تورچ هوا خنک چیست و چه تفاوتی با تورچ آب خنک دارد؟تورچ هوا خنک به شکل خاص به تورچ هایی اطلاق می شود که کاربرد آن ها در شدت جریان های زیر 200 آمپر و با مدت زمانی کوتاه باشد. تورچ هوا خنک اصطلاحی است که عنوان می کند.

مشعل جوشکاری (یا همان تورچ) در حین انجام کار با هوا و یا هر نوع گاز محافظ دیگری خنک می شوند. بنا بر این اگر تورچ یا مشعل شما برای جوشکاری با جریان بالاتر و مدت زمان زیاد به کار میرود می بایست حتما از تورچ آب خنک استفاده کنید.

تورچ های آب خنک به وسیله جریان آب خنک شده و از ذوب شدن و یا تغییر شکل دادن تورچ به وسیله آب جلوگیری می شود زیرا به علت گرمای بسیار زیاد که در جوشکاری با آمپراژ بالا پدید می‌آید، گاز محافظ به تنهایی قادر به خنک کردن مشعل نیست.

بنا بر این لازم است هنگام خرید و یا استفاده از تورچ نوع و زمان جوشکاری خود را بشناسید و پس از آن نسبت به انتخاب تورچ مناسب (تورچ هوا خنک یا تورچ آب خنک) تصمیم گیری نمایید.

تورچ هوا خنک

عموما بخشی از تجهیزات جوشکاری تیگ یا (Tungestan inert gas) یا همان جوشکاری قوس تنگستن به شمار میرود. جوشکاری قوس تنگستن تحت پوشش گاز محافظ، یکی از مهمترین روش‌های جوشکاری در صنایع مختلف کوچک و بزرگ پتروشیمی، نظامی، دریایی، هوایی، نیروگاه‌های برق و … می‌باشد.

در ایران بیشتر با نام اختصاری و متداول جوش آرگون شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری بیشتر به خاطر استفاده از گاز آرگون در این فرایند جوشکاری است.

از فرایند جوشکاری TIG می‌توان برای جوشکاری فلزات سخت و غیر سخت ، آهنی و غیر آهنی در تمام ضخامتها استفاده کرد. با استفاده از این نوع جوشکاری می‌توان جوشکاری صفحات نازک و ظریف (به عنوان مثال:آلومینیومی) تا لوله‌های تحت فشار را انجام داد.

تورچ هوا خنک معمولا جریان برق را که از رکتیفایر بوسیله کابل می‌آید را به الکترود تنگستن و گاز محافظ را به محدوده قوس و حوضچه مذاب هدایت می‌کند.
گروه صنعتی بالن صنعت بزرگترین

توزیع کننده انواع تورچ های هواخنک در ایران است. برای تهیه تورچ هوا خنک حتما با بالن صنعت تماس بگیرید.

بروزرسانی 99/0/06 + بالا

تورچ

تورچ چیست ؟ تورچ ابزاریست که در جهت جوشکاری با گاز محافظ آرگون یا دی اکسید کربن مورد استفاده قرار می گیرد. تورچ با استفاده از تکنولوژی مورد استفاده قرار گرفته در دستگاه و قطعات مورد نیاز انتخاب و ساخته میشود.

تورچ ها ساخت ایران و چین و برخی دیگر اروپایی می باشد که بازار ایران را برای درخواست مشتریان آماده نموده است. تورچ بر اساس خنک شدن از دو سیستم هوا و آب استفاده می نماید که در این قسمت به معرفی هواخنک پرداخته ایم.

استفاده از هر کدام از موارد خنک کنندگی با وجود شرایط کار باید انتخاب گردد . در مکان هایی که گردش هوا وجود داشته و خنک کنندگی می تواند کار خود را به درستی انجام دهد استفاده از هوا خنک و پرداخت قیمت کمتر برای خرید تورچ می تواند کافی باشد. قیمت تورچ آب خنک بیشتر از نوع هواخنک می باشد.

عملکرد تورچ جوشکاری co2 به چند نوع تقسیم می شود؟

در نوع آب خنک شیلنگ های رفت و برگشت آب باعت افزایش قیمت و وزن محصول مورد نظر خواهد شد.

تورچ هوا خنک با توجه به قابلیت های دستگاه می تواند متفاوت باشد و ویژگی های بیشتری را به خود اختصاص دهد. از جمله موارد می توان به شاسی های رها کردن گاز یا حرکت سیم در نوع co2 اشاره نمود. از تولید کنندگان معروف ایرانی می توان به تورچ co2 توان جم اشاره نمود.

دستگاه تورچ چیست

باید به این موضوع اشاره نمود که تورچ یک دستگاه نیست بلکه تکمیل کننده دستگاه های جوشکاری به شمار میرود. در واقع تورچ ها همانند انبر جوش در دستگاه های جوشکاری برق همچون دستگاه جوش صبا توربو می تواند اقدام به چسباندن دو فلز شود با این تفاوت که سیم جوشکاری در هر نوع جوش متفاوت است.

برای خرید تورچ می توانید با مجموعه بالن صنعت در ارتباط باشید و مشاوره دریافت نمایید. برخی مشتریان به دلیل عدم آگاهی اقدام به خرید محصول می نمایند که ممکن است ابزار فوق قوی تر یا ضعیف تر از دستگاه باشد و سبب کاهش عمر دستگاه و کاهش کیفیت جوش گردد.

علاوه بر موارد فوق باعث خواهد شد که مبلغ پرداختی اضافه بر ابزار احتیاج شما باشد. ما می توانیم با توجه به دستگاه شما اقدام ارائه محصول مناسب شود که این موضوع موجب می گردد شما مبلغ مناسب پرداخت نمایید و کیفیت خوبی را در خروجی دریافت نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]