ما در این مقاله قصد داریم تا رگلاتور گاز آرگون و ویژگی های مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهیم.رگلاتورهای گاز از جمله ابزارهایی می باشند که برای تنظیم میزان فشار خروجی گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

رگلاتور گاز آرگون
رگلاتور گاز آرگون

رگلاتورهای گاز وظیفه دارند تا در صورت کاهش میزان جریان گاز نرخ جریان را کاهش دهند و در صورت افزایش نرخ جریان نیز میزان نرخ جریان را افزایش دهند. رگلاتورهای گاز براساس نوع گاز انواع مختلفی دارند که از میان آن ها می توان به رگلاتور آرگون اشاره نمود که در ادامه ی این مقاله به سولاتی که ممکن است برای کاربران در زمینه ویژگی ها و کاربردهای آن مطرح گردد پاسخ خواهیم داد.

رگلاتور گاز به چه صورت می باشد ؟

اجزای اصلی رگلاتورها به چه صورت می باشد ؟

عمدتا از رگلاتورها برای چه مواردی استفاده می شود ؟

انواع مختلف رگلاتورها به چه صورت عمل می نمایند ؟

مواد مورد استفاده در رگلاتورهای گاز به طور کلی چه ویژگی هایی دارند ؟

چه نکاتی در هنگام انتخاب و تهیه ی رگلاتور گاز آرگون باید رعایت و مورد توجه قرار گیرد ؟

گاز آرگون به چه صورت می باشد ؟

گاز آرگون چه کاربردهایی دارد ؟

اطلاعات ایمنی گاز آرگون به چه صورت می باشد ؟

رگلاتور گاز آرگون به چه صورت می باشد ؟

گیج های مربوط به رگلاتور گاز آرگون نوع دو گیج چه کاربردی دارند  ؟

رگلاتورهای گاز آرگون 2co  دو گیج به چه صورت می باشند ؟

رگلاتورهای گاز بر اساس میزان کارایی آن ها به چه صورت می باشند ؟

رگلاتور گاز آرگون در صنعت گاز طبیعی چه کاربردی دارد ؟

در صنعت معدن رگلاتورهای گاز به چه صورت مورد استفاده قرار می گیرند ؟

کاربرد رگلاتورهای گاز در صنعت جوشکاری به چه صورت می باشد ؟

رگلاتورها  چگونه می توانند میزان فشار آب را کنترل نمایند ؟

رگلاتورها به طور معمول در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرند ؟

رگلاتورهای گاز براساس محل نصب به چه صورت تقسیم می شوند ؟

رگلاتورهای مخصوص گازهای خورنده و سمی به چه صورت می باشند ؟

عملکرد رگلاتورهای دو مرحله ی به چه صورت می باشد ؟

میزان ظرفیت رگلاتورهای گاز به چه صورت می باشد ؟

رگلاتور گاز به چه صورت می باشد ؟

رگلاتورهای گاز می توانند میزان فشار گاز خروجی را کنترل نموده  و آن را ثابت نگه دارند. همانگونه که می دانید گازها دارای فشار بسیار بالایی می باشند که این میزان گاز برای خروجی لوله ها می تواند آسیب های جبران ناپذیری همچون انفجار را به دنبال داشته باشد بنابراین با استفاده از رگلاتورها      می توان این میزان را کاهش داد و به حد اعتدال رساند تا خساراتی به همراه نداشته باشد.

رگلاتور گاز به چه صورت می باشد ؟
رگلاتور گاز به چه صورت می باشد ؟

اجزای اصلی رگلاتورها به چه صورت می باشد ؟

رگلاتورها نیز به مانند دیگر ابزارهای مختلف اجزای مخصوص به خود را دارند که از جمله ی این ابزارها می توان به عنصر محدود کننده ، عنصر اعمال نیرو و عنصر اندازه گیری اشاره نمود که از اجزای اصلی رگلاتورهای گاز به شمار می روند.

عنصر محدود کننده در رگلاتور گاز به صورت یک شیر می باشد که می تواند جریان را به صورت مقادیر متفاوت امکان پذیر نماید. از جمله شیرهایی که برای عنصر محدود کننده رگلاتور به کار می روند می توان به شیر سوزنی ، شیر پروانه ی و پایت ولو اشاره نمود.

