رگلاتور اکسیژن و مخازن اکسیژن دستگاه های پزشکی هستند که برای تحویل و تنظیم اکسیژن  به شخصی که نیاز به درمان با اکسیژن دارد ، مورد استفاده قرار می گیرند.به عنوان  یک تنظیم کننده ، عملکرد رگلاتور اکسیژن به بیمارانی که با  استفاده از اکسیژن درمان می شوند بسته به نیازشان به اکسیژن ، میزان اکسیژن  مورد نیاز خود را از 0 تا 25 لیتر در دقیقه تنظیم کنند. بسیاری از تنظیم کننده های اکسیژن به شما امکان می دهند جریان اکسیژن را از 0 به 15 لیتر در دقیقه تغییر دهید. تنظیم کننده های اکسیژن که می توانند به میزان اکسیژن بالاتری از 15 لیتر در دقیقه برسند ، به طور کلی در بیمارستان ها یافت می شوند.

رگلاتورهای اکسیژن به یک کپسول اکسیژن متصل می شوند. با وجود مخزن اکسیژن ، باید کپسول ها را با یک دستگاه پر کردن مخزن اکسیژن یا با مراجعه به یک شرکت تجهیزات پزشکی پایدار ، دوباره پر کنید. اکسیژن درمانی با انتخاب گسترده ای از تنظیم کننده های اکسیژن و مخازن اکسیژن ، بدون دردسر و راحت می شود. 

 رگلاتور اکسیژن یکی از پیشروترین تامین کننده های اکسیژن پزشکی در صنعت مراقبت و نگهداری در  منزل است و در اینجا برخی از سوالات متداول را  که در این خصوص مطرح شده است را می آوریم تا شما  را با عملکرد رگلاتورهای اکسیژن بیشتر آشنا کنیم. 

1 .چگونه می توان کیفیت تنظیم کننده اکسیژن پزشکی را تعیین کرد؟

 دستگاه های پزشکی مانند تنظیم کننده اکسیژن پزشکی را فقط از یک تامین کننده با کیفیت ، مستقر و واجد شرایط خریداری کنید. این   روش تضمین می کند که در صورت سؤال یا مشکل می توانید پاسخ و راه حل را دریافت کنید. 

2. آیا رگلاتور های پزشکی به آزمایش دوره ای نیاز دارند؟

 بله ، تحت استاندارد گاز فشرده (CGA) استاندارد E-7 ، 2006 ، تحت عنوان تنظیم کننده فشار گاز پزشکی ، جریان سنج و انتخاب کننده های جریان هوا ، باید تنظیم کننده های اکسیژن پزشکی در حداکثر فواصل 5 سال یا بیشتر در صورت لزوم مورد آزمایش قرار بگیرند تا از ایمنی آنها اطمینان حاصل شود. . در صورت انجام بازرسی ها ، آنها شامل ارزیابی خسارت ، تخریب مواد به دلیل پیری ، آلودگی ، سایش ، عملکرد ، کالیبراسیون و غیره می باشند. بازرسی ها باید توسط نماینده مجاز  یا سازنده دستگاه انجام شود.

3- آیا می توان رگلاتور اکسیژن پزشکی را تعمیر کرد؟

 خیر، هیچ گونه تعمیر و اصلاح کاربر مجاز در تنظیم کننده های اکسیژن پزشکی نیست. تنظیم کننده های اکسیژن پزشکی دستگاه های دقیقی هستند که فشار اکسیژن را تا 2،000 و حتی 3000 psig را کنترل می کنند و این فشار را تنظیم می کنند تا بیماران بتوانند نسخه مناسب اکسیژن را دریافت کنند. اگر یک تنظیم کننده اکسیژن پزشکی نیاز به تعمیر یا اصلاح دارد با منبع تماس بگیرید ، سعی نکنید آن را تعمیر یا اصلاح کنید

4- رگلاتور پزشکی به چند دسته تقسیم میشنوند:

*رگلاتور اکسیژن پزشکی خانگی

بیمارانی که دارای بیماری های تنفسی هستند میتوانند از این کپسول اکسیژن استفاده کنند جنس بدنه این رگلاتور از آلیاژ برنج  و آلومینیوم است عقربه این رگلاتور دارای سه رنگ آبی زرد و قرمز است رنگ های زرد و قرمز هشدار و اتمام میزان اکسیژن است و رنگ آبی یعنی به میزان کافی کپسول دارای اکسیژن میباشد. فشار این رگلاتور ها بین 0 تا 15 بار است

* رگلاتور اکسیژن پزشکی بیمارستانی

در بیمارستان ها نیاز است فشار خروجی رگلاتور ها بالاتر بوده و مخزن بزرگتری داشته باشند. فشار این رگلاتور ها بین 0 تا 25 بار است. همچنین جنس بدنه این رگلاتور باید مقاومتر باشد.

5- در تولید رگلاتور پزشکی چه استاندارد ها در نظر گفته می شود:

1.آیین نامه تجهیزات پزشکی مصوب 1386 اداره کل تجهیزات پزشکی

2.استاندارد ملی ایران6230 (رگلاتورهای فشار همراه با جریان سنج)

3.استاندارد2008:iso 9001 سیستم مدیریت کیفیت

4.استاندارد2003:iso 13485 مدیریت کیفیت تجهیزات پزشکی

5.استاندارد 2006:iso 10524-1 رگلاتور و فلومتر گازهای طبی

6.استاندارد en738 رگلاتورهای فشار گاز های طبی

هشدار ها:

مراقب باشید هرگز رگلاتور و متعلقات آن به روغن و گریس آلوده نگردد.

هرگز از واشرهای غیر استاندارد جهت اب بندی اتصالات استفاده ننماید.

در صورت آسیب واشر ورودی و نشتی در اتصالات از زگلاتور استفاده ننمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]