کپسول پرسی

آگاهی از نکات گفته شده در متن زیر حوادث احتمالی در هنگام استفاده از کپسول پرسی را به حد اقل می رساند. کپسول پرسی در مجموعه بالن صنعت خرید و فروش خواهد شد. این محصول به صورت نو و دست دوم انجام می گردد و در سایز مختلف صورت می پذیرد.

نکات ایمنی

  1. در صورتی که از کپسول پرسیهای حاوی گازهای قابل اشتغال یا قابل انفجار استفاده می شود ، حتما باید کپسول آتش نشانی در محل وجود داشته باشد.
  2. در صورت عدم وجود اطلاعاتی همچون وزن، حجم، سال ساخت، شماره سریال و .. بر روی بدنه کپسول پرسی می بایست از ورود آن به چرخه مصرف جلوگیری کرد.
  3. قبل از اتصال رگولاتور به کپسول پرسی جهت خارج نمودن گرد و غبار، شیر کپسول پرسی را به آرامی باز نموده (صرفا برای گازهای خنثی) و سپس بلافاصله ببندید. این کار را باید در محلی که منبع جرقه یا شعله وجود ندارد انجام دهید و هرگز در مقابل، مجاور شیر و روبروی گیج فشارسنج کپسول پرسی نباید ایستاد. نکته! کپسول پرسیهای هیدروژن و الباقی گازهای آتشزا و سمی را نباید به صورت آنچه که در بالا گفته شد ( مورد 3) تمیز نمود زیرا احتمال مشتعل شدن و انفجار وجود خواهد داشت.
  4. لوله های گاز که لرزش دارند را بایست محکم کنید، احتمال بروز نشستی به علت لرزش زیاد وجود دارد.
  5. استفاده از انبردست و … جهت باز بسته نمودن شیر کپسول پرسیها موجب آسیب دیدن شیر و از بین رفتن آب بندی آن می شود.
  6. نباید شیر کپسول پرسیها را ناگهانی و به سرعت باز کرد زیرا در این صورت بعلت آزاد شدن ناگهانی فشار داخل کپسول پرسی، ممکن است به رگلاتور آسیب وارد شود.
  7. زمانی که شیر کپسول پرسی باز است نباید محیط کار را ترک کرد.
  8. اقدام به تعمیر شیر کپسول پرسی دارای گاز تحت فشار بسیار خطرناک است.
  9. در صورتی که شیر کپسول پرسی نشتی دارد ، کپسول گاز را به هوای آزاد یا محلی با تهویه مناسب و دور از هر گونه منبع گرمایی یا جرقه انتقال دهید و گروه ایمنی و آتش نشانی را برای اقدام مناسب به محل بخوانید.
  10. هرگز از اکسیژن و دیگر گازهای تحت فشار جهت یافتن نشتی، تمیزکاری، تحت فشار قرار دادن و… استفاده ننمایید زیرا خطر انفجار وجود دارد.
  11. هرگز از شعله یا آب جوش جهت گرم کردن شیر های یخ زده کپسول پرسیها استفاده ننمایید.
  12. شیر کپسول پرسیهای خالی نیز باید بسته نگهداری شوند . زیرا نفوذ هوا و رطوبت به درون کپسول پرسی، خوردگی بدنه کپسول پرسی و ناخالصی گاز درون کپسول پرسی را در پی خواهد داشت.
  13. از بستن کپسول پرسیها به میزکار و دیگر محل هایی که امکان دارد به عنوان بخشی از یک مدار الکتریکی واقع شود اجتناب نمایید.
  14. با توجه به این که فشار کپسول پرسیهای خالی مساوی فشار محیط (حدود 1 بار) می باشد، لذا خالی بودن کپسول پرسی به معنای عدم وجود گاز درون آن نمی باشد.
  15. گیج و رگلاتور را بایستی پس از انجام کار از کپسول گاز جدا نمود و درپوش کپسول پرسی را بر روی آن قرار داد.
  16. قبل از جدا نمودن گیج و رگلاتور از کپسول پرسی، شیر کپسول پرسی را بسته و گاز موجود در مسیر را تخلیه نمایید.
  17. بدون داشتن آگاهی کامل از خواص گازها، از ترکیب آن ها خودداری کنید.
  18. جهت شناسایی محتویات کپسول پرسیها، تنها به رنگ و یا نوشته های موجود بر روی کپسول گاز استناد نکنید، اسناد خرید را بررسی کنید.
  19. برای هر گونه دست کاری و یا تعویض شیر از تعمیرکار غیر متخصص استفاده ننمایید.
  20. در صورت مشاهده هر گونه عیب بر روی بدنه و شیر کپسول گاز قبل از ارسال آن برای شارژ بایستی اشکالات توسط کارشناس فنی بر طرف شود.
  21. هرگز از فشار گاز برای شوخی کردن با همکاران خود استفاده نکنید. گزارشات متعددی از آسیب دیدگی اعضای داخلی بدن و بیرون آمدن چشم از حدقه و… در اثر شوخی با فشار گاز وجود دارد.
  22. شلنگ ها را بایستی قبل از استفاده امتحان نمود و در صورت مشاهده هرگونه آسیب دیدگی می بایست دور ریخته شوند .
  23. به هنگام استفاده از شلنگ بایستی کاملا باز شده باشند. احتمال انفجار ، نشتی و حریق در شلنگ های چنبره زده و یا حلقه شده بسیار زیاد است.
  24. بایستی از بسته بودن شیر کپسول پرسیها اطمینان حاصل نمایید اما در نظر داشته باشید بیش از حد شیر را محکم نکنید.
  25. به منظور جلوگیری از ورود رطوبت هوا و محیط از منافذ کپسول پرسیی که برای شارژ مجدد ارسال می شود همیشه مقدار کمی فشار در کپسول پرسی باقی بگذارید زیرا اینکار موجب حفظ خلوص و کیفیت گاز مورد استفاده می شود.
  26. کپسول پرسی ها را در اتاق های در بسته و محیط کار تخلیه نکنید.

