لوازم تورچ co2

تورچ CO2  یکی از انواع مشعل های جوش کاری  در جوش های قوس الکتریکی است  که دستگاه جوش  CO2  به همراه  لوازم جانبی آن توسط گروه بالن صنعت عرضه می شود.  در ادامه ضمن معرفی جوشکاری CO2   لوازم جانبی مورد استفاده در این نوع جوش کاری را نیز  معرفی کرده و در مورد این نوع جوش کاری بحث خواهیم کرد.

جوشکاری CO2

یکی از گازهای که در جوش کاری قوس الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد گاز دی اکسید کرین با نماد علمی CO2 است. عمده ترن دلیل استفاده از این گاز به عنوان گاز محافظ در جوش کاری قوس الکتریکی  قیمت ارزانتر آن نسبت به سایر گاز های محافظ مانند گاز آرگون یا هلیوم است که در جوش کاری قوس الکتریکی به عنوان یک گاز محافظ استفاده می شوند. باید بدانید نخستین گازی که در جوش کاری وسایل جوش کاملا اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفت گاز دی اکسید کربن بود و در حال حاظر نیز این گاز در اکثر وسایل جوشکاری تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک کاربرد دارد. یکی از دلایل استفاده از گاز  دی اکسید کربن در دستگاه های تمام و نیمه اتوماتیک جوش قوس الکتریکی، این است، که در این دستگاه ها، طول قوس باید ثابت نگه داشته شود و گاز CO2 به دلیل حساس بودن به طول قوس بهترین گزینه در این نوع دستگاه جوشکاری قوس الکتریکی است. در واقع در هنگام استفاده از این گاز در جوش کاری طول قوس باید ثابت نگه داشته شود ، بنابراین برای ثابت نگه داشتن قوس از الکترود روپوش دار در این نوع جوشکاری استفاده می شود.

گازدی اکسید کربن در هنگام فرایند جوش کاری تجزیه شده و به اکسیژن و کرین تبدیل می گردد اما بعد از خنک شدن دوباره به co2  تبدیل می گردد.  یکی از نکاتی که در فرایند جوش کاری co2  باید به آن توجه داشت تهویه نمودن کارگاه جوش کاری به دلیل تولید گازهای سمی مانند مونو اکسید کرین هنگام جوشکاری است.

نکات جوش کاری co2

1- منبع تغذیه این جوش کاری DC   یا جریان مستقیم  می باشد.

2- در صورتی که از ورود گاز اکسیژن یا نیتروژن به منطقه جوش جلوگیری شود جوش بهتری خواهیم داشت.

3- جوش کاری  CO2 برای جوش کاری انواع فلزات سخت با ضخامت های متفاوت مناسب است.

4- این جوش کاری در فلزات غیر سخت و نازک نیز کاربرد دارد.

5- یکی از کاربرد های جوشکاری CO2 در صنعت خودرو سازی است به طوری که در شرکت ایران خودرو بیشترین نوع جوشکاری پس از جوش کاری مقاومتی جوش کاری گاز  دی اکسید کربن است.

6- یکی از مزایای اسن نوع جوش کاری جرقه کم است.

7- در این جوش کاری سرعت تعویض الکترود به دلیل تغذیه مداوم سیم جوش بالاتر است.

8- منطقه جوش در این نوع جوش کاری همانند جوش  TIG به وضوح قابل روئیت است.

9- سیم جوش CO2 یک پر کننده مناسب است زیرا میزان بالای از این سیم جوش  در منطقه اتصال رسوب می کند.

لوازم مصرفی co2

تورچ CO2 در انواع صنایع سنگین و نیمه سنگین برای جوش کاری استفاده می شود لوازم مصرفی این نوع جوش کاری که می توانید همه آن ها را از بالن صنعت تهیه کنید عبارتند از:

گردنه تورچ ، فنر، کابل برق، روکش ، آداپتور، قاب دسته، شعله پوش ، گاز پخش کن  و نازل

باید توجه داشت جنس تورچ های CO2 از برنج می باشد همچنین کابل و شلنگ ها باید با استفاده از استاندارد های به روز تولید شود

در تولید دسته تورچ پلی آمید همراه با الیاف استفاده می شود، دسته تورچ مقاومت حرارتی بالای باید داشته باشد.

