در این مقاله قصد داریم در رابطه با قیمت تورچ جوشکاری co2 مطالبی را در اختیار کاربران قرار دهیم. تورچ جوشکاری یکی از تجهیزات مهم مکانیکی است که با وظیفه اتصال قطعات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت تورچ جوشکاری co2
قیمت تورچ جوشکاری co2

این ابزار دارای انواع مختلفی است که در ادامه در رابطه با آن ها و عوامل موثر بر قیمت تورچ جوشکاری co2 توضیح خواهیم داد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند:

  • تورچ جوشکاری co2 چیست؟
  • به چه علتی از co2 در تورچ جوشکاری co2 استفاده می شود؟
  • درباره مشخصات فنی تورچ جوشکاری co2 چه اطلاعاتی دارید؟
  • آیا آلیاژ به کار رفته در ساخت تورچ جوشکاری co2 می تواند به عنوان یک عامل موثر در قیمت این ابزار معرفی شود؟
  • تورچ جوشکاری co2 به چند نوع تقسیم می شود؟
  • عملکرد شعله پوش و نازل در تورچ جوشکاری co2 به چه شکل می باشد؟
  • آیا قیمت تورچ جوشکاری co2 در هر مدل و نوع مختلف آن متفاوت است؟
  • استفاده از تورچ جوشکاری co2 چه مزایایی به دنبال دارد؟
  • تورچ جوشکاری co2 بیشتر در چه سیستم های جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد؟

همانطور که گفته شد تورچ جوشکاری یکی از ابزار آلات مکانیکی مهم است که قطعات فلزی را با استفاده از شعله های سوخت انواع گاز های به کار رفته در آن، به هم متصل می کند در برخی موارد نیز فشار شعله به حدی زیاد است که درز محکمی در میان قطعات فلزی ایجاد می کند.

توان و قدرت بالای حرارت تورچ جوشکاری co2 قادر است به تنهایی و بدون استفاده از تجهیزات و ابزارآلات جانبی، فلزاتی همچون قلع ، آلومینیوم و فولاد را ذوب کند.

استفاده از تورچ جوشکاری co2 در سیستم های جوشکاری اتوماتیک در سال های اخیر مرسوم شده است زیرا نحوه کار کرد این ابزار مکانیکی نسبت به سایر محصولات مشابه بسیار قوی و با کیفیت تر است.

نحوه استفاده از تورچ جوشکاری co2 در سیستم جوشکاری اتوماتیک را نیز در ادامه توضیح خواهیم داد. در این قسمت ابتدا لازم است که با ماهیت اصلی تورچ جوشکاری co2 آشنا شوید.

تورچ جوشکاری co2 چیست؟

تورچ جوشکاری co2 یکی از مهم ترین بخش ها و یا تجهیزات در حین انجام عملیات جوشکاری هستند به بیان دیگر استفاده از این ابزار میکانیکی می تواند کمک زیادی به سرعت بخشیدن در عملیات جوشکاری داشته باشد. در نگاهی ساده می توان قطعات سازنده تورچ جوشکاری co2 را به سه بخش تقسیم کرد که در ادامه در رابطه با هر یک از آن ها توضیح داده خواهد شد.

قطعات برنجی، کابل و شلنگ که با به روز ترین استاندارد های جهانی ساخته شده اند، تمامی بخش های تورچ جوشکاری co2 از قطعات ضد ضربه و با کیفیت عالی در دسترس مشتریان قرار می گیرند. تفاوت میان انواع مختلف را در مشخصات قطعات به کار رفته آن دید وگر نه تمامی مدل ها با کیفیت استانداد های جهانی ساخته شده اند.

تورچ جوشکاری co2 چیست؟
تورچ جوشکاری co2 چیست؟

در برخی موارد ممکن است طول شلنگ به کار برده شده تا 12 متر نیز ادامه پیدا کند این در حالی است که حد استفاده مجاز آن پنج متر می باشد و متراژ بالای آن بر اساس برخی استثنا ها تولید شود.

تورچ جوشکاری co2 قابلیت خنک کنندگی قطعات را در حین بروز حرارت و گرما را دارند این در حالی است که در سایر محصولات مشابه چینین قابلیت وجود ندارد. قابلیت عملکرد تورچ جوشکاری co2 و نحوه استفاده ساده آن سبب شده که مشتریان بتوانند بدون سخت ترین عملیات جوش کاری با سخت ترین فلزات را نیز با آن انجام دهند.

به چه علتی از co2 در تورچ جوشکاری co2 استفاده می شود؟

نحوه ساخت تورچ جوشکاری به گونه ای می باشد که امکان استفاده از سایر گاز ها را فراهم می کند. این در حالی است که در زمان جوشکاری هر گاز وظیفه و مزیت جداگانه ای دارد. مکانیزم ساخت تورچ جوشکاری co2 به گونه ای است که امکانات فراوانی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.

به چه علتی از co2 در تورچ جوشکاری co2 استفاده می شود؟
به چه علتی از co2 در تورچ جوشکاری co2 استفاده می شود؟

از مزایایی که در زمان استفاده از گاز co2 نصیب مشتریان خواهد شد منجر به افزایش میزان اکسیداسیون فلز خواهد شد و همین امر سبب می شود که از  co2 به عنوان اصلی ترین گاز محافظ در جوش کاری استفاده شود.

لازم است بدانید که استفاده از گاز  co2 به دلایل خاصی رخ می دهد که شامل موارد زیر می شوند:

  • افزایش نفوذ:

در برخی موارد در پی انجام عملیات جوشکاری به علت استفاده از برخی گازها ممکن است فرآیند شکست و یا نقص جوش کاری رخ بدهد. این رویداد اغلب به علت استفاده های نامناسب صورت می گیرد، استفاده از گاز co2 سبب شده که چنین رخدادی در حین و بعد از انجام جوش کاری اتفاق نیفتد و دلیل آن نفوز عمیق گاز به فلزات است.

