در این مقاله سعی می شود در مورد مانومتر co2 توان جم مطالبی را ارائه دهیم.

افرادی که در صنعت جوشکاری استیل و غیره و همین طور افرادی که با دستگاه های متفاوت آزمایشگاهی در لابراتورها و کاربرانی که در آکواریوم ها برای تولید حباب از گاز دی اکسید کربن استفاده می کنند از مهم ترین نگرانی هایشان پیدا کردن دستگاهی برای خارج کردن گاز از سیلندر با دقت زیاد است .

مانومتر co2 توان جم
مانومتر co2 توان جم

همان طور که مستحضر هستید به واسطه ی مانومتر فشار داخل کپسول قابل دسترس بوده و قابل استفاده می شود . فشار داخل گاز محفظه طی یک روند ترمودینامیکی به فشار قابل استفاده تبدیل می شود که مصرف کنندگان می توانند آن را به کار گیرند .

مانومتر گاز دی اکسید کربن چیست؟

مانومتر دی اکسید کربن توان جم چیست؟

مانومتر دی اکسید کربن توان جم چه کاربردهایی دارد؟

انواع مختلف مانومتر co2 توان جم چیست؟

قیمت و انواع مانومتر توان جم دوگیج به چه صورت است ؟

مانومتر گاز دی اکسید کربن چیست؟

گاز دی اکسید کربن یا کربنیک از به هم پیوستن کربن با اکسیژن به وجود می آید . بر اثر اشتعال ذغال و مواد آلی در نزدیکی اکسیژن ، تخمیر مایعات ، تنفس گیاهان و حیوانات و غیره تولید می شود .

در واقع اگر بخواهیم این قضیه را واضح تر توضیح دهیم باید گفته شود وقتی که عنصر کربن می سوزد تبدیل به گازی به نام دی اکسید کربن می گردد که این گاز در اثر سوختن کامل عنصر کربن به وجود می آید .

مانومتر گاز دی اکسید کربن چیست؟
مانومتر گاز دی اکسید کربن چیست؟

از جمله ویژگی های گاز Co2 بی رنگ و بی بو بودن آن است و همچنین دارای طعمی ترش مانند است وزن گاز دی اکسید کربن برابر با 1/52 می باشد . از آنجایی که این گاز از هوا سنگین تر است همواره در قسمت پایین محیطی که به وجود می آید پخش می شود . گاز Co2 حدودا /03 0 درصد از کل گازهای تشکیل دهنده ی هوا را شامل می شود .

گیاهان از گاز کربن دی اکسید در فتوسنتز جهت ساخت قندها استفاده می کنند و می توانند با دریافت این گاز سبب تشکیل اکسیژن شوند و آن را به بیرون انتشار دهند همچنین کربن دی اکسید موجود در هوا به عنوان یک سپر حرارتی برای کره ی زمین محسوب می شود و با تاثیر گلخانه ای خود از سرد شدن اتمسفر ممانعت به عمل می آورد .

با اینکه در اتمسفر زمین به دلیل تراکم زیاد این گاز که ناشی از سوختن سوخت های فسیلی و تولید دی اکسید کربن به عنوان یکی از آلوده کننده های هوا در نظر گرفته می شود

اما همان طور که در بالا گفته شد دی اکسید کربن یکی از گازهای گلخانه ایست که باعث می شود اشعه های خورشید که طول موج پایینی دارند از ابرها عبور می کنند به زمین برخورد کرده و پس از بازتاب از سطح زمین و افزایش طول موج آنها از خروج این امواج از اتمسفر جلوگیری می کند و باعث ممانعت از سرد شدن سطح کره ی زمین می شود .

پرتوهای بازتاب شده از سطح زمین از نوع فروسرخ هستند که این پرتوها جز پرتوهای خطرناک به حساب نمی آیند و پس از اینکه به گازهای گلخانه ای برخورد کنند به سطح زمین بر می گردند که سبب گرم شدن سطح زمین می شود .

اگر گاز کربن دی اکسید توسط انسان استفاده شود در ابتدا احساس تنگی نفس به شخص دست می دهد و اگر تنفس این گاز طولانی گردد احتمال خفه شدن شخص وجود دارد .

این گاز در کپسول های آتش نشانی وجود دارد دلیل آن این است که گاز کربن دی اکسید بر عکس گاز اکسیژن که سبب افزایش شعله های آتش می شود سبب خاموش شدن آتش می گردد .

گاز کربن دی اکسید یک گاز بی رنگ است و در صورتی که در غلظت های زیاد از آن تنفس شود سبب سوزش گلو و بینی و ترش شدن دهان می گردد .

