آیا می خواهید جوش MIG خود را بهبود بخشید؟ با رعایت این نکات می توانید عملیات جوشکاری MIG خود را به درستی به پایان رسانده و اطمینان حاصل کنید که به اندازه هر جوشکار دیگری ایمن ، کارآمد و حرفه ای هستید.

1. بخاطر داشته باشید که بهترین اپراتور جوش MIG به ایمنی اهمیت می دهد.
هرگز فراموش نکنید که جوشکاری، وقتی به طور نادرست انجام شود، می تواند خطرناک باشد. شوک الکتریکی، دود و گازها، پرتوهای قوس ، قطعات داغ ، سر و صدا و بسیاری از خطرات احتمالی دیگر در منطقه جوشکاری وجود دارد. پرتوهای نور ماوراء بنفش و مادون قرمز نیز می توانند پوست شما را مانند به آفتاب سوختگی، بسوزانند و به چشمان شما آسیب برسانند. به همین دلیل بهترین اپراتور جوش MIG کسی است که می داند چگونه ایمن بماند.
در جوشکاری استفاده از کلاه ایمنی ، دستکش ، کفش ها و لباس هایی که کاملاً پوست را بپوشانده ضروری است. حتماً الیاف طبیعی مقاوم در برابر شعله مانند جین و چرم بپوشید و از چرم مصنوعی که در اثر برخورد مواد مذاب جوش ذوب می شوند، خودداری کنید همچنین از پوشیدن شلوار با دکمه های فلزی یا پیراهن با جیب خودداری کنید، زیرا آنها می تواند باعث جرقه شده و منجر به جراحات شوند.

به خاطر داشته باشید که جوشکاری MIG اغلب گرما، جرقه ها و پراکندگی زیادی تولید می کند و نسبت به برخی از اشکال دیگر جوشکاری به درجه مهارت کمتری نیاز دارد. بنابراین، استفاده از دستکش های چرمی ضخیم که سطح بالاتری از محافظت را دارند، هوشمندانه است. به همین ترتیب، کفش چرمی را انتخاب کنید که تمام پا را بپوشاند، کفش های چرمی، اغلب بهترین محافظت را دارند.
سرانجام، از وجود تهویه کافی در هنگام جوشکاری اطمینان حاصل کرده و اطلاعات ایمنی مواد (MSDS) را برای هر فلز جوش داده شده و الکترود مورد بررسی قرار دهید. در صورت نیاز از دستگاه تنفس اکسیژن هنگام جوشکاری استفاده کنید.
2- تحقیقات خود را قبل از تنظیم تجهیزات انجام دهید.
قبل از اینکه جوشکاری را شروع کنید، تحقیقات آنلاین را انجام دهید تا بهترین تجارب را برای سیم جوش در اختیارتان بدست آورید، یا با سازنده الکترود تماس بگیرید و تحقیق کنید. انجام این کار به شما می‌گوید که پارامترهای پیشنهادی تولید کننده برای سیم جوش شما چه هستند، یعنی می گویند سرعت تغذیه مناسب سیم، آمپراژ و ولتاژ، همراه با مناسب‌ترین گاز حفاظتی چه مواردی هستند. تولید کننده حتی به شما خواهد گفت که مناسب ترین فاصله الکترود یا فاصله کاری (CTWD) برای سیم خاص شما چیست.
3- مطمئن شوید که تمام اتصالات شما قبل از شروع کار صحیح است.
قبل از شروع جوشکاری، مطمئن شوید که تمام اتصالات محکم شده است. از تفنگ MIG گرفته تا پین برق که آن را به منبع تغذیه وصل می کند. همچنین مطمئن باشید که هیچ گونه پاشش پراکنده ای روی مواد مصرفی وجود ندارد. در ضمن بهتر است کابل زمین (ارت) همواره نزدیک به فضای کاری باشد.

علاوه بر این ، به طور مرتب هرگونه کثیفی یا زباله هایی که روی قطعات مصرفی شما وجود دارند را از سیم جوش  جمع کرده و با استفاده از هوای فشرده تمیز کنید.
4- انتخاب مناسب درایو به منظور تغذیه مناسب سیم.
انتخاب نادرست درایو می‌تواند منجر به تغذیه ضعیف سیم شود. سایز و نوع سیم استفاده ‌شده را در نظر بگیرید و آن را با چرخ محرکه درست مطابقت دهید.
5- از الکترود تماس صحیح استفاده کنید.
در نظر گرفتن نکات تماس می تواند تأثیر بسزایی در عملکرد جوش MIG داشته باشد زیرا این ماده مصرفی وظیفه انتقال جریان جوش به سیم را از طریق عبور از حفره و ایجاد قوس بر عهده دارد.
موقعیت نوک تماس در داخل نازل ، که به آن شکاف نوک تماس گفته می شود ، بسیار مهم است. موقعیت صحیح این شکاف می تواند باعث کاهش، ( پراکندگی بیش از حد ، تخلخل ، نفوذ ناکافی و سوزاندن مواد و یا پیچاندن مواد نازک تر) شود.
6. از گاز محافظی که به بهترین وجه مناسب سیم شما باشد استفاده کنید.
همیشه بدانید سیم شما به چه گاز نیاز دارد – خواه 100٪ CO2 یا آرگون باشد یا ترکیبی از این دو. در حالی که CO2 به میزان قابل توجهی ارزانتر از آرگون است و برای نفوذ به جوش بر روی فولاد نیز مناسب است، اما تمایل به خنک تر شدن دارد و این امر برای مواد نازک تر قابل استفاده است. برای نفوذ بیشتر و جوش تمیز از مخلوط گاز CO2 با آرگون 25 درصد 75 درصد استفاده کنید ، زیرا پراکندگی کمتری نسبت به استفاده از CO2 صد درصد دارد.
در اینجا چند پیشنهاد برای محافظت از گازها برای انواع متداول سیم در جوش MIG وجود دارد:
سیم فولادی کربن جامد: برای سیم فولادی کربن جامد باید از گاز محافظ CO2 یا مخلوط آرگون با CO2 استفاده شود که بهترین استفاده آن در داخل خانه و بدنه خودرو است .
سیم آلومینیومی: از گاز محافظ آرگون باید برای سیم آلومینیومی استفاده شود که برای جوشکاری های قوی تر و تغذیه آسان تر ایده آل است.
سیم از جنس استنلس استیل : در جوش MIG سیم از جنس استنلس استیل به خوبی با سه مخلوط هلیوم ، آرگون و CO2 کار می کند.
منابع:
https://www.bernardwelds.com/7-tips-for-improving-mig-welding-p159576#.XXHwEy4zZdg

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]