  • کاهش هزینه:

استفاده از گاز co2 این شرایط را فراهم می کند که با صرف هزینه های بسیار کمتر از سایر گاز ها عملیات جوشکاری را انجام داد. به علاوه از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه تر می باشد و در قبال هزینه کمتر کیفیت تقریبا بهتری را نیز دریافت خواهید کرد.

در برخی موارد استفاده از گاز های دیگر می تواند شرایطی را فراهم کند که هزینه ی بیشتری را  تقبل کنید این در حالی است که با توجه به دلیل فوق ممکن است نقص و عیبی در  عملیات جوشکاری رخ دهد.

  • اکسیداسیون:

در عملیات جوشکاری ممکن است به علت تجزیه دی کاسید کربن اکسیداسیون اتفاق بیفتد این رویداد به تجزیه منو اکسید کربن و اکسیژن گفته می شود که باعث ایجاد نقص در عملیات جوشکاری خواهد شد البته توجه داشته باشید که چنین رویدادی اغلب به علت دمای بالای قوس جوشکاری صورت می گیرد و منجر به ایجاد اشکالاتی خواهد شد.

استفاده از گاز co2  این شرایط را فراهم می کند که با هم سو شدن با اکسیداسیون در اغلب خواص فلز جوش در فولادهای کربنی بهبود ایجاد شود.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت تورچ جوشکاری co2 هستید

  • قابلیت ترکیب:

استفاده از گاز co2 شرایط را فراهم می کند که بتوان در مخازن محافظت گاز از ترکیب دو یا چند گاز استفاده کرد این در حالی است که چنین امکانی در مورد هیچ یک از گاز های دیگر صدق نخواهد کرد. چنان چه از این گاز در حالت اسپری شدن استفاده شود قابلیت افزایش پاشش جوش را به دنبال دارد .

در صورتی که گاز co2 را با دیگر گاز ها ترکیب کرد می توان میزان پاشش را کاهش داد . به این ترتیب برخی مشکلات ایجاد شده همچون ترشحات زیاد که منجر به ایجاد جوش کاری کثیف خواهد شد و همچنین عدم پایداری های مربوط به قوس را حذف کرد.

  • عدم بروز مشکلات جوشکاری:

همانطور که می دانید در تورچ جوشکاری co2 حوضچه های مذابی وجود دارد به دلایل حفظ امنیت حین کار باید از آن ها به خوبی محافظت شود. استفاده از گاز co2 به علت دارا بودن چگالی مناسب قادر به محافظت بالایی از حوضچه های مذکور است.

علاوه بر این در صورت بالا بودن دمای قوس مشکلاتی در حین جوشکاری و منجر به نقص در نحوه جوشکاری و یا شکل دهی نامناسب به فلز خواهد شد.  گاز co2 با محافظ از حوضچه مذاب و پایین نگه داشتن دمای قوس از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری می کند.

  • افزایش ایمنی های لازم:

حفظ امنیت در حین جوشکاری یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب گاز مصرفی است، co2 این امنیت را نسبت به سایر گاز ها می تواند به شکل بهتری تامین کند زیرا خطرات بسیار کمتری را به همراه دارد.

توجه داشته باشید که استفاده از گاز co2 ممکن است خطرات کمتری را در پی داشته باشد اما این در صورتی است که از تورچ جوشکاری co2 در فضای باز استفاده شود و چنانچه جوشکاری در محیط های بسته صورت گیرد توصیه می شود که از تهویه هوای مناسبی استفاده گردد به این ترتیب تمامی نکات ایمنی رعایت خواهد شد.

  • افزایش کیفیت مواد:

در زمان انجام عملیات جوشکاری باید به دو نکته مهم توجه داشت:

  • ترکیب مناسب گاز
  • مواد تشکیل دهنده

توجه به این دو  امکان ایجاد چقرمگی را به وجود می آورد زیرا ترکیب گاز co2 با سایر گاز ها این امکان را برای بهبود چقرمگی فراهم می کند.

افزایش کیفیت مواد:
افزایش کیفیت مواد:
  • درباره مشخصات فنی تورچ جوشکاری co2 چه اطلاعاتی دارید؟

تورچ جوشکاری co2 یکی از پر کاربرد ترین ابزارآلات مکانیکی در انجام انواع جوشکاری ها محسوب می شود که در ابتدا نمونه ساده آن تولید شد. در واقع سازندگان این محصول در ابتدا تورچ جوشکاری co2 تک کاره با مشخصات فنی ثابتی را تولید و به بازار عرضه کردند.

درباره مشخصات فنی تورچ جوشکاری co2 چه اطلاعاتی دارید؟
درباره مشخصات فنی تورچ جوشکاری co2 چه اطلاعاتی دارید؟

پس از گذشت چند سال و با استقبال مردم از محصول تولید شده و تقاضا برای مدل های متفاوت دیگر از این محصول که امکانات بیشتری را فراهم سازد.

درباره مشخصات فنی تورچ جوشکاری co2 چه اطلاعاتی دارید؟
درباره مشخصات فنی تورچ جوشکاری co2 چه اطلاعاتی دارید؟

شرکت سازنده آن با انجام برخی تغیرات علاوه بر محصول اولیه ساخته شده، ابزار آلاتی با کیفیت چند برابری و ویژگی های برتر دیگر به بازار ارائه کرد. از جمله مشخصات تغیر یافته مهم می توان به قدرت آمپر و طول شلنگ تورچ جوشکاری co2 اشاره کرد. انتخاب هر یک از مدل های متفاوت از تورچ جوشکاری co2 به برخی موارد بستگی دارد.