باید توجه داشت که انجام این کار جهت آزمایش برای تجربه کردن موارد بالا بسیار خطرناک است این اتفاق به دلیل حل شدن کربن دی اکسید در بزاق دهان و ایجاد یک محلول ضعیف اسیدی به اسم کربنیک اسید می باشد .

مانومتر دی اکسید کربن توان جم چیست؟

این مانومتر جهت خارج شدن گاز تولید گردیده است و طبق ساختار دی اکسید کربن و با توجه به تولید سرمای زیاد این نوع گاز از مدلی استفاده می شود که توانایی تنظیم خارج شدن گاز را به مقدار بالا به وجود بیاورد .

باید این نکته را در نظر داشته باشید که این مانومترها با مانومترهای دیگر متفاوت است و بر اساس استانداردهای بین المللی هر گاز با توجه به ساختار مولکولی آن به طراحی مخصوص خود نیاز دارد.

متاسفانه در سال های قبل تعدادی از عرضه کنندگان این محصول به اشتباه یا به عمد از رگلاتورهایی مانند گاز اکسیژن یا گازهای دیگری به جز دی اکسید کربن برای در اختیار گذاشتن مشتریان استفاده می کردند .

مانومتر دی اکسید کربن توان جم چیست؟
مانومتر دی اکسید کربن توان جم چیست؟

این کار آنان دارای عواقبی مانند : فاصله گرفتن محصول ارائه شده از محصول اصلی و نتیجه نگرفتن مشتریان و همچنین احتمال دارد عوارضی مانند : تیره شدن قسمت جوشکاری (که باعث نابودی دی اکسید کربن و در نتیجه فاسد شدن آن بخش می شود)، نابود شدن گیاهان آکواریومی و غیره به همراه داشته باشد .

از مشخصات تشخیص مانومتر CO2 از دیگر گازهای موجود در بازار می توان به رنگ مشکی که رنگ منحصر به فرد این گاز است اشاره کرد . این رنگ حتی در کپسول آن هم مراعات شده است .

مانومتر دی اکسید کربن دو گیج دارد که گیج اولی آن در سمت چپ ما قرار داده شده که برای نشان دادن میزان گاز داخل سیلندر به کار گرفته می شود و گیج دوم که در سمت راست قرار دارد برای مقدار خارج شدن گاز از کپسول است که می توان آن را هم تنظیم کرد .

مانومتر دی اکسید کربن توان جم چه کاربردهایی دارد؟

از مانومتر دی اکسید کربن در ریخته گری ، صنایع غذایی ، صنعت جوشکاری ، و خاموش کردن شعله های آتش استفاده می شود . برای کالیبراسیون لوازم اندازه گیری به کار رفته برای امتحان انتشار موتور از مخلوط کردن کالیبراسیون دی اکسید کربن و نیتروژن استفاده می شود . از موارد دیگری که می توان برای کاربرد مانومتر CO2 نام برد استفاده از نوشیدنی های غیر الکی ، آب جو و آب معدنی است .

لازم است بدانید که از دی اکسید کربن مایع برای انفجار در معدن ها و همین طور در صنعت نفت نیز از دی اکسید کربن برای زیاد شدن بازیافت نفت استفاده می شود .

مانومتر دی اکسید کربن توان جم چه کاربردهایی دارد؟
مانومتر دی اکسید کربن توان جم چه کاربردهایی دارد؟

در دستگاه های صنعتی و پزشکی از مانومتر CO2 برای سنجش اندازه ی Co2 استفاده می شود.

یکی از نمونه های که مانومتر CO2  زیاد به کار می رود در لوازم ابزار صنعتی در صنایع است که از پر اهمیت ترین موارد مصرف می توان به اندازه گیری میزان فشار در سیستم های جوش و برش و سیستم های اتوماسیون صنعتی و همین طور خطوط و تاسیسات پایپینگ بیمارستانی اشاره کرد .

آنالوگ و دیجیتال دو شکل مختلف مانومتر CO2 هستند که در دستگاه های متفاوتی مثل : سیستم های تنظیم انتقال Co2 ، سیستم های پزشکی ، سیستم های کنترل فشار CO2 یا نیتروژن و همین طور همه ی بخش هایی که برای نشان دادن میزان فشار بر حسب bar یا psi استفاده می شود تولید می گردد.

