اصول جوشکاری MAG (جوشکاری قوس CO 2 )

1. جوشکاری قوس CO2

در جوشکاری قوس CO2 ، سیم جوش سیم پیچ در سیم پیچ توسط موتور تغذیه به طور خودکار در داخل مشعل جوش قرار می گیرد. سیم جوش که از طریق نوک تماس با آن الکتریسیته می شود ، به الکترود تبدیل می شود تا یک قوس بین خود و فلز پایه ایجاد کند. گرمای قوس سیم و فلز پایه را ذوب می کند تا به دو قطعه فلز پایه بپیوندد. در این حالت ، برای اینکه فلز جوش تحت تأثیر اکسیژن و نیتروژن موجود در جو قرار نگیرد ، گاز  CO2 از نازل مشعل جوشکاری برای محافظت از استخر جوش تهیه می شود. شماتیک آن در زیر نشان داده شده است.

2. اصول

هنگامی که آهن با نیتروژن موجود در جو وجود دارد ، شکننده می شود.بنابراین اغلب از گاز CO2 برای محافظت از استخر جوش از جو استفاده می شود. گاز CO2 را می توان با گرمای قوس فوق العاده درجه حرارت بالا به درون CO و O در نزدیکی قوس تجزیه کرد.

O تجزیه شده با آهن مذاب ترکیب می شود تا FeO تشکیل شود.

اصول جوشکاری MAG به طور متوالی ، C که در فولاد موجود است ترکیب با O راحت تر از آن است که آهن O را از FeO برای تولید گاز CO محروم می کند ، که به سمت چپ در فلز جوش باقی مانده است تا سوراخ های ضربه ای ایجاد کند. فلز جوش که دارای سوراخ های سوراخ دار است ، نمی توان صحیح به نظر رسید.

برای بهبود صدا ، از سیم جوشکاری شده که حاوی سی و منگنز است که با O رابطه بیشتری دارد. در این حالت ، O در FeO نه با C بلکه با Si و Mn ترکیب می شود و روی سطح استخر جوش شناور می شود تا سرباره SiO2 و MnO تشکیل شود. اگرچه سرباره تشکیل شده است ، فلز جوش بدون سوراخ سوراخ می شود.

علاوه بر این Si و Mn که مانع از سوراخ های حفره ای می شوند ، عناصر شیمیایی مختلف دیگری نیز به سیم جوش اضافه می شوند تا فلز جوش قدرت ، مقاومت ، مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر خوردگی و سایر خصوصیات را داشته باشد.

3. ویژگی ها

در مقایسه با جوش قوس فلزی محافظ ، جوشکاری قوس CO2 دارای مزایا و معایب زیر است.

(1) مزایا ① از آنجا که قطر سیم کوچک است ، چگالی جریان جوش زیاد است و بنابراین سرعت رسوب بزرگ است. ② غلظت خوب قوس نفوذ عمیق را متوجه می شود. ③ راندمان رسوب زیاد است و تشکیل سرباره اندک است ، که باعث می شود پس از هر بار عبور سرباره نیازی به برداشتن آن نباشد. ④ میزان تولید قوس بالاست ، در نتیجه هزینه جوشکاری کاهش می یابد و فرایند اقتصادی تر می شود. ⑤ هیدروژن موجود در فلز جوش کم است که به مقاومت در برابر ترک و خاصیت مکانیکی کمک می کند.  

(2) معایب ① صفحه نمایش بادگیر در برابر باد زیاد با سرعت 2 متر بر ثانیه لازم است.یا بالاتر ② حتی اگر از کابل مجرای بلند استفاده شود ، منطقه متحرک جوش محدود است. ③ قیمت منبع تغذیه بالاست.  

اگر چنین مزایا و معایبی را با فرآیند جوش قوس فلزی محافظ مقایسه کنید ، بدیهی است که جوشکاری قوس CO2 راندمان بالاتری ، هزینه کمتری برای جوشکاری و اقتصادی بهتر دارد. چنین اثرات مفیدی را می توان در جوشکاری اتوماتیک ، به ویژه در جوشکاری روباتیک به حداکثر رساند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]