برای انتخاب تورچ جوشکاری co2  سوالاتی پیش می آید که باید به آن ها پاسخ داده شود تا در نهایت ابزار مورد نظر با مشخصات اصلی آن در اختیار افراد متخصص قرار گیرد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت تورچ جوشکاری co2 هستید

در این قسمت سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند را ارائه خواهیم داد:

  • در ابتدا فرد باید مشخص کند که هدف از انتخاب تورچ جوشکاری co2 چیست؟
  • تورچ جوشکاری co2 مورد نظر برای انجام سایر سیستم های جوشکاری مناسب است یا خیر؟
  • آیا روند جوشکاری از ابتدا تا انتهای کار به یک صورت می باشد؟
  • در صورت ایجاد تغییرات یک باره در کار جوشکاری چع اقداماتی باید صورت پذیرد؟
  • میزان قدرت و توان گاز ها و اکسیژنی که از تورچ جوشکاری co2 خارج می شود به چه مقدار است؟
  • قطر خروجی تورچ جوشکاری co2 و اندازه الکترود ها با هم برابر هستند؟
  • محیطی که در آن عملیات جوشکاری صورت می گیرد چند متر است؟
  • آیا طول شلنگ تورچ جوشکاری co2 مناسب با محیط مورد نظر می باشد؟
در این قسمت سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند را ارائه خواهیم داد:
در این قسمت سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند را ارائه خواهیم داد:

پاسخ به تمامی سوالات فوق در انتخاب تورچ جوشکاری co2 مناسب، می تواند نقش بسزایی داشته باشد. روند جوشکاری، تغییر روند جوشکاری، جریان جوشکاری، اندازه الکترود و محیط محافظ از مهم ترین پارامتر های انتخاب انواع مختلف تورچ جوشکاری co2 است که در زمان خرید باید به آن ها توجه داشته باشید.

در این قسمت سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند را ارائه خواهیم داد:
در این قسمت سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند را ارائه خواهیم داد:

پس از عبور از مرحله اول می بایست بر حسب نیاز خود تورچ جوشکاری co2 را در مدل ها و مشخصات فنی متفاوت انتخاب نمایید و توجه به مشخصات امکان انتخاب محصولی با کیفیت را برای مشتریان فراهم می کند. در تورچ جوشکاری co2 برخی مشخصات ثابت و برخی دیگر نیز متغیر هستند، طول شلنگ و میزان آمپر تورچ جوشکاری co2 از اصلی ترین مشخصات متغیر این ابزار مکانیکی هستند.

به طور کلی اندازه تورچ جوشکاری co2 در مدل های مختلف بدون تغیر و ثابت است به این گونه که ابعاد تورچ جوشکاری co2 در تمام مدل ها 300 سانتی متر است.

این عدد از ابتدای آغاز تولید این محصول تا به امروز ثابت و بدون تغیر بوده است . بیان گر این است که ابعاد مذکور مناسب ترین نوع آن می باشد.

مورد ثابت و بدون تغییر دیگر در ساخت این محصول جنس آلیاژ به کار رفته در آن است. پلی آمید الیاف دار و آلیاژ برنج به عنوان مشخص ترین جنس این محصول شناخته شده اند که در ادامه مقاله در رابطه با جنس تورچ جوشکاری co2 مفصلا توضیح داده خواهد شد.

از تورچ جوشکاری co2 تنها به منظور جوش گازی استفاده می شود. به بیان دیگر شرکت سازنده این محصول تمام تمرکز خود را برای بالا بردن یک نقطه قوت این محصول قرار داده است و بدین ترتیب است تورچ جوشکاری co2 جوش های گازی با کیفیتی را ارائه خواهند داد. همین امر سبب شده که از لحظه تولید اولین تورچ جوشکاری co2 تا به امروز این محصول باکیفیت مکانیکی در صدر محصولات مشابه خود نیز قرار بگیرد.

یکی از نقاط قوت و شاید مزیت های تورچ جوشکاری co2 دارا بودن سایر لوازم و اقلام جانبی در بسته های خرید این ابزار مکانیکی است، در برخی موارد محصولات مشابه به صورت تک اقلام هستند و تنها تورچ جوشکاری co2 را به مشتریان ارائه خواهند داد

و فرد ما بقی وسایل را باید از بازار و با قیمت های چند برابر تهیه کند این در حالیست که در بسته بندی های تورچ جوشکاری co2 تمامی لوازم جانبی همچون نازل، شعله پوش و گاز پخش کن به صورت کاملا فابریک و با کیفیت بالا وجود دارد.

یکی از مشخصات متغیر تورچ جوشکاری co2 در مدل های مختلف آن وزن هر یک از محصولات می باشد .

بر خلاف اندازه و ابعاد این محصول که در تمامی مدل ها ثابت و بدون تغییر بود، وزن این ابزار مکانیکی در مدل هایی با حجم آمپر بالاتر متغیر است.

حداقل وزن تورچ جوشکاری co2 1840گرم و حداکثر آن 3265 گرم می باشد البته این وزن تنها مربوط به بخشی از مدل های تورچ جوشکاری co2 می باشد که میزان آمپر متفاوتی دارند. در نوع دیگری از تورچ جوشکاری co2 که میزان آمپر ثابت با ظرفیت 501 را دارد وزن هر یک از این ابزار آلات مکانیکی متفاوت است

شما در حال مطالعه مقاله قیمت تورچ جوشکاری co2 هستید

حجم و ظرفیت آمپر در تورچ جوشکاری co2 نیز یکی از نقاط متغیر مشخصات این محصول می باشد.

