مانومتر گاز چیست ؟

مانومتر گاز برای تنظیم فشار و کنترل انواع گازها مورد کاربرد قرار می گیرد مانومتر گاز چیست ؟ و همچنین رگولاتور گاز وسیله ای است که با توجه به سیستم های مکانیکال داخلی می تواند  فشار بالای گاز های ورودی را بگیرد و با فشارکمتر یا مورد نیازمصرف کننده  تحویل مشترک بدهد.

برای ذخیره سازی و نگهداری گازها بایستی آنها را تحت فشار در سیلندرها و یا کپسولی که تحمل فشاری بالایی دارندنگهداری می شود به خاطر اینکه استفاده از آنها بصورت مستقیم از مخازن یا سیلندرهای گاز بدلیل فشار بالا امکان پذیر نیست و باید از رگولاتورهای کاهنده فشار استفاده نمود.

بنابراین رگولاتور گاز دارای فشار و سایزهای مختلفی می باشند که رگولاتور با توجه به مکانیزمی که دارا می باشد  باید در محیطهای باز استفاده شود و برای محیط های بسته از نوعی رگولاتور ثانویه خاصی بنام بالانسر استفاده می شود این نوع رگولاتور گاز فاقد سیستم قطع بالا شات اف سیستم قطع پایین و همچنین ونت می باشد.

نام دیگر رگولاتور گاز همان مانومتر گاز می باشد. مانومتر نام آزمایشگاهی این وسیله می باشد.

رگولاتور گاز :

شرکت بالن صنعت صنعت توانایی تامین انواع رگولاتور گازی از معتبرترین برندهای آمریکائی ، اروپائی و آسیائی  از جمله زینسرZINSER  هریس HARRIS ، گلور GLOOR ، ویگور VIGOUR ، درااستار DRASTAR و کسولد KASWELD را  دارا میباشد .

رگولاتور گاز یا مانومتر گاز وسیله ای است جهت تقلیل فشار سیلندر و یا خطوط انتقال گاز .

مواردی که می بایست در یک مانومتر گاز مورد توجه قرار گیرد.

1- جنس رگولاتور گاز

( مانومتر گاز ) material of Regulator : جنس رگولاتور گاز تحت شعاع نوع گازی است که قراراست از رگولاتور عبور داده شود .

در صورتی که گاز مورد استفاده گازی خورنده باشد می بایست رگولاتور استینلس استیل بکار گرفته شود. برای گازهای غیر خورنده فارغ از آتش زا و  بی اثر بودن گاز، مانومتر برنجی و یا برنجی با روکش کروم مناسب می باشد.

2- فشار ورودی مانومتر گاز :

فشار ورودی رگولاتور ارتباط مستقیم با فشار گاز درون سیلندر و یا گازی که در لولههای انتقال می باشد دارد بعنوان مثال برای گاز پر فشاری مثل هیدروژن فشار ورودی رگولاتورها معمولا تا 300 بار میباشد در حالی که برای گازی مثل پروپان یا استیلن که فشار چندانی ندارند فشار ورودی رگولاتورها معمولا 40 باراست.

3- فشار خروجی رگولاتور گاز

: فشار خروجی رگولاتور را مشتری و کارشناسی که قرار است از رگولاتور گاز استفاده نماید بنا به فلویی ( شدت جریان ) که مورد نیازش می باشد، تعیین می کند که در این صورت بسته به فشار خروجی از رگولاتور ممکن است رگولاتور یک مرحله ای  One Stage مناسب باشد و یا رگولاتور دو مرحله ای Double Stage

4- نحوه ی استفاده ( مانومتر گاز ) :

رگولاتورها بنا به نحوه ی استفاده به رگولاتور های خطی یعنی رگولاتور هایی که در مسیرهای لاین کشی و خط کشی شده استفاده می شوند و رگولاتور های سر سیلندری یعنی رگولاتور هایی که مستقیم بر سر سیلندرها تعبیه می شوند تقسیم می گردند

شایان ذکر است شرکت بالن صنعت نماینده انحصاری مانومتر ماکسی ایتالیا ، مانومتر مسترینر ایتالیا ، مانومترتوان جم ، مانومتر موریس تایوان ، رگلاتور جنتک امریکا ، رگولاتور هریس امریکا ، مانومتر پروکسی ، مانومتر ولکانو ، مانومتر جنرال رگولاتور گاز درااستار DRASTAR  می باشد که این رگولاتورها ( مانومتر ها ) قابلیت استفاده هم بصورت خطی و هم سر سیلندری را دارند.

انواع رگلاتور گاز

  1. رگلاتور گاز زینسر
مانومتر گاز زینسر
مانومتر گاز زینسر

مانومتر گاز گلور سوییس

مانومتر گاز چیست ؟
مانومتر گاز چیست ؟

مانومتر گاز ویکتور

مانومتر گاز ویکتور
مانومتر گاز ویکتور

بالن صنعت وارد کننده انواع رگلاتور و مانومتر در برندهای مختلف می باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]