اجزای اصلی رگلاتورها به چه صورت می باشد ؟
اجزای اصلی رگلاتورها به چه صورت می باشد ؟

جزء دیگر رگلاتور گاز عنصر اعمال نیرو می باشد که وظیفه ی تامین میزان نیروی محرکه برای عنصر محدود کننده را بر عهده دارد. عمدتا این میزان نیرو را به واسطه ی فنر ، نیروی وزن ، محرک پیستونی یا دیافراگمی به  دست آورده و در اختیار بخش محدود کننده قرار می دهند. عنصر اندازه گیری در واقع بخشی می باشد که وظیفه دارد میزان برابری جریان خروجی و ورودی را کنترل نموده و بررسی نماید. این عمل به واسطه ی دیافراگم انجام می پذیرد.  آیبرذیسبتن

عمدتا از رگلاتورها برای چه مواردی استفاده می شود ؟

به طور معمول رگلاتورهای گاز برای مواردی همچون کمپرسور هوا ، کاهش دادن میزان فشار آب ، آشپزی ، وسایل نقلیه ی گازسوز ، صنایع نفت و گاز و صنعت معدن مورد استفاده قرار می گیرند که می توانند مقدار مشخصی از گاز را که آسیبی به دنبال ندارد عبور دهند. همچنین رگلاتورها موجب می شوند تا وسایل و تجهیزات مربوطه سالم بمانند و آسبی به آن ها وارد نگردد زیرا میزان بالی فشار گاز سبب تخریب ابزارآلات می شود.

عمدتا از رگلاتورها برای چه مواردی استفاده می شود ؟
عمدتا از رگلاتورها برای چه مواردی استفاده می شود ؟

انواع مختلف رگلاتورها به چه صورت عمل می نمایند ؟

همانگونه که بیان شد رگلاتورهای گاز انواع مختلفی دارند که تمامی آن ها عملکرد یکسانی داشته و میزان فشار بالای گاز را کنترل می نمایند. رگلاتورهای تک مرحله ی ساده ترین نوع رگلاتور می باشند که طی یک مرحله فشار گاز را به حد مطلوبی می رسانند. در مرحله ی اول عملکرد رگلاتورها گاز وارد رگلاتور می شود و این عمل زمانی اتفاق می افتد که رگلاتور مربوطه را به سیلندر وصل می نمایید. پس از اتصال رگلاتور به سیلندر گاز با فشار زیادی به محفظه ی رگلاتور وارد می گردد.

پس از وارد شدن گاز به رگلاتور محفظه ی رگلاتور پر از گاز شده و پس از آن دیافراگم به سمت پایین حرکت می نماید. پایین آمدن دیافراگم پس از فشردن دکمه ی کنترل رگلاتور اتفاق می افتد که باید این دکمه را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا میزان جریان گاز افزایش یابد و پس از آن فنر به سمت پایین حرکت نماید. این عمل موجب می شود تا سوپاپ مربوط به شیر باز شود.

انواع مختلف رگلاتورها به چه صورت عمل می نمایند ؟
انواع مختلف رگلاتورها به چه صورت عمل می نمایند ؟

باز شدن شیر سوپاپ موجب می شود تا گاز وارد محفظه ی فشار پایین شود و گاز فشاری را به دیافراگم وارد می نماید و آن را به سمت بالا هل می دهد و دیافراگم ثابت می شود و گاز به آرامی با نرخ ثابتی از بخش سیلندر به خروجی هدایت شده و خارج می گردد.

در مرحله ی بعدی میزان فشار سیلندر افت پیدا نموده که این عمل موجب ضعیف شدن میزان فشار گاز در داخل سیلند می شود پس از گاز از محفظه ی فشار پایین خارج شده و گازی درون سیلندر باقی نمی ماند و در صورتی که شیر گاز بسته شود ورودی مربوط به گاز نیز صفر می شود.

مواد مورد استفاده در رگلاتورهای گاز به طور کلی چه ویژگی هایی دارند ؟

دسته ای از رگلاتورها به صورت برنجی می باشند که عمدتا برای گازهایی مورد استفاده قرار می گیرند که دارای ویژگی خورندگی می باشند. این نوع از رگلاتورها با این ویژگی مشابهت بسیاری با رگلاتورهایی دارند که دارای روکش کروم می باشند.