از مانومتر برای اندازه گیری فشار ، اندازه گیری ارتفاع از سطح دریا ، اندازه گیری ارتفاع /عمق ، اندازه گیری جریان و همین طور آزمایش نشتی استفاده می شود . در این جا هر یک را به اختصار توضیح می دهیم.

اندازه گیری فشار :

از کاربردهای اصلی و مهم حسگرهای فشار اندازه گیری است که در حالاتی از جمله هواپیما ، اتومبیل ، لوازم هواشناسی و سایر وسایلی که در آنها فشار اثر بخش است مورد استفاده قرار می گیرد .

اندازه گیری ارتفاع از سطح دریا :

از موارد استفاده ی آن می توان به هواپیما ، ماهواره ، موشک ، بالن های هواشناسی و غیره اشاره کرد . در همه ی این موارد از رابطه ی بین تغییرات فشار با ارتفاع نسبت به سطح دریا به کار برده می شود .

اندازه گیری ارتفاع / عمق :

از حسگر های فشار برای اندازه گیری ارتفاع سطح مایع می توان استفاده کرد . عموما از این روش برای اندازه گیری مکان جسم غوطه ور در آب (مثل : غواص ها و زیر دریایی ها) و یا بلندی میزان مایع درون یک محفظه (مثل : مایع درون برج آب ) به کار برده می شود .

اندازه گیری جریان :

به وسیله ی اثر ونتوری و رابطه اش با فشار می توان جریان را اندازه گیری کرد . تفاوت فشار بین دو قسمت یک تیوب نتوری با کلفتی دهانه متفاوت اندازه گرفته می شود .

این تفاوت فشار با سرعت جریان گذرنده از تیوب رابطه ی بی واسطه دارد . از جایی که این تفاوت فشار به طور نسبی در طیف کوچکی قرار دارد از حسگرهای فشار با بازه کم به کار برده می شود .

آزمایش نشتی :

با اندازه گرفتن کاهش فشار ، نشتی سیستم را می توان پیداکرد . راه هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد دو نوع هستند :

  • اندازه گرفتن فشار و وارسی تغییرات آن در امتداد یک بازه زمان .
  • اختلاف فشار سیستم با فشار سیستمی با نشتی نمایان و استفاده از این تفاوت فشار.

از رگلاتور CO2 دو گیجه در مواردی همچون :

  • مواردی که در پزشکی مانند : لاپاراسکوپی و … به مصرف می رسد .
  • مجموعه ای از فشار شکن که از برنج و استیل ساخته شده است.
  • تنه ی تراشیده شده و یکدستی از فلز برنج.
  • برای ممانعت از ورود املاح و ناخالصی های گاز کربن دی اکسید به مجموعه ی فشار شکن از فیلتر استفاده می شود .
  • از گیج 315 بار برای نمایش فشار ورودی رگلاتور استفاده می شود .
  • از گیج 16 بار برای نمایش فشار خروجی رگلاتور استفاده می شود .
  • دارای قابلیت منظم کردن فشار 1 الی 10 بار می باشد .
  • از محافظ گیج برخوردار است .

انواع مختلف مانومتر ده co2 توان جم چیست؟

از دستگاه هایی که برای اندازه گیری فشار استفاده می شود می توان به مانومتر اشاره کرد . در حقیقت مانومتر فشار سنجی ست که به واسطه ی آن می توان فشار گاز حبس شده در یک ظرف را اندازه گرفت .

مهم ترین دلیل اندازه گیری مقدار فشار مربوط است به قسمتی به نام لوله ی برودون که این قسمت از اصلی ترین قطعه های پر اهمیت مانومتر می باشد و از لحاظ شکل ساختاری حالتی شبیه C با مقطعی بیضی شکل دارد .این قست از مانومتر دارای یک طرف بسته است و طرف دیگر به قسمت فشار وصل می شود .

این نوع فشار سنج ها توانایی اندازه گیری 30 تا 50 هزار پوند بر اینچ مربع را دارند . همان طور که در قسمت بالا اشاره شد که یک قسمت لوله به نقطه ی فشار متصل است

انواع مختلف مانومتر ده co2 توان جم چیست؟
انواع مختلف مانومتر ده co2 توان جم چیست؟

نکته

باید به این نکته نیز اشاره کرد که این فشار وارد شده سبب می شود قسمت آزاد این لوله به حرکت در آید و این حرکت از طریق یک سیستم اهرمی به عقربه و چرخ دنده انتقال بیابد . به این طریق عقربه بر روی صفحه ی فشار نمایش می یابد .

