تورچ میگ جوشکاری چیست

تورچ میگ جوشکاری چیست .در جوشکاری سوخت اکسی ، از یک مشعل جوشکاری برای جوشکاری فلزات استفاده می شود. جوشکاری فلز نتیجه می گیرد که دو قطعه در دمای گرم شود که یک استخر مشترک از فلز مذاب تولید کند. استخر مذاب معمولاً از فلز اضافی به نام پرکننده تهیه می شود. مواد پرکننده به فلزات جوش بستگی دارددر سیستم جوشکاری اتوماتیک از مشعل جوشکاری استفاده می شود تا الکترود جوشکاری به داخل قوس هدایت شود ، قدرت جوشکاری را به الکترود و تأمین محافظت از ناحیه قوس انجام دهد. انواع مشعل های جوشکاری زیادی وجود دارد و انتخاب آن به روند جوشکاری ، تغییر روند جوشکاری ، جریان جوشکاری ، اندازه الکترود و محیط محافظ بستگی دارد.

مشعل جوشکاری

مشعل ابزاری است که جوشکار در ساخت و دستکاری آن در ساخت ویدیو( جوش )دارد. این گاز دارای یک اتصال و دریچه برای سوخت سوخت و یک اتصال و شیر برای اکسیژن ، یک دسته برای جوشکار و یک محفظه مخلوط کردن (تنظیم شده در یک زاویه) است که در آن گاز سوخت و اکسیژن مخلوط می شود ، با نوک آن در جایی که اشکال شعله دو نوع اصلی مشعل ها از نوع فشار مثبت و فشار کم یا نوع انژکتور هستند.

مشعل های جوشکاری را می توان با توجه به نحوه خنک کردن آنها دسته بندی کرد. آنها ممکن است با آب خنک کننده در گردش یا با هوای محیط خنک شوند. مشعل را می توان برای فرآیند جوشکاری الکترودهای مصرفی از قبیل قوس فلزی فلزی یا جوش قوس دار با شار استفاده کرد و ممکن است محافظ گاز استفاده شود یا نباشد.

کاربرد مشعل

مشعل را می توان با توجه به اینکه مشعل مستقیم است توصیف کرد یا خم در بشکه دارد. مشعل با خم اغلب برای برنامه های جوشکاری قوس رباتیک استفاده می شود تا دسترسی به جوش را فراهم کند. کارکرد  اصلی مشعل ، انتقال جریان جوش به الکترود است. برای فرآیند الکترود قابل احتساب این به معنای انتقال جریان به الکترود در هنگام حرکت الکترود از طریق مشعل است.دومین کار اصلی مشعل ، انتقال گاز محافظ در صورت استفاده ، به ناحیه قوس است. جوش قوس فلزی گاز از گاز محافظ استفاده می کند که ممکن است یک گاز فعال باشد که معمولاً دی اکسید کربن یا مخلوطی از گاز بی اثر ، به طور معمول آرگون ، با CO 2 یا اکسیژن است.

مشعل جوشکاری با بازوی نصب تطبیقی ​​به فلنج ربات سوار می شود. ترجیحا از یک کلاچ ضد برخورد برای جلوگیری از خسارت در تجهیزات جوش گران در صورت چسباندن الکترود و تصادفات هنگام نصب و راه اندازی استفاده می شود.

تورچ میگ جوشکاری چیست
تورچ میگ جوشکاری چیست
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]