تفاوت رگلاتورهای برنجی و کروم در مقاومت بالای روکش های کروم می باشد. در اغلب موارد رگلاتورهای برنجی را با روکش کروم می سازند که این روکش در رگلاتورهای برنجی موجب می شود عمر دستگاه افزایش یابد.

دسته ی دیگر رگلاتورها رگلاتورهایی می باشند که در ساخت آن ها از پوشش استنلس استفاده شده است این پوشش به صورت استیل می باشد. رگلاتورهایی که دارای پوشش استنلس استیل می باشند مزیت های فراوانی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارند

که از جمله ی این مزایا می توان به حداقل رسانی میزان جذب مربوط به گازهای واکنش پذیر ، کاهش میزان پرت گاز و سازگاری رگلاتور با مخلوط های گازی اشاره نمود که این گازها حاوی ترکیبات سولفور هستند. کاهش پرت گاز در این مقوله می توانند به پاک سازی گاز کمک شایانی نماید.

چه نکاتی در هنگام انتخاب و تهیه ی رگلاتور گاز آرگون باید رعایت و مورد توجه قرار گیرد ؟

زمانی که اقدام به تهیه ی رگلاتور گاز آگون می نمایید باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا در هنگام استفاده با مشکلات متعددی برخورد ننمایید. رگلاتور گاز را حتما بر اساس نوع گازمصرفی انتخاب و تهیه کنید زیرا هر گازی خواص شیمیایی خاص خود را دارد که باید به تمامی آن ها اهمیت داد تا با آسیب های جدی رو به رو نشوید. در زمان انتخاب رگلاتور باید خروجی مناسبی را بر مبنای نوع رگلاتور تهیه کنید.

انتخاب درست خروجی از جمله نکاتی می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد در واقع باید خروجی بر اساس خروجی باشد که بر روی رگلاتور برای تنظیم گاز نصب شده است. از جمله نکات دیگری که در هنگام خرید رگلاتور باید مورد توجه قرار گیرد می توان به  گاز مصرفی مورد استفاده ، میزان فشار گازخروجی  و میزان فشار گاز خروجی از سیلندر یا خط اشاره نمود.

گاز آرگون به چه صورت می باشد ؟

گازهای آرگون عمدتا بدون اثر می باشند و علت نامگذاری ان ها نیز به همین علت می باشد و نام آن ها از یک واژه ی یونانی که به معنای غیرفعال می باشد گرفته شده است. گاز آرگون را می توان از خانوداه ی گازهای بدون اثر دانست که سومین عضو این خانواده در جدول تناوبی می باشد.

فرمول شیمیایی  که برای این گاز در نظر گرفته شده است AR  و عدد اتمی مربوط به آن 10 می باشد. این گاز وزن اتمی بالغ بر 39.948 را دارد و فاقد بو ، رنگ ، مزه و سم می باشد و یک نوع گاز خنثی تلقی می گردد.

به دلیل اینکه گازهای آرگون از جمله گازهای نجیب یا غیرفعال می باشد ترکیبات مربوط به آن به صورت طبیعی در محیط وجود ندارد. گاز آرگون 40 از جمله گازهایی می باشد که بیشترین حجم گاز آرگونی در اتمسفر را دارد. به طور تقریبی می توان گفت که یک درصد اتمسفر زمین را گاز آرگون تشکیل می دهد و یک گاز فاقد الکترون آزاد می باشد که پایداری بالایی دارد.

گاز آرگون چه کاربردهایی دارد ؟

این نوع گاز به دلیل اینکه واکنش پذیر نمی باشد و پایداری بالایی دارد بسیاردر صنایع مورد استفاده قرارمی گیرد. از استفاده های کاربردی گاز آرگون می توان به موارد زیر اشاره نمود :

– ساخت لامپ های روشنایی

– ساخت تیتانیوم و سایرعناصر واکنش پذیر و استفاده از گاز آرگون به عنوان نوعی پوشش پایدار

– استفاده از گاز آرگون به عنوان یک محیط محافظ برای ساختن بلورهای ژرمانیوم و سیلیکون

– استفاده از گاز آرگون برای جوشکاری های حساس

– ساخت جواهرات و طلاسازها

– ساخت پنجره های دوجداره

– استفاده از گاز آرگون در ساخت و تهیه ی دستگاه های شناسایی و آنالیز مواد در آزمایشگاه ها

– استفاده از گاز ارگون برای صنعت هایی همچون سیمان سازی به صورت مخلوط شده با متان

اطلاعات ایمنی گاز آرگون به چه صورت می باشد ؟

همانگونه که بیان شد گازهای آرگون بی اثر می باشند و به صورت طبیعی در محیط مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل بالا بودن میزان پایداری در محیط هایی همچون آب هیچ گونه مشکلی برای افراد مختلف به وجود نمی آورند.

