سیلندر گاز co2

گاز co2 به عنوان گاز محافظ در جوش MIG / MAG مورد استفاده قرار می گیرد و از پودر جوش در برابر اکسیداسیون در برابر هوای اطراف محافظت می کند.

 سیلندر گاز  CO2 تحت فشار می باشد،باعث خفگی و یخزدگی  شدید می شود،به هیچ وجه نباید  سوراخ و در معرض آتش قرار گیرد.تماس باCO2  مایع باعث سوختگی شدید کرایوجنیک و همچنین آسیب به ارگان های حیاتی  می گردد،دی اکسید کربن نباید تنفس گردد و حتما در صورت نشتی  CO2 منطقه تا پراکنده شدن گاز خالی بماند.کربن دی اکسید باعث آسیب به شش ها و ریه و چشم می شود.در صورت تنفس طولانی مدت حتما کمکهای اولیه نیاز می باشد.دمای انجماد گاز CO2 ۷۸- درجه می باشد.
  CO2 به صورت یخ خشک برای مصارف آزمایشگاهی و صنایع غذایی استفاده می شود

گاز co2

فشار شارژ سیلندر CO2  ماکزیمم به ۷۰ بار میرسد ولی بسته به دمای بالا ممکن است به فشار بالاتر نیز برسد که خطرناک است.

البته کلیه کپسول های CO2 دارای شیر سوپاپدار هستند که در مواقع بحرانی عمل می نماید.سیلندر CO2 در حجم های 5 لیتر  10 لیتر 20 لیتر 40 لیتر 50 لیتر برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده سیلندر گاز کربنیک حتما از تجهیزات تقلیل فشار استفاده شود و بعد از هر استفاده شیر حتما بسته شود و همچنین بعد از خالی شدن کپسول مخازن نگهداری CO2باید در مکانی خنک و همچنین دارای تهویه مناسب  و بدور از هرگونه مواد قلیایی و اسید قرار گیرد

دارو

  • عقیم سازی سرد ابزارهای پزشکی با استفاده از مخلوطی از 90٪ دی اکسید کربن و 10٪ اکسید اتیلن.
  • CO2 به عنوان محرک تنفسی به اکسیژن اضافه شده است.
  • کربوکسی تراپی ، یک درمان آرایشی برای شرایط پوستی مانند علائم کششی ، دایره های تیره زیر چشم و توده های پس از لیپوساکشن.
  • سیلندرهای لوکسر همچنین برای مهار اکسید نیتروژن مورد استفاده در کاربردهای دندان استفاده می شوند.

کشاورزی

  • غنی سازی هوا در گلخانه ها برای افزایش رشد گیاه.
  • برنامه های کاربردی کشاورزی هیدروپونیک.

پینت بال

  • CO2 به عنوان پیشران در نشانگرهای پینت بال است.
  • فشار بالاتر (4،350-psig) (S106W) ارائه می دهد که ممکن است برای انتقال سیلندرهای پینت بال رنگ استفاده شده در نشانگرها استفاده شود.

کدامیک را برمی گزینید؟سیلندر گاز co2

مقایسه سیلندرهای نوشیدنی آلومینیوم در مقابل فولاد

صنعت نوشیدنی به جای استیل ، سیلندر گاز co2 تغییر قابل توجهی در استفاده از آلومینیوم مشاهده کرده است. دلایل این حرکت به آلومینیوم چیست؟

زنگ زدگی و خوردگی

همانطور که در عکس های زیر نشان داده شده است ، هنگام مشاهده یک مقطع گاز co2 از فولاد استفاده شده و یک استوانه CO2 آلومینیوم Luxfer مقایسه ، تفاوت در شرایط سرویس داخلی به وضوح مشاهده می شود.

استوانه فولادی شواهد قابل توجهی از زنگ زدگی و خوردگی را نشان می دهد ، در حالی که سیلندر آلومینیوم Luxfer هیچ یک را نشان نمی دهد. در حقیقت ، سیلندرهای آلومینیومی به ندرت نشانه های خوردگی را حتی پس از سالها خدمت نشان می دهند.

چرا؟ آلومینیوم به دلیل روکش سخت اکسید سطح سخت ، یک محیط ذخیره ذاتاً پایدار را ایجاد می کند. نمای بیرونی سیلندر در معرض فرسودگی است ، اما روکش اکسید در صورت آسیب دیدن به طور طبیعی تجدید می شود.

این فرایند با فولاد بسیار متفاوت است ، که روی آن فرم زنگ زدگی (به دلیل اسید کربنیک ایجاد شده هنگام رد شدن آب با CO2) و پوسته پوسته می شود و دائماً فلز جدید را در معرض خوردگی قرار می دهد.

کیفیت محتوا

چندین مطالعه صنعتی نشان می دهد که یک داخلی تمیز و مقاوم در برابر خوردگی به حفظ کیفیت محتوای استوانه کمک می کند. خط پایین ، زنگ زدگی به طور بالقوه می تواند CO2 را آلوده کند.

صرفه جویی در وزن و هزینه

سیلندرهای آلومینیوم می توانند تا 30٪ کمتر از سیلندرهای فولادی با اندازه قابل مقایسه باشند و باعث می شود حرکت و حمل و نقل آنها آسان تر شود.

این اختلاف وزن منجر به صرفه جویی بالقوه در هزینه های سوخت ، حمل و نقل و حمل و نقل می شود و از این طریق به مقرون به صرفه بودن سیلندر آلومینیوم اضافه می شود.

علاوه بر این ، خوردگی می تواند منجر به خرابی استوانه های فولادی شود ، که نیاز به تعویض دارد و به هزینه های کلی می افزاید.

هنگام در نظر گرفتن سیلندر نوشیدنی گاز co2 ، تمام سیلندرها برابر نیستند. در مقایسه با فولاد ، سیلندرهای آلومینیوم CO2 بسیار مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی ، وزن سبک تر و بسیار مقرون به صرفه هستند به خصوص وقتی که به کل هزینه سیلندر مالکیت می پردازید.

سیلندر گاز co2
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]