به بیان دیگر این ابزار میکانیکی در ابتدا با ظرفیت آمپر کم تولید شد و سپس با توجه به تقاضای متفاوت از سوی مشتریان این میزان افزایش یافت به گونه ای که در حداقل میزان آمپر 150 تا 360 آمپر متغیر و در دسترس مشتریان قرار می گیرد. در مدل های مذکور طول شلنگ تورچ جوشکاری co2 بین سه و چهار متر متغیر است .

لازم است بدانید که تورچ جوشکاری co2 یک مدل متفاوت تر با حجم و ظرفیت 501 آمپر نیز تولید نموده است که دارای مشخصات فنی متفاوت تری هستند. در مدل های مذکور ظرفیت آمپر ثابت و بدون تغیر است و نقطه متغیر در آن وزن حداقل و حداکثری این ابزار مکانیکی است. طول شلنگ به کار رفته در ساخت محصولات 501 آمپر به ترتیب 3متر، چهار متر و پنج متر متغیر است.

مشخصات عنوان شده به عنوان اصلی ترین ویژگی های تورچ جوشکاری co2 شناخته شده است و با مقدار ثابت و بدون تغییر در هریک از مدل های مذکور توانسته بخش عظیمی از بازار را به خود اختصاص دهد. استفاده از هر مدل با هر مشخصه مزایای خاص خود را دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

  • آیا جنس مواد اولیه در ساخت تورچ جوشکاری co2 می تواند تاثیر مستقیم بر قیمت آن داشته باشد؟

در زمان ساخت تورچ جوشکاری co2 می بایست از کیفیت تمامی بخش های آن مطمئن بود . به بیان ساده تر در زمانی که فرد قصد داشته باشد با استفاده از گاز co2 عملیات جوشکاری خود را انجام دهد نیاز به اقلام و تجهیزات ضروری دارد.

آیا جنس مواد اولیه در ساخت تورچ جوشکاری co2 می تواند تاثیر مستقیم بر قیمت آن داشته باشد؟
آیا جنس مواد اولیه در ساخت تورچ جوشکاری co2 می تواند تاثیر مستقیم بر قیمت آن داشته باشد؟

وجود تجهیزات هماهنگ و با کیفیت بالا ممکن است هزینه ها و قیمت نهایی تورچ جوشکاری co2  را بالا ببرد اما می تواند روند کاری را سرعت بخشد به علاوه منجر به افزایش کیفیت کار انجام شده گردد.

آیا جنس مواد اولیه در ساخت تورچ جوشکاری co2 می تواند تاثیر مستقیم بر قیمت آن داشته باشد؟
آیا جنس مواد اولیه در ساخت تورچ جوشکاری co2 می تواند تاثیر مستقیم بر قیمت آن داشته باشد؟

وجود یکی دستگاه جوش از لازمه های اولیه جوش کاری است. البته همانطور که عنوان شد استفاده از تورچ جوشکاری co2 یک مزیت مهم را به همراه دارد و آن هم اتصال و نصب بی دردسر تجهیزات جوشکاری به هم است.

تورچ جوشکاری co2 را می توان بر روی هر دستگاه جوش نصب کرد که این سبب می شود هزینه های کمتری برای هماهنگ کردن تجهیزات متحمل شد. تجهیزات ضروری که برای انجام یک عملیات جوشکاری با کیفیت مورد نیاز است شامل :یک واحد تغذیه سیم، منبع تغذیه جوشکاری، یک سیم الکترود جوشکاری و یک منبع گاز محافظ می باشد. استفاده از مواد اولیه با کیفیت در ساخت تمامی قطعات، این محصول را از نظر کیفیت تقریبا بی رقیب معرفی کرده است.

استفاده از گاز co2 این امکان را فراهم کرده که در زمان جوشکاری قطعات عمیق تر و محکم تر نسبت به سایر گاز ها به هم متصل شوند،

در مقابل زمانی که از تورچ جوشکاری co2  برای ایجاد شکاف در فلزات مختلف استفاده می شود قدرت نفوذ گاز co2 منجر به ایجاد درز هایی عمیق تر و تمیز تر می شود.

لازم است بدانید که گاز co2 ممکن است با دیگر گاز ها ترکیب شود و این اتفاق زمانی رخ می دهد که نیاز به برش های عمیق تری باشد. ترکیب دو گاز با یکدیگر می تواند از مهم ترین عوامل بر قیمت تورچ جوشکاری co2  باشد به علاوه در اتصالات کوتاه GMAW از ترکیب آرگون با CO2 استفاده می شود این امر سبب می گردد که حرارت و گرمای متساعد شده تا حد زیادی افزایش یابد و تاثیرات بهتری در جوشکاری داشته باشد.

یکی دیگر از قطعات به کار رفته در تورچ جوشکاری co2  وجود مخازنی به منظور ذخیره سازی و محافظت از گاز Co2 است . این مخازن قابلیت ذخیره سه و حتی تعداد بیشتر گاز را در خود دارد دلیل آن نیز استفاده از مواد اولیه در ساخت آن می باشد . وجود مخازن محافظتی در تورچ جوشکاری co2 بر بخش دیگر از قیمت آن را تاثیر می گذارد.

پلی آمید های الیاف دار  یکی دیگر از مواد اولیه ای است که در ساخت تورچ جوشکاری co2  مورد استفاده قرار می گیرند. مقاومت بالای این محصول در برابر حرارت و گاز ها منجر شده که به عنوان بخش اصلی تورچ جوشکاری co2  شناخته شوند به علاوه کیفیت این محصول در کنار دیگر قطعات تورچ جوشکاری co2 عامل اصلی در قیمت آن می باشد.

  • عملکرد تورچ جوشکاری co2 به چند نوع تقسیم می شود؟

همانطور که پیش تر عنوان شد تورچ جوشکاری co2  قابلیت کارایی در اماکن صنعتی را تا طولانی مدت دارند. این مزیت و امتیاز به عنوان یکی از تاثیر گذارترین عوامل در قیمت تورچ جوشکاری co2 شناخته شده است.

