انتخاب صحیح در مورد نازل های جوش ( شعله پوش ) تورچ میگ 

چرا نازل های جوشکاری (شعله پوش ) از مس ساخته شده اند؟و سوالات دیگری در مورد نازل های MIG شما

انتخاب صحیح نازل جوشکاری تورچ میگ که برای جلوگیری از آسیب رساندن به جوش ،دوباره کاری و زمان خاموشی دستگاه میگ حوشکاری جلوگیری می کند .

برخی از عوامل تصمیم گیری

مانند هر مورد مصرفی ، هدف نهایی این است که تعویض جایگزین را برای هرچه بیشتر ممکن انجام دهید. و این به معنای مطابقت نازل مناسب با کاربرد مناسب است. نوع پروژه ، فلز قطعه کار و حالت جوش می تواند به شما کمک کند در انتخاب نازل خودبا دقت شوید. به عنوان مثال استفاده از حالت پالس در مقابل اسپری یا اتصال کوتاه منجر به گزینه های مختلفی خواهد شد. سطح جریان شما ، گرما ، دسترسی به جوش و میزان مورد انتظار پاشش نیزخواهد بود.

نوع نازل مورد استفاده شما می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت کار شما داشته باشد ، بنابراین انتخاب عاقلانه مهم است. در اینجا برخی از متداول ترین انواع نازل های تورچ میگ ، آنچه از آنها ساخته شده است ، و نحوه کارکرد آنها به بهترین شکل ارائه شده است.

نازل های جوشکاری MIG از چه مواردی ساخته شده اند؟

بیشتر اوقات ، نازل ها از مس یا برنج ساخته شده اند ، اگرچه برخی از برنامه ها با نازل های اندود شده نیز به خوبی کار می کنند.

نازلهای مس

نازل شعله پوش  های جوشکاری مس انتخاب مناسبی برای محافظت در برابر پاشش است ، اما اگر روی شغلی کار می کنید که نیاز به زمان قوس طولانی تر یا آمپراژ بالاتر داشته باشد ، تنها انتخاب شماست. برای محافظت بیشتر در برابر گرمایزیاد (دامنه 400 تا 600 آمپر) ، نازل های مس سنگین دارای دیواره های ضخیم تر و عایق های ضخیم تر هستند.

نازل های برنجی

شعله پوش ، نازل های جوشکاری برنجی می تواند انتخاب مناسبی برای مقاومت در برابر پاشش باشد – اگر با آمپراژهای کمتری کار می کنید ، بین 100 تا 300 آمپر. آنها همچنین

مقرون به صرفه ترین البته مراقب باشید که نازل های برنجی می توانند در شرایط گرمای زیاد و حتی به طور بالقوه خرد شوند.

در هنگام استفاده به عنوان درج ، برنج همچنین می تواند به حفظ قطر داخلی نازل برای مدت طولانی کمک کند ، که منجر به مصرف طولانی تر آن می شود.

در برخی موارد ، ممکن است نازل اندود کرومی یا نیکل را نیز در نظر بگیرید. آبکاری نسبت به مس یا برنج بهتر است و از بین رفتن حرارت آن نیز می تواند دوام بالایی داشته باشد. و فلزی که معمولاً زیر صفحه است؟ مس. بنابراین شما میتوانید مزایای استفاده از هر دو فلز را بدست آورید.

عمر طولانی یک نازل جوش داده شده MIG باعث می شود تا نازل مورد نظر برای برنامه های جوشکاری طولانی ازجمله رباتیک باشد.

اندازه های نازل و شکل ها

شکل نازل یا شعله پوش و اندازه سوراخ در رابطه با اندازه اتصالات جوش و جریان اهمیت دارد. نازل ها می توانند در اندازه های مختلف از ⅜ “تا ⅜” وارد شوند ، و به عنوان یک قاعده کلی ، اندازه سوراخ های نازل باید با سطح جریان افزایش یابد.

هدف شما در انتخاب اندازه و شکل ، بهینه سازی پوشش گاز و کاهش پراکنده است. یک روش برای پیدا کردن نازلمطلوب ، انتخاب بزرگترین اندازه ممکن است به شکلی باشد که بهترین دسترسی را به اتصالات جوش داشته باشد. درغیر این صورت ، می توانید با کیفیت کار یا زندگی نازل به مشکلاتی برخورد کنید.

پس از تعیین نازل ، شعله پوش  صحیح برای شغل خود ، همیشه محصولی با کیفیت را انتخاب کنید که تا حد ممکن ادامه یابد.   انتخاب صحیح در مورد نازل های جوش ( شعله پوش ) تورچ میگ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]