این تورچ در اندازه های مختلفی تولید می شود که از 4 تا 12 متر موجود می باشد.

برای خنک سازی تورچ CO2 از گردش آب استفاده می شود.

پر مصرفترین این ترچ ها شامل مدل های    MB36 , MB15 , MB24, MB201, MAXI4000   است.

این مدل در اندازه های 3 متری و 4 متری قابل عرضه اند.

بروزرسانی 99/06/13

لوازم جوش co2

مقالات متعددی در خصوص نوع های جوشکاری بیان شد که یکی از آن موارد جوشکاری با گاز محافظ دی اکسید کربن یا همان co2 می باشد. لوازم جوش co2 متشکل از ابزار های کوچک و بزرگی است که از پیوستن به یکدیگر متشکل دستگاهی برای جوشکاری را به وجود خواهد آورد.

در درجه اول برای این جوشکاری با توجه به نیاز قطر سیم جهت سازه های نیاز به اتصال اقدام به خرید دستگاه جوش co2 می نماییم.

خرید یک دستگاه برای جوشکاری Co2 با توجه به مکان جوشکاری متفاوت خواهد بود که از 200 آمپر تا 630 آمپر ادامه خواهد داشت. با خرید دستگاه سایر قطعات مشخص خواهند شد که از چه مشخصاتی بهره خواهند برد.

تمام لوازم جوش co2 که خرید می کنید باید با دستگاه شما سازگار باشد ، پس از این قسمت به بعد می دانید که چه لوازم با چه مشخصاتی تهیه نمایید.

به عنوان مثال می توان اینگونه اشاره کرد که وقتی شما از یک دستگاه جوش 200 آمپر استفاده می نمایید ، پس باید تورچ co2 با قدرت 200 آمپر خرید کنید نه کمتر و نه بیشتر.

کپسول co2

یکی از محصولاتی است که برای نگهداشتن گاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سایز کپسول با توجه به میزان دستگاه و زمان فعالیت شما مرتبط خواهد شد. معمولا در اکثر موارد از سایز 40 لیتری استفاده خواهد شد.

رگلاتور co2

رگلاتور آرگون CO2 دو گیجه توان جم
رگلاتور آرگون CO2 دو گیجه توان جم

این محصول به ما کمک خواهد کرد بتوانیم گاز درون سیلندر را با فشار مناسب خارج نموده تا به دستگاه ما هدایت شود . می توانید یکی از این محصولات را در لینک رگلاتور co2 مشاهده نمایید.

تورچ co2

عملکرد تورچ جوشکاری co2 به چند نوع تقسیم می شود؟
عملکرد تورچ جوشکاری co2 به چند نوع تقسیم می شود؟

این محصول که می توان به انبر جوشکاری Co2 معرفی نمود برای جوشکاری استفاده خواهد شد که سعی نمایید از کیفیت خوبی در خرید آن بهرهمند شوید. تورچ co2 کیفیت های مختلفی دارد که در کشورهای مختلف ساخته میشود. محصولات ایرانی نیز دارای کیفیت مطلوبی می باشند که می توانید استفاده نمایید.

سیم جوش co2

سیم جوش co2

سیم جوش ها با توجه به مشخصات تورچ دارای ضخامت هایی همچون 0.8 ، 1 ، 1.2 و 1.5 میلیمتر می باشند که از درون تورچ عبور کرده و اقدام به اتصال فلزات خواهد شد. کیفیت سیم جوش باعث پیشرفت در کار و سهولت استفاده خواهد شد.

در انتها می توان محصول مورد نیاز در زمان استفاده از گاز co 2 را برای شما معرفی خواهیم نمود که بسیار مفید می تواند باشد. محصولی که از یخ زدگی جلوگیری خواهد نمود. پیشنهاد میکنیم محصول گرمکن co2 را مشاهده نمایید. این محصول دارای تنوع مختلفی می باشد که استفاده با توجه به شرایط قرار گیری کپسول شما خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]