استفاده از چنین ابزارآلات مکانیکی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این توانایی را فراهم کرده که با کمترین سختی و پیچیدگی بهترین عملیات جوشکاری را انجام داد دلیل این قابلیت را می توان هماهنگ بودن تمامی اتصالات شستی با قسمت های داخلی و برنجی عنوان کرد که امکان جوش تقریبا بیش از نیمی از فلزات مغناطیسی و غیر مغناطیسی را فراهم نموده است.

در زمان استفاده از تورچ جوشکاری co2 باید به تمامی قسمت های آن توجه داشت.

عملکرد تورچ جوشکاری co2 به چند نوع تقسیم می شود؟
عملکرد تورچ جوشکاری co2 به چند نوع تقسیم می شود؟

بهتر است بدانید که مقدار جرقه در زمان استفاده از تورچ جوشکاری co2 کم است و همین امر سبب می شود که سیم جوش به طور دائم تغذیه شود تا در نهایت سرعت عملیات جوشکاری افزایش یابد دلیل این سرعت را می توان عدم نیاز به زمانی برای جا بجایی الکترود ها بیان کرد.

در حین استفاده از تورچ جوشکاری co2 می توان به راحتی تمام عملیات جوشکاری را تحت کنترل خود قرار داد به این صورت که با مشاهده حوضچه مذاب و قوس الکتریکی میزان مواد مصرفی را کنترل کرد به علاوه در این روش سرباره ایجاد نمی شود

و در صورت وجود سر باره میزان آن به شدت کم است. وجود الکترود هایی با قطر بسیار کم منجر به افزایش سرعت جوش و بالا رفتن چگالی می شود و نتیجه تمامی عملیات فوق رسوب درصد زیادی از سیم جوش در منطقه اتصال می باشد.

  • عملکرد شعله پوش و نازل در تورچ جوشکاری co2 به چه شکل می باشد؟

رمز موفقیت تورچ جوشکاری co2  در تمامی عملیات فوق استفاده از قطعاتی است که در ساخت آن ها تمامی استاندارد های لازم رعایت شده باشد. به عنوان مثال شعله پوش تورچ جوشکاری co2  یکی از قطعات مهم در ساخت این محصول است که به عنوان بخش نهایی خروجی گاز co2 مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد شعله پوش و نازل در تورچ جوشکاری co2 به چه شکل می باشد؟
عملکرد شعله پوش و نازل در تورچ جوشکاری co2 به چه شکل می باشد؟

نحوه عملکرد این قسمت به این گونه است که با فشردن دکمه تورچ که از بر روی گاز پخش کن تعبیه شده باعث قطع و اتصال گاز co2 می شود. شعله پوش نیز همچون سایر قطعات موجود در تورچ جوشکاری co2 بسته به نیاز و ساخت آن متفاوت می باشد.

این تفاوت ها براساس تورچ و نوع آن قابل تغیر هستند.  تغیرات شعله پوش ها تنها در سایز و اندازه نیست بلکه با توجه به نوع تورچ جوشکاری co2 از لحاظ کاربردی نیز متغیر هستند.

عملکرد شعله پوش و نازل در تورچ جوشکاری co2 به چه شکل می باشد؟
عملکرد شعله پوش و نازل در تورچ جوشکاری co2 به چه شکل می باشد؟

شعله پوش ها بر اساس نوع کاربرد آن ها در دو شکل کشویی و پیچی طراحی و ساخته شده اند. البته در ابتدا طرح های زیادی به منظور ساخت شعله پوش ها مورد نظر طراحان کمپانی ایتالیایی تورچ بوده است که در نهایت نمونه کشویی و پیچی آن تایید و تولید شد.

تفاوت فاحشی که در میان این دو نوع از شعله پوش ها وجود دارد در نحو نصب و اتصال آن به تورچ جوشکاری co2 می باشد.

بهتر است بدانید که نمونه ی پیچی شعله پوش ها به علت ساختار پیچی که دارند خیلی محکم تر در سر جای قرار می گیرد  و باعث می شود که امنیت بیشتری نسبت به نمونه کشویی آن داشته باشد.

هر گاه قصد خرید شعله پوش ها را داشتید کافی است نام آن را به همراه آمپراژ مورد نظر را در اختیار فروشنده قرار دهید، بر اساس نام های اعلامی شما ابزار مورد نظر به درستی در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید به سادگی تورچ جوشکاری co2 را جمع آوری کنید. انتخاب درست سرپوش بر اساس نیاز می تواند یکی از عوامل موثر در قیمت تورچ جوشکاری co2 باشد.

یکی دیگر  از عواملی که در قیمت تورچ جوشکاری co2 تاثیر گذار مستقیم دارد انتخاب نازل است. نازل تورچ جوشکاری co2 از بهترین مواد و آلیاژ ساخته شده است دلیل این کار محافظت از گاز co2 خروجی از آن است.

یکی از مشخصه های اصلی شناخته شده که نازل ها با آن به شهرت رسیده اند قطر سوراخ و قطر پایه ی آن است. در اغلب موارد نازل تورچ جوشکاری co2 از جنس مس E-CU ساخته شده اند و وزن حدودی آن تقریبا 130 گرم تا 150 گرم متغیر می باشد که انتخاب هر یک از  انواع نازل ها به کاربرد تورچ جوشکاری co2 بستگی دارد . با توجه به نوع کاربرد آن ها قیمت نهایی نیز متغیر می باشد.

نازل تورچ جوشکاری co2 را می توانید از تمامی فروشگاه های تجهیزات جوشکاری خریداری نمایید. این محصول در بسته های ده تایی و با سایز مختلف در اختیار مشتریان قرار داده می شود.