از نکات ایمنی که در هنگام استفاده از این گازها باید رعایت نمود این است که باید در افزایش این نوع گاز در محیط دقت نمود زیرا افزایش گاز آرگون در محیط سبب خفگی می شود. سعی نمایید به طور مستقیم از گاز آرگون استفاده ننمایید.

رگلاتور گاز آرگون به چه صورت می باشد ؟

رگلاتورهای گاز آرگون که به آن ها فشار شکن های گاز آرگون نیز می گوینده برای کاهش میزان فشار گاز آرگون مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این رگلاتورها را می توان در جهت تنظیم میزان گاز خروجی آرگون برای مصارفی همچون آزمایشگاه ها و موارد پژوهشی نیز به کار برد. رگلاتورهای گاز آرگون به طور معمول در دو نوع  دو گیج و فلومتردار به بازار عرضه می گردند.

رگلاتورهای گاز آرگونی که به صورت دو گیج می باشند عملکرد آن ها به این صورت می باشد که فشار ورودی و خروجی را بر اساس بار بررسی می کنند و در رگلاتورهای فلومتردار این میزان بار بر اساس دبی خروجی لیتر بر دقیقه محاسبه و بررسی می گردد.

گیج های مربوط به رگلاتور گاز آرگون نوع دو گیج چه کاربردی دارند  ؟

در رگلاتورهای دوگیج آرگون دو گیج به کار رفته است که گیج اول مربوط به این رگلاتور میزان فشار داخل سیلندر را مشخص می نماید و گیج دوم این رگلاتورها میزان دبی یا حجم گاز مصرفی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

نکته ی قابل توجه در این باره این می باشد که فاصله ی خروجی رگلاتور با محل مصرف در افت حجم گاز مصرفی در کاهش میزان فشار گاز آرگون بسیار تاثیر گذار می باشد بنابراین مصرف کنندگان باید سعی نمایند تا حجم گاز مورد نیاز خود را متناسب با فاصله ی رگلاتور مشخص نمایند.

گیج های مربوط به رگلاتور گاز آرگون نوع دو گیج چه کاربردی دارند  ؟
گیج های مربوط به رگلاتور گاز آرگون نوع دو گیج چه کاربردی دارند  ؟

رگلاتورهای گاز آرگون 2co دو گیج به چه صورت می باشند ؟

این نوع از رگلاتورها را می توان در هر دو نوع گاز مورد استفاده قرار داد و در این زمینه مصرف کنندگان با مشکلی مواجه نخواهند شد. این نوع از رگلاتورها یا مانومترها به رنگ مشکی در بازار عرضه می گردند. در واقع می توان گفت این نوع از رگلاتورها بسیار پر مصرف می باشند که یک گیج مربوط به آن ها برای برای میزان گاز درون سیلندر و یک گیج دیگر آن ها میزان گاز خروجی را مشخص می نماید.

– رگلاتورهای گاز بر اساس میزان کارایی آن ها به چه صورت می باشند ؟

به طور معمول رگلاتورهای گاز را بر اساس میزان کارایی که برای مصرف کنندگان به دنبال دارند به دو دسته ی تک مرحله ی و دو مرحله ی تقسیم می نمایند. در این تقسیم بندی رگلاتورهایی که به صورت تک مرحله ی می باشند می توانند میزان فشار گاز خروجی را طی یک مرحله به میزان موردنیاز کاهش داده و به حد اعتدال برسانند تا خسارات جبران ناپذیری را به دنبال نداشته باشند.

عملکرد رگلاتورهای دو مرحله ی به این صورت می باشد که میزان گاز خروجی را طی دو مرحله کاهش می دهند . عموما این نوع رگلاتورها را برای خروجی هایی که به میزان 10 بار می باشند مورد استفاده قرار می دهند زیرا این نوع از رگلاتورهای گاز می توانند میزان گاز خروجی را ثابت نگه داشته و از نوسان آن پس از کاهش میزان فشار خروجی جلوگیری کنند.

