شیر کپسول فشار قوی

شیر کپسول فشار قوی به عنوان محافظ و واسطی بین فشار داخل سیلندر و مصرف کننده بوده که مصرف کننده را قادر می سازد. که فشار و محتویات داخل سیلندر اعم ازگاز یا مایع فشرده شده درون مخزن را به میزان مورد نیاز جهت مصرف از داخل سیلندر خارج نماید.

در بین انواع مختلف شیرهای موجود تفاوت مهم در قسمت دوم یعنی مغزی و شفت که وظیفه انتقال فشار از داخل سیلندر به بیرون را دارا می باشد. که بسته به قدرت هیدرودینامیکی این ساختار شیرها تقسیم بندی شده و به عنوان شیر خوب و یا شیرضعیف و غیر استاندارد شناخته می شود.

شیر کپسول فشار قوی همان طور که اشاره شد برای گازهای مختلف و بر اساس خاصیت ذاتی گازها تولید و طراحی می شوند. گازهای اسیدی از جمله حساس ترین گاز ها بوده که با توجه به آن شیر مصرفی نیز می بایست توان تحمل خورندگی بالا را نیز داشته باشد.

هم چنین با توجه به انواع سایزها و البته استانداردهای کشورهای مختلف که هرکدام استادارد مختلفی در زمینه رزوه دارند و رزوه های موجود چه در اتصال به سیلندر چه در اتصال رگلاتور شیرها دارای تنوع مختلف می باشد شیر کپسول فشار قوی به طور کلی بر اساس ماهیت گازی به دو دسته تقسیم بندی می شود.

شیر کپسول فشار قوی جهت گازهای خنثی برنجی

دسته اول گازهای خنثی با خاصیت ضد اسیدی، این قبیل شیرهای که عموما بصورت گاز می باشند عموما بعلت فشار بالای متراکم شده در، سیلندر در مدل بدون سوپاپ و از جنس برنج هستند.

شیر جهت گازهای مایع، سوختی و سوپاپدار دسته دوم گازهای خنثی مایع با خاصیت ضد اسیدی، این قبیل شیرها که عموما جهت گازهای مایع همانند دی اکسید کربن و پرسی و غیره به کاربرده می شوند.

در مدل های سوپاپدار و عموما از جنس در بازار موجود بوده که این سوپاپ در واقع خاصیت اطمینان بخشی جهت جلوگیری چاز وقوع انفجار بعلت بالا رفتن فشار مایع داخل سیلندر را اجرا می کند.

در سالیان گذشته شیر کپسول فشار قوی از کشورهای مختلفی در بازار ایران ارائه شده است اما در میان این انبوه شیرها متاسفانه بسیاری از شیرها بعلت نقص در شفت و میزان فولاد پایین عموما با عدم کارایی لازم باعث بروز خسارت های مختلفی به مصرف کنندگان شده است.

لذا توصیه می شود در هنگام خریدن شیر سیلندر فشار قوی بعلت نقش واسط و مهم شیر و فشار بالای مخازن که می توان بسیار خطر آفرین باشد توجه لازم صورت بپذیرد.

بالن صنعت نماینده انواع شیر روپیچ و تو پیچ و استاندارد می باشد .

99/08/03

کپسول های صنعتی که حاوی گازهای مصرفی اعم از هوا می باشند ، دارای فشاری بالغ بر 200 تا 300 بار هستند که استفاده از شیر مناسب در آنان ضروری می باشد. در این قسمت به محصول فوق اشاره نمودیم. اطلاعات بیشتری را در مقاله شیر کپسول اکسیژن برای شما قرار داده ایم که جامع تر می باشد. و پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید.

خرید شیر سیلندر فشار قوی

شیر ها بعد از تولید در تست قرار خواهند گرفت ، این برای محصولاتی که دارای استاندارد می باشد بسیار حائز اهمیت خواهد بود. سعی نمایید از شیر هایی استفاده نمایید که دارای استاندارد می باشند. زیرا در استاندارد دادن یک محصول ، نیاز به تست می باشد.

در زمان تست میزان نهایی تست انجام شده بروی محصول ثبت خواهد شد و مقدار کمتری به عنوان ایمنی بیشتر پیشنهاد میشود. به عنوان مثال در برخی از شیر ها اینگونه بیان میشود:

300 بار فشار تست و 200 بار فشار کاری.

این موضوع اینگونه صدق می کند که محصول تا 300 بار تست شده است و فشار کاری پیشنهادی با ایمنی کامل می تواند 200 بار باشد. در صورتی که از کپسول ها اطلاعاتی ندارید می توانید محصول کپسول اکسیژن را مشاهده نمایید.

سوالاتی ممکن است در خصوص این موضوع مطرح گردد که ما سعی می نماییم برخی از آنان را در این قسمت اشاره کنیم:

چه فشار تست شیری را انتخاب نماییم؟

شیر ها دارای تنوع کمی هستند و انتخاب آنان بر اساس سیلندر در حال استفاده میباشد. تمامی سیلندر ها با توجه به گازهای شارژ شده دارای میزان ثابت از فشار هستند که ما در زمان خرید محدود به انتخاب هستیم و بر اساس سیلندر ، شیر را خریداری می نماییم.

چه شیرهایی استاندارد هستند ؟

شیر های دارای استاندارد ، همانند محصول ایران شیر بروی محصول خود آرم استاندارد را حک کرده است و قابل تشخیص است. شما می توانید از این روش آن را مشاهده نمایید. در غیر اینصورت می توانید درخواست سرتیفیکیت محصول از فروشنده نمایید.

از کجا خریداری نماییم؟

حسن آباد تهران مرکز فروش تجهیزات جوش و برش در ایران می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی خرید خود را انجام دهید. مجموعه بالن صنعت در این قسمت قرار دارد و توانسته است خدمات ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه نماید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]