یکی از نکاتی که در زمان خرید نازل تورچ جوشکاری co2 مورد توجه قرار دارد همخوانی قطر نازل با سیم جوش داخلی است به بیان ساده تر گشاد یا تنگ نباشد در این حالت می توان شعله پوش پیچی را محکم بست تا امنیت عملیات جوشکاری تا حد زیادی حفظ شود.

  • آیا قیمت تورچ جوشکاری co2 در هر مدل و نوع مختلف آن متفاوت است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به نحوه عملکرد تورچ جوشکاری co2  از آن ها برای جوشکاری بخش های مختلفی استفاده خواهد شد. متراژ شلنگ هر یکی با هم متفاوت است و این خود دلیل استفاده های متفاوت در محیط های مختلف است . تورچ جوشکاری co2  نیز از لحاظ میزان آمپر انواع مختلفی دارد .

قدرت و توان هر مدل قابلیت های استفاده از آن ها را در محیط های گوناگون فراهم می کند. تصور کنید در محیط کوچکی که نیار به یک تورچ جوشکاری co2 با میزان آمپر 150 و شلنگ 3 متری است در صورتی که از تورچ جوشکاری co2  با قدرت بیشتر استفاده شود ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد به علاوه میزان قدرت و آمپر تورچ جوشکاری co2 بالا تر ممکن است به فلزاتی که به میزان آمپر 150 نیاز دارند، آسیب وارد کند.

آیا قیمت تورچ جوشکاری co2 در هر مدل و نوع مختلف آن متفاوت است؟
آیا قیمت تورچ جوشکاری co2 در هر مدل و نوع مختلف آن متفاوت است؟

با توجه به دلایل مذکور بهتر است ابتدا شرایط محیطی و یا فلزاتی که مورد عملیات جوشکاری قرار می گیرند را بسنجید و سپس اقدام به تهیه هر یک از مدل های متفاوت تورچ جوشکاری co2 کنید.  لازم است بدانید که با توجه به میزان قدرت آمپر و نحوه عملکرد هر یک از تورچ جوشکاری co2 هزینه های و قیمت متفاوتی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

  • استفاده از تورچ جوشکاری co2 چه مزایایی به دنبال دارد؟

TORCHSED‌ یکی از معروف ترین برند های بزرگ جهانی که دفتر مرکزی خود را در ایتالیا بنا کرد و از اوایل سال 1970 کار خود را در زمینه ساخت و تولید انواع مختلف تجهیزات و صنایع جوشکاری آغاز نمود. همانطور که پیش تر عنوان شد تورچ جوشکاری co2 در ابتدا کار خود را با یک مدل ثابت آغاز کرد

اما طولی نکشید که به علت تقاضای فراوان در رابطه با تغیرات بهتر در این محصول کمپانی TORCHSED تصمیم به ایجاد تغیراتی به منظور بالا بردن راندمان کاری تورچ جوشکاری co2 به علاوه پاسخ به نیاز مشتریان گرفت که در نهایت این تصمیم و عملی کردن آن منجر به تبدیل شدن این کمپانی به یکی از برند های قوی و به بیان دیگر به یکی از قطب های اصلی ساخت انواع تجهیزات جوشکاری در اروپا و سپس آمریکا شد.

استفاده از هر یک از محصولات تولید شده در این شرکت بی شک مزایای مهمی را برای مشتریان به دنبال دارد. استفاده از مواد اولیه در جه یک به همراه پروسه تولید مهندسی شده از مهم ترین مزایایی است که در نهایت نصیب خریدارن تورچ جوشکاری co2 خواهد شد.

دارا بودن این مزایا به عنوان نقطه اصلی و تاثیر گذار در قیمت تورچ جوشکاری co2 شناخته شده اند زیرا قابلیت های مهمی را نسبت به سایر محصولات مشابه تورچ جوشکاری co2 فراهم نموده اند.

توجه داشته باشید

در برخی موارد تجهیزات جوش کاری ساخته شده مشابه تورچ جوشکاری co2 به علت استنفاده از قطعات بی کیفیت و یا نداشتن برخی امکانات با قیمت پایین تری در بازار یافت می شود این درحالی است که ادعای برترین بودن را نیز دارند.

توجه داشته باشید
توجه داشته باشید

البته ظاهر این محصولات ممکن است فربنده باشند و افراد غیر حرفه ای  که اطلاعات کافی در رابطه با این محصولات را نداشته باشند آن ها را خریداری کنند و در حین استفاده از آن به محدودیت های این محصولات پی ببرند. به بیان ساده تر اعمال این محدودیت ها به علت ساخت با کمترین هزینه برای به دست آوردن بیشترین سود است.

توجه داشته باشید
توجه داشته باشید

به منظور جلوگیری از چنین خساراتی لازم است مشتریان با اطلاعات کافی تجهیزات را خریداری کنند به علاوه وجود گارانتی و خدمات پس از فروش تورچ جوشکاری co2 می تواند مشخصه اصلی کیفیت و دوام این محصول باکیفیت باشد که به طور مستقیم بر روی هزینه ها و قیمت تورچ جوشکاری co2 تاثیر می گذارد. در این قسمت سعی داریم سایر مزایایی و نقاط قوت تورچ جوشکاری co2 را در اختیار کاربران قرار دهیم

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که پیش از تولید تورچ جوشکاری co2 برای مشتریان محصولات مشابه آن ایجاد می شد نا هماهنگی برخی قطعات تجهیزات جوش کاری با سایر دستگاه ها بود.

به بیان دیگر تجهیزات جوشکاری مشابه در برخی موارد به را حتی بر روی دستگاه های جوش نصب نمی شدند و این پروسه طولانی مدتی را به دنبال داشت که بتوان از آن ها بهره برد.