- رگلاتورهای گاز بر اساس میزان کارایی آن ها به چه صورت می باشند ؟
– رگلاتورهای گاز بر اساس میزان کارایی آن ها به چه صورت می باشند ؟

رگلاتور گاز آرگون در صنعت گاز طبیعی چه کاربردی دارد ؟

رگلاتورهای گاز آرگون از دسته ی رگلاتورهای گاز صنعتی می باشند که کاربرد بسیاری در صنعت گاز طبیعی دارند . همانگونه که بیان شد میزان گازی که از طریق خطوط و لوله های مختلف به تمامی نقاط ارسال می گردد باید فشرده سازی شود.

میزان فشاری که برای فشرده سازی به گازها وارد می شود باید طی چند مرحله ی مختلف انجام پذیرد و رگلاتورهای گاز آرگون می توانند در صنعت گاز طبیعی مراحل فشرده سازی را به بهترین صورت انجام داده و یک راهکار نوین تلقی گردند. این رگلاتورها می توانند بر اساس ماهیت خود به صورت تک مرحله ی یا دو مرحله ی گاز را فشرده و میزان فشار آن ها به حد اعتدال برسانند.

در صنعت معدن رگلاتورهای گاز به چه صورت مورد استفاده قرار می گیرند ؟

طبق قاونین مختلفی که وجود میزان فشار با ارتفاع ارتباط مستقیمی دارد  بنابراین باید تمامی عملیات هایی که در صنعت معدن صورت می پذیرد با دقت فراوان انجام گیرد زیرا این عملیات ها فرمول ها و ماهیت های پیچیده ی دارند. برای رفع معضل های مربوط به این اعمال از رگلاتورها استفاده می شود تا میزان فشار را کاهش دهند در واقع رگلاتورها می توانند به عنوان یک دستگاه تنظیم کننده فشار به این صنعت وارد شده  و در یک بازه مشخص در طول کار نصب شوند تا از بروز آسیب های متعدد جلوگیری کنند.

در صورتی که رگلاتورها در بازه مشخصی نصب و تنظیم نشوند ممکن است سبب شکستگی و یا پارگی لوله ها شوند و میزان فشار بالایی را به تجهیزات وارد کنند. این فشارهای وارده می توانند سبب تخریب ابزارات و تجهیزات مختلف در این صنعت شوند بنابراین این نکته از جمله مواردی می باشد که باید کاملا مورد توجه قرار گیرد.

– کاربرد رگلاتورهای گاز در صنعت جوشکاری به چه صورت می باشد ؟

همانگونه که می دانید برای انجام دادن اعمالی همچون جوشکاری نیاز به فشار گاز می باشد  که به طور معمول این میزان فشار گاز را براساس نوع جوشکاری در اندازه های مختلف مورد استفاده قرار می دهند. در جوشکاری برای جوش و برش از سیلندرهای مخصوصی استفاده می شود که مقار بالایی گاز در آن ها ذخیره شده است

در واقع این سیلندرها برای ذخیره سازی گاز مورد استفاده قرار می گیرند از رگلاتورهای گاز برای این سیلندرها استفاده می شود که پس از نصب رگلاتور بر روی سیلندر می توان میزان فشار گاز خروجی را کنترل نمود و به میزان مورد نیاز برای انجام جوش و برش کاهش داد.

رگلاتورها چگونه می توانند میزان فشار آب را کنترل نمایند ؟

میزان فشار آب بر اساس نوع مصرفی که دارد نوسانات مختلفی به دنبال دارد که برای کنترل نمودن این میزان نوسانات مربوط به آب از رگلاتورها استفاده می شود تا اندازه فشار بالای آب به حد مورد نیاز مصرف کنندگان برسانند .

این دسته از رگلاتورها را می توان در منابعی که مربوط به ذخایر آبی     می باشد استفاده نمود و ماهیت آن ها به صورت تک مرحله ی می باشد یعنی طی یک مرحله می توانند میزان فشار بالای آب منابع را کاهش داده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند همچنین رگلاتورها را می توان برای تامین منابع آبی زیر زمینی نیز مورد استفاده قرار داد.

