لوازم جوش آرگون

لوازم جوش آرگون عبارت است از منبع تغذیه(Power Source)،شیلنگ و بستهای گاز،رگولاتورها (فلومتر و مانومتر)،شیلنگ و بستهای گاز، مشعل مخصوص جوشکاری (Torch)،کابلهای اتصال،الکترود تنگستن ،سیم جوش (Filer Metal) .

جوش آرگون

جوشکاری قوسی با الکترود تنگستنی و در پناه گاز محافظ که گاهی اوقات Heliarc و یا جوش تیگ TIG(جوشکاری با تنگستن و گاز خنثی) نیز نامیده می شود، در سال ۱۹۳۰ برای جوشکاری فلز منیزیم اختراع شد.

Russell Meredith از الکترود تنگستنی همراه با گاز خنثی هلیوم برای جوشکاری فلز منیزیم استفاده کرد.

این روش جایگزین روش پرچ برای اتصال قطعات هواپیما از جنس آلومینوم و منیزیم شد. جوش آرگون در روش جوشکاری Heliarc در طی این مدت تا کنون اصلاح زیادی یافته است ولی مکانیسم اصلی آن همان است که مردیت آن را بکار برده بود.

روش جوشکاری با الکترود تنگستن و گاز محافظ برای جوشکاری فولادهای زنگ نزن ، آلومینوم ،منیزیم،مس و فلزات فعال(مثل تیتانیوم و تانتالوم) ونیز فولادهای کربنی و آلیاژی استفاده می شود.

روش جوشکاری ارگون

در جوشکاری فولادهای کربنی معمولا برای جوشکاری پاس های ریشه کار می رود.

جوشکاری TIG همان جوشکاری آرگون می‌باشد که از یک الکترود غیر مصرفی که معمولاً از جنس تنگستن است (به علت دمای ذوب بالای آن) جهت ایجاد قوس به کار می‌رود و گاز خنثی که همان آرگون است جهت محافظت از جوش استفاده می‌شود.

در روش جوشکاری TIG معمولاً از سیم جوش جهت ذوب شدن و پر گردن منطقه جوشکاری بکار میرود.

تفاوت جوش آرگون و co2

لوازم جوش آرگون جوشکاری MIG/MAG با گاز محافظ نیز درواقع همان جوشکاری قوس الکتریکی با گا محافظ شامل دو روش MIG و MAG می‌باشد.

تفاوت بین این دو روش در نوع گاز مصرفی بوده که برای محافظت جوش بکار می‌رود.

در روش MIG گاز محافظ از نوع گاز خنثی (آرگون یا هلیوم) بوده،

در حالیکه در روش MAG گاز محافظ فعال بوده (نظیر CO2 یا ترکیبی از آن با آرگون).

جوشکاری پلاسما یا همان PAW. واژه پلاسما به معنای گاز یونیزه شده بوده و حالت چهارم یک ماده می‌باشد.

چنانچه هوا یا گاز محافظ در قوس الکتریکی، شرایط گذر به حالت پلاسما را بیابند، قوس الکتریکی مربوطه دارای انرژی حرارتی زیادی خواهد شد به طوری که درجه حرارت قوس به بیش از ۲۰۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

شرکت بالن صنعت تمامی لوازم جوش آرگون را به بازار عرضه میکند.

بروزرسانی 99/06/01

قطعات جوش آرگون

در هر سبک از جوشکاری قطعات مورد نیاز خود جهت اتصال دو فلز مورد نیاز است. قطعات جوش آرگون با توجه به سایز و نوع فلز مورد نیاز جوشکاری متفاوت است . قطعات در نوع جوشکاری آرگون بسیار زیاد است که در این قسمت به برخی از آنان به صورت کلی اشاره خواهیم نمود.

بیشتر قطعات جوش آرگون متعلق به تورچ می باشد. تورچ آرگون از قطعات ریز زیادی تشکیل شده است که بر اثر فعالیت طول عمر آنان به پایان رسیده و نیاز به تعویض خواهند داشت. به موارد زیر توجه فرمایید.

  1. سرامیک
  2. پشت بند
  3. گردنه تورچ
  4. روکش کابل
  5. نری اتصال

و امسال این موارد که در زمان استفاده زیاد نیاز به تعویض خواهند داشت. در نظر داشته باشید طول عمر هر قطعه بسیار متفاوت نسبت به سایر قطعات می باشد. به عنوان مثال بیشترین مصرف را قطعات تنگستن و سرامیک به خود اختصاص داده اند.

در زمان خرید تورچ آرگون به برند و معتبر بودن آن دقت داشته باشید. برخی مشتریان با توجه به قیمت پایین تر اقدام به خرید تورچ خواهند شد ولی غافل از آن که قطعات مورد نیاز تورچ در آینده وجود خواهد داشت یا خیر.

کولت و کولت بادی تورچ ارگون
کولت و کولت بادی تورچ ارگون

مسئله ای که بسیار در این نوع جوشکاری مورد نیاز مصرف کننده می باشد. پشت بند هایی که روی تورچ برای مهار تنگستن بسته میشود دارای ظاهر و رزوه گوناگون در برندها می باشد. شما نمی توانید از قطعات هر برند برای تورچ خود استفاده کنید.

بالن صنعت مجموعه ای با تجربه در زمینه فروش قطعات جوش و برش می باشد که توانسته است برندهای اصلی و ایرانی را به مشتریان خود ارائه دهد تا در زمان خدمات رسانی و فروش قطات به مشکل برخورد ننماید.

جوش ارگون

در زمان جوشکاری از الکترود گرفته تا جوشکاری های حرفه ای همچون تیگ نوع های مختلفی وجود دارد. جوش ارگون بر گرفته از گاز آرگون است که در زمان جوشکاری از این گاز برای محافظت جوش استفاده میشود.

ولی سوال پیش خواهد آمد که چرا استفاده میشود ؟ در صورتی که کنجکاو باشید تا به حال جوشکاری الکترود های زیادی را دیده اید که بعد از اتمام جوشکاری با ظربه زدن توسط چکش خواهید دید که برخی از جوش ها خواهند ریخت یا برخی دیگر سوراخ سوراخ می باشند. همانند کرم زدن یک میوه.

در جوشکاری های حساس و بسیار مهم همانند آلومینیوم ، استیل که در صنایع مهم استفاده میشود. این گاز در زمان اتصال تنگستن به قطعه کار ، گاز رها شده و اطراف جوش  را گرفته تا هوا دخول نکند.

فروش تورچ ارگون
فروش تورچ ارگون

این امر باعث خواهد شد که جوش با کیفیت و فاقد هر گونه حفره ای داشته باشیم.

هزینه بالای این نوع جوشکاری نسبت به برخی موارد دیگر موجب گردیده است که در کارهای عمومی از این سیستم استفاده نگردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]