کمپانی ایتالیایی پس از تولید تورچ جوشکاری co2 این مشکل را برای همیشه رفع کرد زیرا پس از تولید این محصول قابلیت اتصال با تمامی دستگاه ها فراهم شد و این امر سبب گشت که دیگر مشکلی در روند اتصال ایجاد نشود.

اتصال بی دردسر تورچ جوشکاری co2 یکی از برترین مزایای استفاده از از این ابزار مکانیکی است که به سادگی نمی شود از آن چشم پوشی کرد. چنین امکاناتی منجر به صادرات فراوان این محصول به سایر نقاط دنیا به خصوص کشور های اروپایی و آمریکا شده است.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای که منجر به انتخاب بی چون و چرای تورچ جوشکاری co2 شده است جنس و آلیاژ به کار رفته در ساخت این محصول است که به علت بالا بودن میزان مقاومت آن سبب شده محصول تولید شده ضد ضربه و محکم باشد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت تورچ جوشکاری co2 هستید

قابلیت مقابله با سخت ترین ضربه ها به عنوان یکی از مزیت های مهمی است که هر یک از تجهیزات به کار رفته در سیستم های جوشکاری باید آن را داشته باشند.

همانطور که بیان شد کمپانی تورچ سد ایتالیایی این مورد را در تولیدات خود به صورت کاملا استاندارد به کار برده است و علاوه بر هماهنگی در زمان نصب می توان از مقاومت جنس این محصول نیز مطمئن بود به بیان دیگر استفاده از مواد اولیه مقاوم و با کیفیت این شرایط را برای برترین شدن کمپانی تورچ سد در تمام دنیا فراهم نموده است.

یکی دیگر از مشکلاتی که در زمان استفاده از سایر تجهیزات جوشکاری ممکن بود با آن مواجه شوید کثیف کاری های ایجاد شده است. با توجه به ذوب فلزاب و یا در برخی موارد اتصال فلزات ممکن است براده ها و یا فلزات آب شده سطح کثیفی را به ارمغان بیاورند. یکی از دلایل بروز چنین اتفاقاتی پایین بودن قدرت و توان تجهیزات جوشکاری مذکور است.

نکته

در زمان ساخت تورچ جوشکاری co2 این امکان فراهم شده است که پس از انجام عملیات جوشکاری حداقل زمان را صرف تمیز کاری آن کنید

به علاوه در برخی شرایط و با توجه به مهارت فردی که از تورچ جوشکاری co2 استفاده می کند ممکن است پس از انجام عملیات جوشکاری نیازی به تمیز کاری پس از جوش کاری را نداشته باشد.

به هر ترتیب استفاده از مواد اولیه با کیفیت و همچنین مکانیزم ساخت محصولات مذکور این امکان را فراهم کرده که محصولی باکیفیت را تحویل بگیرید و با توجه به عدم نیاز به تمیزکاری در وقت خود نیز صرفه جویی کنید.

نکته
نکته

در زمان استفاده از تورچ جوشکاری co2 به علت عبور گاز های گوناگون از میان قطعات به کار برده شده در ساخت آن می توان گرمایی را احساس کرد.

البته در سایر محصولات مشابه ممکن است گرمای ایجاد شده پس از گذشت زمان بیشتر و پر حرارت تر شود و همین امر منجر به داغ شدن قسمت فلزی آن و در عاقبت حرارت ایجاد شده امکان دست گرفتن محصول را سلب می کند.

کمپانی تورچ سد با استفاده از آخرین تجهیزات روز دنیا در ساخت تورچ جوشکاری co2 این شرایط را فراهم کرده که هوای خنک در میان تمام قطعات درونی آن گردش داشته باشد و سبب شد و که بدنه فلزی این محصول تا حد زیادی گرما را به خود جذب نکند. همین امر منجر به استفاده راحت و بی دردسر از تورچ جوشکاری co2 را شد.

البته لازم است بدانید که مواد اولیه به کار رفته در جنس رویه خارجی تورچ جوشکاری co2 گرمای ایجاد شده توسط گاز های درونی را تا حد زیادی دفع خواهد کرد و در ترکیب با هوای خنکی که درون آن جریان دارد استفاده از تورچ جوشکاری co2 را تا حد زیادی آسان می کند.

در زمان انجام عملیات جوش کاری درصورتی که قدرت و توان تجهیزات به حد کافی نباشد روند و پروسه جوشکاری ممکن است طولانی مدت شود و این امر باعث ایجاد خستگی در افراد نیز می شود.

استفاده از قطعاتی که توان و قدرت را در تورچ جوشکاری co2 پشتیبانی می کند این امکان را فراهم کرده که در زمان استفاده از تورچ جوشکاری co2 مدت زمان زیادی را صرف پروسه خسته کننده جوشکاری نکنید و به بیان دیگر استفاده از این ابزار مکانیکی فرایند جوش کاری را علاوه بر کوتاه کردن بسیار ساده و راحت می کند و افرادی که با تورچ جوشکاری co2 کار می کنند خستگی ناشی از کار طولانی را تجربه نخواهند کرد.

همانطور که می دانید دستگاه جوش می بایست حرارت و قدرت بالایی را صرف اتصال و یا برش های فلزات مختلف کند، این حرارت ممکن است به بخش های درونی برخی قطعات آسیب جدی بزند

البته لازم است بدانید که این اتفاق زمانی می افتد که قطعات درونی آن از آلیاژ و مواد اولیه نا مرغوب ساخته شده باشند و همین امر ممکن است منجر به ذوب برخی قطعات نیز شود.