بروزرسانی 99/07/01 + بالا

کپسول گاز پرسی

مجموعه بالن صنعت با توجه به نکات ایمنی و استاندارد ها در مراحل فروش محصولات خود توانسته است اطمینان مشتریان خود را جذب نماید. کپسول گاز پرسی یکی از محصولاتی است که در صنعت و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نوع شیر های استفاده شده در کپسول ها می توان کپسول را تشخیص داد.

کپسول پرسی گاز با توجه به موجود بودن همیشگی در بازار و امکان شارژ آن در تمام مراکز توانسته است بین مشتریان و رقبای خود جایگاه مناسبی را کسب نماید. از تجهیزات مورد نیاز این نوع کپسول به صورت کامل در بازار موجود است.

شرکت های تولید کننده کپسول گاز توانسته اند با یکدیگر رقابت نمایند. از رقبایل کپسول گاز پرسی می توان کپسول ایران گاز اشاره نمود که در تصویر می توانید مشاهده نمایید.

کپسول پرسی

کپسول پرسی از نوع روپیچ بوده و زمانی که بخواهید رگلاتور مخصوص آن را تهیه نمایید باید از نوع مهره ای باشد تا بتوانید به یکدیگر متصل نمایید. محصولات پرسی در ایران تولید میشود و به صورت نو وارد بازار مصرف میشود که پس از خرید توسط مشتریان و در صورت فروش مجدد به صورت دست دوم ارائه می گردد.

شیر کپسول گاز پرسی

کپسول ها پس از مصارف طولانی و باز و بسته شدن رگلاتور موجب خراب شدن شیر کپسول می گردد که نیاز به تعمیر یا تعویض می باشد. شیر کپسول گاز پرسی به صورت یدک می توان تهیه نمود که یکی از محصولات مجموعه بالن صنعت به شمار میرود.

این محصولات توسط کارخانه ارائه می گردد تا در خدمات رسانی به مشتریان گام موثر برداشته شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]