یکی دیگر از انواع مانومتر ها ، مانومتر U شکل است و همان طور که از نامش پیداست از یک لوله به شکل U  ساخته شده است که یک سر لوله به ظرف آبی گاز اتصال داشته و سر دیگر آن باز می باشد .در داخل این لوله از مایعات مختلفی مانند جیوه می توان استفاده کرد که معمولا از جیوه در این لوله ها استفاده می شود .

در حالتی که هنوز لوله به گاز متصل نشده است ارتفاع جیوه در دو سمت شاخه های لوله یکسان است اما به هنگام قرار گرفتن در معرض گاز این ارتفاع در دو طرف تغییر می کند و می توان با توجه به آن فشار گاز را اندازه گیری کرد.

توجه داشته باشید

از مانومتر ها می توان به صورت غیر مستقیم برای اندازه گرفتن متغیر هایی مانند : سرعت ، ارتفاع ، سطح مایع ، دبی سیال گاز و غیره استفاده کرد . از مانومتر های لوله ی بوردون برای اندازه گرفتن اختلاف فشار در طیف های وسیع استفاده می شود .

می توان به محدوده ی 700 مگا پاسکال در این طیف اشاره کرد . لوله ی بوردون از لوله ی فلزی خمیده بیضی شکل ساخته شده که با زیاد شدن فشار سیال میل به باز شدن دارد . همین طور با کم شدن فشار دچار خمیدگی بیشتری می شود . تغییرات خمیدگی آن از راه یک سیستم چرخ دنده ای به عقربه انتقال می یابد .

توجه داشته باشید
توجه داشته باشید

سمت و سو و اندازه ی حرکت عقربه به سمت و اندازه ی تغییر خمیدگی لوله وابسته است . برای مقیاس فشارهای بیشتر و کمتر از اتمسفر از فشار سنج های بوردون استفاده می شود .

مانومتر U شکل را می توان برای اندازه گیری فشار ، خلا و یا تفاوت فشار بین دو نقطه به کار برد . این روش را می توان آسان ترین و درست ترین روش اندازه گیری فشار بیان کرد به طور معمول از این رویه در مورد هایی که به دیدن فشار به وسیله ی اپراتور به شکل محلی احتیاج است استفاده می شود .

قیمت و انواع مانومتر توان جم دوگیج به چه صورت است ؟

برای تکمیل لوازم مورد نیاز کپسول ارگون و CO2 ، کپسول گاز فروش مانومتر دو گیج توان جم آرگون Co2 قیمت در خور می باشد . رگلاتور دو گیج توان جم محصولی ست که ساخت کشور ایران بوده که کیفیت آن مورد تایید است

این محصول با کیفیت خوب و مورد قبول خود توانسته است محصول های خارجی را  کمرنگ تر کرده و نسبت به آنها خواهان بیشتری پیدا کند . شرکت توان جم در تولید محصولات صنعتی و پزشکی فعالیت می کند و از محصولات متنوعی برخوردار است .

از مانومتر توان جم دو گیج در کپسول های شامل گاز آرگون و گاز Co2 استفاده می شود که در راستای مقدار تنظیم خروجی گاز به کار رود . رگلاتور توان جم از دو گیج 315 بار و 16 بار برخوردار است که برای مقدار گاز داخل سیلندر و مقدار فلو خروجی را می توان اندازه گرفت .

قیمت و انواع مانومتر توان جم دوگیج به چه صورت است ؟
قیمت و انواع مانومتر توان جم دوگیج به چه صورت است ؟

این محصول ایرانی توانسته محصولات وارداتی زیادی را به رقابت بکشاند

ولی با توجه به داخلی بودن تولید آن و کیفیت مورد قبول مشتریان در کنار قیمت های گمرکی ، حمل و نقل موجب درخشیدن این محصول ایرانی شده است .

در گازی مانند آرگون می توان از نوعی رگلاتور به نام دو گیج Ar/32 استفاده کرد که افزون بر محصول دو گیج بودن در این گاز از شکل دیگری که به آن رگلاتور تک فلومتر آرگون می گویند به کار برده می شود .

از این رگلاتور در گاز co2 استفاده می شود . این گاز برعکس گاز آرگون نوع دیگری ندارد و برای خارج کردن دی اکسید کربن باید از فشار شکن استفاده کرد .

محصولات ایرانی می توان به رگلاتور دو گیج آرگون Co2 توان جم اشاره کرد . از قابلیت های مانومتر دو گیج استفاده ی آن در دو گاز دی اکسید کربن و آرگون است . رنگ این نوع فشار شکن مشکی بوده و از دو گیج مقدار گاز خروجی و ورودی برخوردار است . این نوع مانومتر در تمام کپسول ها قابل استفاده است .

