انواع جوشکاری گاز

توسط سوزان کریستوف جوشکاری گاز شامل استفاده از مشعل شعله ای با گاز برای گرم کردن قطعه کار فلز و مواد پرکننده برای ایجاد جوش است. این گاز به طور کلی ترکیبی از یک گاز سوخت و اکسیژن است تا شعله ای تمیز و داغ ایجاد کند.

بسیاری ازگازهای مختلف می توانند به عنوان سوخت برای جوشکاری گاز مورد استفاده قرار گیرند و برای تأمین برق سیستم جوشکاری به برق لازم نیست و در نتیجه یک روش ساخت انعطاف پذیر و قابل حمل ایجاد می شود. تمام تکنیک های جوشکاری گاز به تجهیزات ایمنی مناسبی برای جوشکار و ذخیره گازهای جوش نیاز دارند.

جوش اکسیاستیلن

جوشکاری اکسی استیلن از مخلوطی از گاز استیلن و گاز اکسیژن برای تغذیه مشعل جوشکاری استفاده می کند. جوشکاری اکسی استیلن رایج ترین روش جوشکاری گاز است. این مخلوط گاز همچنین بالاترین دمای شعله گازهای سوخت موجود را فراهم می کند ، با این حال استیلن به طور کلی گران ترین گازهای سوختی است. استیلن یک گازناپایدار است و به مراحل خاص نگهداری و نگهداری نیاز دارد.

جوشکاری اکسی گاز

گاز تحت فشار به عنوان سوخت جوشکاری در نظر گرفته می شود که هزینه ساخت آن یک مسئله است ، به خصوص در مکان هایی که قوطی استیلن در دسترس نیست. مشعل های گازی برای صفحات فولادی ضخیم برش مشعل میتوانند از استیلن موثرتر باشند. بنزین را می توان با استفاده از سیلندر فشار به پمپاژ کرد ، که یک روش معمول توسط سازندگان جواهرات در مناطق فقیرنشین است.

جوشکاری گاز MAPP

Methylacetylene-propadiene-petroleum (MAPP) ترکیبی از گاز است که نسبت به دیگر مخلوط های گازی بی اثرتراست و باعث می شود استفاده و ذخیره آن از سرگرمی و جوشکارهای تفریحی ایمن تر باشد. MAPP همچنین میتواند در فشارهای بسیار زیاد استفاده شود و این امکان را برای استفاده در عملیات برش با حجم بالا فراهم می آورد.

جوشکاری بوتان / پروپان

انواع جوشکاری گاز بوتان و پروپان گازهای مشابهی هستند که می توانند به تنهایی به عنوان گازهای سوختی استفاده شوند یا بایکدیگر مخلوط شوند. بوتان و پروپان دمای شعله کمتری نسبت به استیلن دارند ، اما حمل و نقل آن ارزان تر و حملآسان تر است.

مشعل پروپان بیشتر برای لحیم کاری ، خم شدن و گرم کردن استفاده می شود. پروپان به نوع دیگری ازنوک مشعل نیاز دارد تا از نوک انژکتور استفاده شود زیرا این گاز سنگین تر است.

انواع جوشکاری گاز
انواع جوشکاری گاز

جوشکاری هیدروژن

هیدروژن را می توان در فشارهای بالاتر نسبت به سایر گازهای سوختی استفاده کرد ، و این امر را مخصوصاً درفرآیندهای جوشکاری در زیر آب مفید می کند. برخی از تجهیزات جوشکاری هیدروژن با تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن برای استفاده در فرآیند جوشکاری ، الکترولیز را خاموش می کنند. این نوع الکترولیز اغلب برای مشعل های کوچک ، مانند نمونه هایی که در فرآیندهای ساخت جواهرات مورد استفاده قرار می گیرند ، استفاده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]