فروش ژل آنتوکس

بالن صنعت نماینده فروش ژل آنتوکس یا ژل اسید شویی در ایران ، این ژل به دوصورت یک کیلویی و ۲۵ کیلویی آماده فروش می باشد که در زیر در مورد کارایی و نحوه استفاده از ژل تمیزکننده استیل با برند آنتوکس توضییح می دهیم .

ژل تمیز کننده استیل چیست؟

به دلیل بالا رفتن درجه حرارت سطح استیل یا فولاد ضد زنگ ناشی از حرارت جوشکاری یا  برش کاری که معمولا در دمایی بالاتر از ۳۰۰ درجه ساتیگراد ایجاد می شود ، تغیر رنگ های مختلفی که متناسب بااندازه درجه حرارت می باشند، به وجود می آیند که این کار با ژل آنتوکس برطرف می شود .

به صورت معمول این تغییر رنگ در دو طرف مسیر جوشکاری ذوبی بیشتر دیده می شود. در نواحی تغییر رنگ یافتهکه در واقع اکسید شده می باشند، بقایای ذرات اکسیده موجب کم شدن مقاومت خوردگی استیل می شود. به همیندلیل بسیار اهمیت دارد که این نواحی تمیز شوند.

روش های تمیز کردن سطوح زنگ زده استیل

همان گونه که توضیح داده شد، برای بالا بردن مقاومت استیل باید نواحی اکسید شده تمیز شوند. اما گاهی اینتمیزی برای ایجاد ظاهری زیبا و براق تر می باششد. برای این منور می توان از پاشیدن ذرات شن استفاده کرد.

پاشیدن شن، ساییدن سطح مورد نظر و در نهایت شستشوی آن در محلول های شیمیایی از جمله روش های متداولبرای این منظور می باشند .

مسئله مهم در این مورد این است، برای این کار باید از وسیل لازم و مخصوص استفاده شود. مثلا سنگ های مخصوص یا دیسک هایی برای ساییدن استیل معمولی وجود دارد که توسط سازنده ها معرفی شده است. یا این که از برس هایمخصوص به این کار استفاده شود.

اما این روش ها هم به نوبه خود دارای اشکال و ایراداتی می باشند. به عنوان نمونه اگر سنگ ،سوهان و یا برسی را کهقبلا برای ساییدن و تمیز کردن استیل استفاده کرده باشید، دیگر نمی توانید برای ساییدن  استیل های آستینتیاستفاده کنید. چرا که ممکن است بقایای ذرات بعضی سنگ ها و اکسید ها که در سطح استیل معمولی استفاده کردید،باعث شود تا خوردگی در سطح استیل آستینیتی تشدید شود. از این رو بهترین روش استفاده از ژل های تمییز کنندهاستیل می باشد.

ژل تمیز کننده استیل

ژل تمیز کننده استیل خورنده بوده و با استفاده از یک قلموی نازک بر روی درز جوش در نواحی رنگ گرفته زده میشود. این ژل قادر است تا نهایتا ظرف مدت سی دقیقه قشر پوسته ای رنگ دار را پاک کرده و سطح مورد نظر را کاملاتمیز کند.

بعد از این که سطح مورد نظر مانند نرده استیل یا لوله استیل یا حفاظ استیل از خوردگی پاک شد، باید محل مورد نظررا با آب شستشو داد. در صورتی که هنوز پوسته ای باقی مانده باشد با استفاده از سیم برس کرم-نیکل دار به راحتیمی توان تمیز کرد.

بعد از تمیز کردن سطوح زنگ زده، به این علت که سطح خارجی قطعات تحت تاثیر خوردگی های شیمیایی قرار گرفتهاست، باید قطعات مورد نظر را بعد از تمیز کردن خنثی کنید. برای خنثی سازی قطعات نیز می توانید از اسید نیتریک۱۵% استفاده کنید. سطح قطعات را با این محلول شستشو داده و سپس توسط آب، آبکشی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]