رگلاتور که کلمه ای انگلیسی به معنی فشار شکن بوده وسیله ای ست که برای خارج کردن گاز از داخل سیلندر به مقدار فشار مورد احتیاج گفته می شود. رگلاتورها دارای انوع مختلفی هستند

که از جمله می توان به دو گیج ، تک فلومتر ، دو فلومتر ، رگلاتور ارگون Co2 دو گیج نوع عمومی و پر مصرف اشاره کرد که در این نوع رگلاتور یک گیج مقدار گازی که در داخل سیلندر است را نشان می دهد و نوع دیگر آن مقدار گاز خروجی را به نمایش می گذارد .

در کپسول های شامل گاز آرگون از رگلاتور آرگون دو گیج و در سیلندرهای گاز دی اکسید کرین از رگلاتورهای Co2 دو گیج استفاده می شود.

مانومتر Ar/co2 در دو گاز آرگون و دی اکسید کربن قابل استفاده بوده و دچار هیچگونه مشکلی نخواهند شد .

مانومتر co2 دو گیج از نوع turbosep که از تولیدات ایران می باشد و  دارای درجه های گاز با مشخصات لیتر بر دقیقه(L/min ) است . این نوع رگلاتور گلور از نظر قیمت از مدل های شبیه خود بسیار مناسب تر است و این امکان را دارد که بتوان آن را با گاز خروجی فلکه ی اصلی مطابق کرد و همین طور از قابلیت  تنظیم مقدار گاز روی درجه ی نمایشگر گاز خروجی برخوردار است .

مانومتر و رگلاتور Co2 مدل دو خروجی ST02 پرفشنال که دارای شیر تنظیم برای منظم کردن فشار Co2 در آکواریوم های گیاهی و کلسیم راکتور آب شور می باشد .

از ویژگی های این محصول می توان به :

  • نصب آسان و بدون لوازم اضافی برای متصل کردن به کپسول
  • از دو خروجی استاندارد برخوردار است
  • در آکواریوم های گیاهی برای کار اسان و حرفه ایی از این محصول استفاده می شود .
  • برای کم شدن خطر ناشی از فشار بالا این محصول دارای شیر اطمینان است.
  • برای تزریق گاز دقیق و ماندگار از فشار خروجی کاهش یافته برخوردار است .
  • نمایشگر فشار دارد.
  • برای نوع های مختلف کلسیم راکتورهای آب شور مناسب است.
  • دارای طراحی زیبا و منحصر به فرد با رنگ بندی قرمز مات جذب کننده و استیل می باشد.
  • از 2 عدد بابل کانتر یا همان حباب شمار برخوردار است و همین طور دارای 2 عدد شیر یکطرفه یا چک ولوو است .
  • از شیر برقی یا همان کنترلر با کیفیتی بسیار بالا و با اطمینان دارا می باشد .

اشاره کرد.

از ویژگی های این محصول می توان به :
از ویژگی های این محصول می توان به :

مانومتر Co2 شیر برقی که از جمله خصوصیات آن می توان به :

  • طراحی جذاب و بی نظیر
  • از یک عدد بابل کانتر یا همان حباب شمار و همین طور شیر یکطرفه برخوردار است.
  • محصول درجه یک کشور تایوان است.
  • در اکواریوم های گیاهی برای کارهای آسان و حرفه ای از این نوع محصول استفاده می شود.
  • دارای نصب راحت و بدون نیاز داشتن به لوازم و تجهیزات اضافی برای متصل شدن کپسول
  • برای بستن پیچ آن به آچر نیازی نیست و با دست بسته و آبندی می شود .
  • برای کم کردن خطر ناشی از فشار بالا از شیر اطمینان برخوردار است .
  • شیر برقی یا همان کنترلر با کیفیت و اطمینان بالا دارد.
  • از فشار خروجی کاهش یافته برای تزریق گاز دقیق و با ثبات برخوردار است.
مانومتر Co2 شیر برقی که از جمله خصوصیات آن می توان به :
مانومتر Co2 شیر برقی که از جمله خصوصیات آن می توان به :

از این مقاله می توان نتیجه گرفت که مانومتر Co2 توان جم از کلاهای ایرانی می باشد که با کالاهای خارجی در رقابت است . نسبت به آنها از نظر قیمت و کیفیت در سطح بالاتری برخوردار است . برای اطلاعات بیشتر مقاله مانومتر co2 دوگیج را مطالعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]