ورچ جوشکاری co2 با بهره گیری از تمامی موارد ایمنی از جمله استفاده از مواد اولیه عالی در ساخت قطعات درونی و استفاده از آلیاژی مناسب برای ساخت رویه بیرونی این امکان را فراهم نموده که از آن برای نصب به قوی ترین دستگاه های جوش نیز استفاده کرد زیرا وجود ترکیبات عالی این اطمینان را به صاحبان آن می دهد که بدون نگرانی از بروز مشکلات به کار خود ادامه دهند.

در پایان مزیتی که می توان به عنوان یکی سابقه درخشان نیز از آن نام برد تولید تورچ جوشکاری co2 در کمپانی بزرگ ایتالیایی است که با سابقه تقریبا نیم قرنی این امکان را برای مشتریان فراهمی می کند که با خیال راحت و بدون استرس از خرابی محصولات آن را به روش های مختلف اینترنتی نیز خریداری نمایید. وجود گارانتی که از سوی کمپانی صادر شده نیز مهر محکمی بر تمامی ادعاهای عنوان شده است.

با توجه به مزایای عنوان شده بهترین انتخاب در زمان خرید چنین تجهیزات و ابزارآلات بی شک می تواند تورچ جوشکاری co2 باشد زیرا بدون استرس و خرابی در حین کار می توان از آن استفاده کرد.

همانطور که عنوان شد ایتالیا به عنوان قطب اصلی صادر کننده این محصول و سایز تجهیزات جوش کاری شناخته شده است تاجایی که محصولات این کمپانی در کشور های دیگر قاره ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند. در ایران نیز برخی نمایندگی ها این امر خطیر را بر عهده گرفته اند و بیش از سی سال است که نمایندگی های تورچ جوشکاری co2 ایجاد شده کمپانی ایتالیایی در ایران نیز خرید و فروش می شود.

دلیل اصلی این محبوبیت را می توان در وهله اول استفاده از محصولات با کیفیت در زمان ساخت قطعات درونی، رویه های خارجی و حتی شلنگ های استفاده شده در آن دانست به علاوه قابلیت اتصال به تمامی دستگاه های جوش و دارا بودن گارانتی از طرف خود شرکت اصلی، دانست.

استفاده از تورچ جوشکاری co2 در مدت زمان طولانی و با قدرت ثابت در آن مدت به همراه عدم داغی و حرارت این محصول به علت داشتن خنک کننده هوا می تواند از بزرگترین تفاوت ها و برتر های این محول با سایر محصولات مشابه آن دانست.

علاوه بر اتصالات تورچ جوشکاری co2 به دستگاه های کوچک می توان از آن ها در مدت های طولانی و در امورات صنعتی با میزان و حجم آمپر بالا نیز استفاده کرد

زیرا وجود نیروی پشتیبانی  و به کار گیری مواد اولیه فوق العاده این امکان را فراهم میکند که بدون ایجاد مشکل از تورچ جوشکاری co2 در تمامی موارد استفاده کرد، به علاوه مهم ترین مزایای این محصول را نیز می توان استفاده از آن در مواجهه با حداکثر فلزاتی که خاصیت مغناطیسی و غیر مغناطیسی را دارند نام برد این در حالی است که در برخی موارد مشابه این امکان به دلایل مختلف امکان پذیر نیست.

  • تورچ جوشکاری co2 بیشتر در چه سیستم های جوشکاری مورد استفاده قرار میگیرد؟

به طور مشخص از تورچ جوشکاری co2 در سیستم های جوشکاری اتوماتیک استفاده می شود دلیل این کار نیز این است که به راحتی بتوان الکترودهای جوشکاری را از داخل قوس به سمت خروجی هدایت کند در واقع در سیستم های اتوماتیک توان دستگاه جوش به الکترود ها داده می شود

تورچ جوشکاری co2 بیشتر در چه سیستم های جوشکاری مورد استفاده قرار میگیرد؟
تورچ جوشکاری co2 بیشتر در چه سیستم های جوشکاری مورد استفاده قرار میگیرد؟

و همین امر سبب می گردد که ناحیه قوس دار در زمان عبور الکترود ها آسیب نبیند. البته تمامی پروسه عنوان شده در انواع مختلف تورچ جوشکاری co2 متفاوت هستند و هر یک به عواملی بستگی دارند که مهم ترین آن دلیل انتخاب و استفاده از تورچ جوشکاری co2 می باشد.

علاوه بر مطالب عنوان شده تورچ جوشکاری co2 باید بدانید که بخش خنک کننده موجود در این ابزار مکانیکی با توجه به نحوه عملکردی که دارد در دسته های مختلفی جای می گیرد.

در برخی مواقع ممکن است عملیات جوشکاری مدت زمان زیادی به طول انجامد در این حالت قطعات درونی به علت برخورد به گاز های خروجی تا حد زیادی داغ شوند در این حالت نیاز به یک خنک کننده احساس می شود.

وجود خنک کننده ها در تورچ جوشکاری co2 باعث شده که این محصول از هر نظر کار آمد و مفید باشد . خنک کننده های موجود در تورچ جوشکاری co2 به دو روش عمل می کنند، گاهی ممکن است خنک شدن قطعات به واسطه آب خنکی که در داخل آن قرار دارد خنک شود

که منجر به گرفتن حرارت در کمترین زمان ممکن از قطعات می شود به علاوه روش دیگری برای خنک کردن قطعات درونی تورچ جوشکاری co2 وجود دارد و آن نیز هوای موجود در بین قطعات است که با دریافت حرارت و نشر هوای خنک از گرمای اضافه داخل تورچ جوشکاری co2 جلوگیری می کند.

در این جا مقاله قیمت تورچ جوشکاری co2 به پایان میرسد. امید بر آن است که مطالب عنوان شده از کیفیت بالایی برخوردار باشند و سوالات شما را در رابطه با تورچ جوشکاری co2 پاسخگو بوده باشد . از این که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید بی نهایت سپاس گزاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]