصوص سیلندر co2 در محصولات ساخت ایران و همچنین فعال در زمینه واردات از چین می باشد که قادر هستیم قیمت بسیار مناسب را برای مشتریان ارائه دهیم.

در خصوص مصرف گاز co2 می توان گفت که در صنعت جوشکاری بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است. دستگاه هایی که با سیم co2 در حال فعالیت هستند و با توجه به گاز محافظ دی اکسید کربن اقدام به کارایی برای ما خواهند کرد. سیلندر co2 در سایز 40 لیتری توانسته بیشترین خرید و فروش را به خود اختصاص بدهد. این محصول به رنگ مشکی ارائه میشود و قیمت شارژ مجدد مناسب می باشد. به گونه ای که در دسته گازهای ارزان قیمت قرار گرفته است.

کپسول co2 صنعتی

بالن صنعت در کنار فروش کپسول co2 نو در زمینه خرید و فروش کپسول دست دوم co2 فعالیت دارد که با توجه به سال ساخت و میزان سالم بودن محصول ، قیمت گذاری خواهد شد.

هر مخزنی با توجه به گاز درون آن در مراحل بعدی شارژ خواهد شد. محصول معرفی شده جهت دی اکسید کربن استفاده خواهد شد. در صورتی که شما نیاز به مخزنی جهت جوشکاری هواگاز دارید می توانید محصول فروش کپسول اکسیژن دست دوم ما را مشاهده نمایید. که محتوا خوبی را در بر دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]