– رگلاتورها به طور معمول در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرند ؟

عمدتا رگلاتورها را می توان در صنایعی همچون کمپرسور هوا ، صنعت هواپیما سازی ، آشپزی ، صنعت آب و کاهش میزان فشار بالای آن ، صنعت مربوط به جوشکاری و برش ، صنعت معدن و صنعت گاز طبیعی مورد استفاده قرار داد و از مزایای آن در عرصه های مختلف بهره مند شد.

– رگلاتورهای گاز براساس محل نصب به چه صورت تقسیم می شوند ؟

عموما رگلاتورهای گاز بر اساس محلی که نصب می گردند به صورت زیر تقسیم بندی می نمایند :

– رگلاتورهای سر کپسولی یا سر سیلندری

– رگلاتورهای بین خطی – قابل نصب در میان خطوط لوله و تیوپ

– رگلاتورهای نقطه مصرف – قابل نصب در انتهای خطوط گازرسانی

– پنل های کنترل گاز دستی

– پنل های کنترل گاز نیمه اتوماتیک

– پنل های گاز تمام اتوماتیک

- رگلاتورهای گاز براساس محل نصب به چه صورت تقسیم می شوند ؟
– رگلاتورهای گاز براساس محل نصب به چه صورت تقسیم می شوند ؟

– رگلاتورهای مخصوص گازهای خورنده و سمی به چه صورت می باشند ؟

رگلاتورهایی که مخصوص گازهای خورنده می باشند را بر اساس نوع گاز دسته بندی می نمایند. در این نوع رگلاتورها قطعات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که کاربردهای فراوانی را به همراه دارند و در انتخاب نوع رگلاتور باید دقت کافی را به عمل آورد تا آسیب های متعددی را به جای نگذارند. از جمله مواردی که در تهیه ی این نوع رگلاتورها باید در نظر گرفته شود  جنش و نوع واشرهایی می باشد که  در این رگلاتورها به عنوان بند کننده مورد استفاده قرار می گیرند زیرا باید با رگلاتور سازگار باشند.

– عملکرد رگلاتورهای دو مرحله ی به چه صورت می باشد ؟

ماهیت این نوع رگلاتورها به این صورت می باشد که می توانند طی دو مرحله ی مختلف میزان فشار بالای گاز را کاهش داده و برای مصارف مختلف به حد اعتدال برسانند. عملکرد این نوع رگلاتور مشابهت بسیاری با رگلاتورهای تک مرحله ی دارد و نوع اتصال آن ها به صورت سری می باشد. رگلاتورهای دو مرحله ی دو صفحه ی دیافراگم دارند که این کاملا برخلاف رگلاتورهای تک مرحله ی می باشد که از یک دیافراگم برخوردار می باشند .

در این نوع رگلاتورها پس از کاهش میزان فشار بالای گاز این فشار کاهش یافته ثابت باقی می ماند و به صورت ثابت باقی می ماند که علت این ثابت ماندن فشار در واقع کاهش یافتن میزان فشار گاز طی دو مرحله می باشد.

میزان ظرفیت رگلاتورهای گاز به چه صورت می باشد ؟

ظرفیت رگلاتور گاز از عواملی می باشد باید در هنگام انتخاب و تهیه ی رگلاتور به آن اهمیت  ویژه ای داده شود. ظرفیت رگلاتور با میزان فشار ورودی و خروجی و چگالی گاز ارتباط مستقیمی دارد و به عنوان یک نسبت بسیار مهم میان فشار خروجی و فشار ورودی در نظر گرفته می شود. برای میزان جریان و ظرفیت یک رگلاتور سه مبنا در نظر گرفته می شود که این سه مبنا به صورت جریان کاملا بحرانی ، جریان بحرانی و جریان غیر بحرانی می باشد.

میزان ظرفیت رگلاتورهای گاز به چه صورت می باشد ؟
میزان ظرفیت رگلاتورهای گاز به چه صورت می باشد ؟

برای رگلاتورهای گاز یک معادله ی کلی در نظر گرفته شده که این معادله مربوط به جریان می باشد. در این معادله  K  به عنوان یک ضریب ثابت برای رگلاتور عمل می نماید که بستگی به ساختمان و نوع سیال عبوری از رگلاتور گاز دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]